Autor Tema: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.  (Pročitano 17718 puta)

DJM, Robby, zare, wkobre, Gogi69, slavisa982, superhik i 26 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #120 poslato: danas u 17:35 »
Vezano za drugara, on je tako izabrao i generalno je mazga u smislu da se uvek drži svojih uverenja, čak i kada nije u pravu. Tako da ja ću svakako dati feedback ovde sa njegovim iskustvom. Auto je oko 4 godine star, ~120k na satu.
Na ženinom Leonu 1.4 TSI (kaiš verzija, pred prelazak na 1.5) do prošle godine bila je preporuka 5w30, a sada odjednom primarno je 0w20. Ne znam da li pratiti sada tu novu ili ostaviti kako jeste  wac1
U suštini taj auto pređe ~3000km godišnje, ali mu uradimo servis svejedno, tako da ne znam da li bi 0w20, koji je usput i skuplji znatno bio "overkill"?
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K


Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #121 poslato: danas u 18:50 »
@wkobre motori EA211 evo i EA288 su evo serije motora. Dakle tek od DADA 1,5 tsi je pocelo 0w20 508-509 negde oko sredina i kraj 2020g. Za motore od pre toga, NE NIKAKO molim, drzati se ovde  "svog fabrickog" viskoziteta ulja, a to je 5w30 sa vw 504/507 (ima ih i 0w30, ako idete bas u neku veliku zimu, Estonija,Finska itd, ali nista ispod toga za te ranije tipove EA 111 i 888).
Dakle 5w30 504/507 sa spiska bilo koje za 1,4tsi ,prema afinitetu
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #122 poslato: danas u 19:01 »
Kod nje je CZEA. Hvala na odgovoru  bravo2
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #123 poslato: danas u 21:11 »
Kad se već dohvatiste 1.5 TSI agregata iz serije EVO ja bi tu bio oprezan u smislu same konstrukcije cilindarskog bloka motora kao i njegove obrade naime svima je vjerujem poznato da su to aluminijski blokovi i sad kvaka je u stublini i tehnologiji obrade rupe kod manje snage 1.5 TSI se išlo na upresovanu čeličnu cilindarsku košuljicu a kod jače varijente od 110KW se išlo na tehnologiju "ionized plated" znači posebnim postupkom direkt na alu su se nanosile keramičke i ugljične čestice da bi se postigla habajuća površina visoke otpornosti i smanjenog trenja e samo zbog toga i te tehnologije ja isto nebi experimentisao sa uljem osim isključivo 0W-20 sa 509 certifikatom jer suviše su male tolerancije i veoma osjetljiva površina u kojoj klip se kreće od DMT ka GMT i ne ostavlja tu kompromis nego striktno 0W-20, možda bi varijanta niže snage zbog čelične hilzne i mogla da podnese nešto drugo sto bi rekao Steva viskoznije ulje , ali sa ALU blokovima koji imaju drukčije termičke karakteristike nije se igrati jer da podsjetim sem podmazivanja osnovna uloga ulja je i hlađenje unutrašnjih dijelova pa stoga i termika viskoznijeg ulja sigurno nije na zadatku kao 0W-20
Ja sam priču iz ranijih postova bazirao na TDI EA 288 agregatima koji su do jednog stara tehnologija sivog liva bloka motora sa klasičnom obradom košuljice cilindra i tu još može da istrpi experiment sa uljem 0W-30 i 5W pogotovu što novi Evo agregati imaju za razliku od prijašnjih klipove izrađene od visoko kvalitetnog čelika i nešto su duži od uobičajenih za razliku od prijašnjih koji su koristili blok od sivog liva ili popularno gusani ali su imali alumininske klipove, taki da sam ja raspravu baziro na TDI priči potpuno neravnopravno zaboravljajući da veliki broj ljudi koristi i vozi benzinske agregate sa natpunjenjemtako da ako sam se malo zanio u raspravi izvinjavam se jer sam to zanemario , a hoće to kad si TDI fun i mislim da je to Robby kvalitetno objasnio.
« Poslednja izmena: danas u 21:18 DJM »
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW