@wkobre poz i zdravo svima opet,
Ovako,o upotrebi Wolfa, ima da smo pisali mnogo bas na forumu, ovde,u vezi Fabia 1.2 i 1.4 konkretno motora sa plinskom instalacijom,moj je BXW, Ibiza,ali je isto. Zadnjih 8 uljnih servisa je kod mene sa Wolf Vitaltech 5w40 PiC3. Sad sa iznad 200.000km predjenih na plin (LPG na plus 43°C,moze i to, a minus 27, i to takodje),
https://forum.skodaforum.rs/index.php?topic=9020.210Dalje, noviji motori su sa drugacijim tolerancijama, dakle,bas su projektovani za lakotecljiva ulja, kod mnogih masina upravo novo normalno polako postaje 0W16 (kod nas vec u Toyotama) i stize vec i SAE 0W8. Hibridi jesu posebna kategorija,ali nece im biti nista lose na intervalima od 15k km. Ovi nasi 'obicni' Tsi, opet kazem, bez brige. SAE 0w20 brze i lakse stigne do svih tacaka motora koje je potrebno podmazati i ima ustede i u gorivu, a pogotovo zimi gde hladan start i prvih pet min voznje haba motor vise nego sledecih 300km predjenih u cugu, njihovo vreme penetracije je bolje od 5W30 (tacka tecenja -51°C za 0w20, kud cemo bolje?), a uljni film je zbog aditiva isto dobar. Usteda u gorivu jeste i sa 100 oktana BMB u odnosu na 95, u turbo motorima i ima smisla, u atmo-ne.
Rezultati testa,su bili ok, radila ih je nezavisna laboratorija u FR. Ja sam hteo da izvadim 2.5dcl ulja i da platim i saljem na analizu,takodje sam hteo da uradim prvu izmenu odmah nakon 5-6.000km (u servisu pribl.22.000 din strasno!). Nema potrebe, dokazano mi je,odgovoren sam,a mogli su da uzmu od mene lepe novce.
Test-Testirali su taxi vozila i jos par drugih, mesovite sredine, Sombor,Becej,Novi Sad. Nije bilo nikakvih vecih iskakanja sa elementima habanja niti kod elemenata aditiva. Takodje,zanimala me je upotreba StartStop sistema, vozim sa i da, nastavicu. E tu jedino ne znam kako taxisti voze,ali kod civila, nije bilo problema kod motora sa vec 200k km. Pitanje je ko tu kakvu zastitu motora zeli,ovi Tsi su rejtovani na 250-300k km i tu ne treba ocekivati reprizu legendarnih 1.9 PD Tdi sa milioncetom. (Jos jedan primer,novi Suzuki Jimny 1.5, 102ks,uredno ide na naporni Off road sa 0W20 API SN,ILSAC GF-6).
Dakle, SS-syst je ok,inteligentniji je danas,ako je bas vruce,ne gasi,ako radi klima,ne gasi, itd. Zakljucak, nasa voznja na 1g ili 15k km,sasvim ok i bez brige sa 0w20.
Jos i ovo,ja u moj servis nosim svoj Wolf (a njihov Filtron),za Ibizu,sipaju mi to i upisuju u knjigu,potpis i pecat, rucno od prvog dana, i oni su stara skola i treba da sam prisutan kad se radi moj auto,podrzavam.
Za Skode, bar gde ja znam,koriste VW original LL-IV 0w20 vw508 za benzince i vidim 0w30 za dizelase (Ista Shell kantica,Deutschland Hamburg, samo siva...to je taj Shell pure plus). I jos iskustvo,kod Tsi nikad nemoj da dolijes na Max do kraja na palici, vec na oko 3,4mm ispod max.( Iskustvo pametnijih servisera ). Prvo fabricko punjenje i nije neka marka, strucni krugovi ga zovu break-in oil, (to je vrv njihov ceski Mogul,sad je to pod Orlen, poljskim gazdama,a kupili su i cuveni Lotos).
Servisi,donekle ih i razumem, a kad ih je iko poslao na obuke? Culi ste Stalkera, svi nesto nude, obecavali,a na kraju like balcan-style, niko ne placa za znanje. Nisu krivi, dakle, ne znaju, nemaju od koga. Bar da imaju za jednu marku u celoj drzavi nekog primenasa,ali nema ni to. Stigne im tabela iz Ceske, 10x10cm Excel,sta ide u koji i kraj. Ajd bar to. Ja sam se odlucio da nosim svoje ulje za Ibizu kad su mi onomad 'turili' 10W40 u motor gde ide 5w30 sa vw504-popizdeo...i od tada, ne popustam. Tako cu i za Scalu nakon garancije.
I ovde sam, mozda zvucim kao hipohondar, kupim 1lit da imam k'o pravi svabo u gepeku,a i 1 lit antifriz "G12 evo",(sad je ovo najnovija nebuloza). To je vise navika,ali ok. Mislim da je cena za ulje bila 1.620 din za litar. (Ekvivalentan Ravenol je iznad 2.000-prećerali). Bitna stvar je i eto i pohvala za njih,da od pumpara 0w20 vw508 ima na Omv pumpama, njihov Omv-Prista Oil Bulgaria, nije zezanje,dobro ulje,za nijansu cena jaca od ovog mog Vw,ali miran si zbog originala, moze npr za dolivanje. E sad, pare-najjeftinije,a da ima Approval je Mannol LongLife 0w20, ima predstavnistvo u BG, koriste ga ljudi, da ne raklamiram, izguglaj i mozes i to da kupis, radi posao. I gradska voznja spada u zivot motora,Beograd,Budimpesta,Novi Sad npr...to su sve uslovi koje motor treba da izdrzi. A extremni uslovi za tanja ulja bili bi povremena staza npr, svakodnevni autobahn na 190kmh itd...
Ali, kao sto smo rekli, oko 300k km i to je taj radni vek. Po meni,ja bih tako, ako je bilo u motoru 0w20, a lova nije problem, drzi to tako i ćeraj ''do kraja njegovog zivota" pa makar i Mannol, a ok i Omv-Prista, moze i MOL Dynamic Gold LL,ako ima na pumpi. Shell nemam u blizini pa ne poznajem ponudu.
Za utehu, 10w40 je prevazidjeno u novim kamionima, rade u rudarstvu sa vec 5w30-novo normalno.