Autor Tema: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.  (Pročitano 17614 puta)

Robby, wkobre, maradona, Zdushan, Gogi69 i 20 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži ugljesa50

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #90 poslato: 16. Avg, 2025. 19:35 »
Na mašinskom fakultetu smo ispitivali sve vrsta ulja i njihovu moć podmazivanja.. Ni na -20 10w40 nema nikakvih problema a kamoli na minus 5, 6 koliko je kod nas mesec dana godišnje. Nema problema ni 20w50
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI


Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #91 poslato: 16. Avg, 2025. 19:46 »
Ispitivao sam i ja više puta mnogo ulja na Mašinskom fakultetu ali to nema mnogo veze sa ovom pričom. Kao što sam ispitivao uticaj ulja na trošenje motora u Zastavinom institutu.

Sva ta ispitana ulja će zadovoljiti granicu pumpabilnosti u skladu sa svojim standardima. Ono što ja pišem a ti ne čitaš kako je napisano je da će ulje sa nižim viskozitetom pre podmazati hladan motor. Posle toga će svako ulje da radi posao ali posle toga nije bitno jer se motor već potrošio pri hladnom startu.

Na mreži ugljesa50

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #92 poslato: 16. Avg, 2025. 19:52 »
Ja ti opet kažem da ni jedan motor neće imati problem da uljem 10w40 ni zimi ni leti.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Na mreži sebekkg

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #93 poslato: 17. Avg, 2025. 10:02 »
Nije fu samo problem podmazivanje pokrernih delova. Šta je npr sa sulfatnim ostacima? Nije li to nešto što je bitno za dpf?

Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #94 poslato: 17. Avg, 2025. 12:31 »
@wkobre poz i zdravo svima opet,
Ovako,o upotrebi Wolfa, ima da smo pisali mnogo bas na forumu, ovde,u vezi Fabia 1.2 i 1.4 konkretno motora sa plinskom instalacijom,moj je BXW, Ibiza,ali je isto. Zadnjih 8 uljnih servisa je kod mene sa Wolf Vitaltech 5w40 PiC3. Sad sa iznad 200.000km predjenih na plin (LPG na plus 43°C,moze i to, a minus 27, i to takodje),
https://forum.skodaforum.rs/index.php?topic=9020.210

Dalje, noviji motori su sa drugacijim tolerancijama, dakle,bas su projektovani za lakotecljiva ulja, kod mnogih masina upravo novo normalno polako postaje 0W16 (kod nas vec u Toyotama) i stize vec i SAE 0W8. Hibridi jesu posebna kategorija,ali nece im biti nista lose na intervalima od 15k km. Ovi nasi 'obicni' Tsi, opet kazem, bez brige. SAE 0w20 brze i lakse stigne do svih tacaka motora koje je potrebno podmazati i ima ustede i u gorivu, a pogotovo zimi gde hladan start i prvih pet min voznje haba motor vise nego sledecih 300km predjenih u cugu, njihovo vreme penetracije je bolje od 5W30 (tacka tecenja -51°C za 0w20, kud cemo bolje?), a uljni film je zbog aditiva isto dobar. Usteda u gorivu jeste i sa 100 oktana BMB u odnosu na 95, u turbo motorima i ima smisla, u atmo-ne.
Rezultati testa,su bili ok, radila ih je nezavisna laboratorija u FR. Ja sam hteo da izvadim 2.5dcl ulja i da platim i saljem na analizu,takodje sam hteo da uradim prvu izmenu odmah nakon 5-6.000km (u servisu pribl.22.000 din strasno!). Nema potrebe, dokazano mi je,odgovoren sam,a mogli su da uzmu od mene lepe novce.
Test-Testirali su taxi vozila i jos par drugih, mesovite sredine, Sombor,Becej,Novi Sad. Nije bilo nikakvih vecih iskakanja sa elementima habanja niti kod elemenata aditiva. Takodje,zanimala me je upotreba StartStop sistema, vozim sa i da, nastavicu. E tu jedino ne znam kako taxisti voze,ali kod civila, nije bilo problema kod motora sa vec 200k km. Pitanje je ko tu kakvu zastitu motora zeli,ovi Tsi su rejtovani na 250-300k km i tu ne treba ocekivati reprizu legendarnih 1.9 PD Tdi sa milioncetom. (Jos jedan primer,novi Suzuki Jimny 1.5, 102ks,uredno ide na naporni Off road sa 0W20 API SN,ILSAC GF-6).
Dakle, SS-syst je ok,inteligentniji je danas,ako je bas vruce,ne gasi,ako radi klima,ne gasi, itd. Zakljucak, nasa voznja na 1g ili 15k km,sasvim ok i bez brige sa 0w20.
Jos i ovo,ja u moj servis nosim svoj Wolf (a njihov Filtron),za Ibizu,sipaju mi to i upisuju u knjigu,potpis i pecat, rucno od prvog dana, i oni su stara skola i treba da sam prisutan kad se radi moj auto,podrzavam.
Za Skode, bar gde ja znam,koriste VW original LL-IV 0w20 vw508 za benzince i vidim 0w30 za dizelase (Ista Shell kantica,Deutschland Hamburg, samo siva...to je taj Shell pure plus). I jos iskustvo,kod Tsi nikad nemoj da dolijes na Max do kraja na palici, vec na oko 3,4mm ispod max.( Iskustvo pametnijih servisera ). Prvo fabricko punjenje i nije neka marka, strucni krugovi ga zovu break-in oil, (to je vrv njihov ceski Mogul,sad je to pod Orlen, poljskim gazdama,a kupili su i cuveni Lotos).
Servisi,donekle ih i razumem, a kad ih je iko poslao na obuke? Culi ste Stalkera, svi nesto nude, obecavali,a na kraju like balcan-style, niko ne placa za znanje. Nisu krivi, dakle, ne znaju, nemaju od koga. Bar da imaju za jednu marku u celoj drzavi nekog primenasa,ali nema ni to. Stigne im tabela iz Ceske, 10x10cm Excel,sta ide u koji i kraj. Ajd bar to. Ja sam se odlucio da nosim svoje ulje za Ibizu kad su mi onomad 'turili' 10W40 u motor gde ide 5w30 sa vw504-popizdeo...i od tada, ne popustam. Tako cu i za Scalu nakon garancije.
I ovde sam, mozda zvucim kao hipohondar, kupim 1lit da imam k'o pravi svabo u gepeku,a i 1 lit antifriz "G12 evo",(sad je ovo najnovija nebuloza). To je vise navika,ali ok. Mislim da je cena za ulje bila 1.620 din za litar. (Ekvivalentan Ravenol je iznad 2.000-prećerali). Bitna stvar je i eto i pohvala za njih,da od pumpara 0w20 vw508  ima na Omv pumpama, njihov Omv-Prista Oil Bulgaria, nije zezanje,dobro ulje,za nijansu cena jaca od ovog mog Vw,ali miran si zbog originala, moze npr za dolivanje. E sad, pare-najjeftinije,a da ima Approval je Mannol LongLife 0w20, ima predstavnistvo u BG, koriste ga ljudi, da ne raklamiram, izguglaj i mozes i to da kupis, radi posao. I gradska voznja spada u zivot motora,Beograd,Budimpesta,Novi Sad npr...to su sve uslovi koje motor treba da izdrzi. A extremni uslovi za tanja ulja bili bi povremena staza npr, svakodnevni autobahn na 190kmh itd...
Ali, kao sto smo rekli, oko 300k km i to je taj radni vek. Po meni,ja bih tako, ako je bilo u motoru 0w20, a lova nije problem, drzi to tako i ćeraj ''do kraja njegovog zivota" pa makar i Mannol, a ok i Omv-Prista, moze i MOL Dynamic Gold LL,ako ima na pumpi. Shell nemam u blizini pa ne poznajem ponudu.
Za utehu, 10w40 je prevazidjeno u novim kamionima, rade u rudarstvu sa vec 5w30-novo normalno.

  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži zare

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #95 poslato: 17. Avg, 2025. 13:40 »
Nema on DPF. On vozi (pra)stari motor koji je mogao i sa 15w-40 i u skladu sa tim misli da to prolazi svuda.

Na mreži wkobre

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #96 poslato: 17. Avg, 2025. 15:17 »
@Robby pozdrav, hvala na opširnom odgovoru! Ima smisla sve što je napisano bravo2
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K

Na mreži sebekkg

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #97 poslato: 17. Avg, 2025. 18:15 »
Ja npr koristim ravenol vmp 5w-30 i tačka točljivosti je - 60°C, a tačka isparenja 238°C, pa mi recite da li je ono gore od ovog 0w20
Doduše meni su motori u autima 2.0tdi caga
I 2.0tdi cfhc.

Na mreži Sekin

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #98 poslato: 18. Avg, 2025. 09:40 »
I ja sam u poslednja dva servisna intervala koristio Ravenol VMP 5w30 i prezadovoljan sam. U narednom servisnom intervalu, sticajem okolnosti, biću prinudjen da koristim Castrol Edge 5w30 i nikako nisam zadovoljan. Ali takva je situacija.
  • Vozi: Superb mk2 2010 125kw 170hp

Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #99 poslato: 18. Avg, 2025. 15:06 »
Da ne spamujem ovde, prilično smo se raspisali,
ali generalno, Škoda je negde počela 2019/20 da uvodi 0W20 ulje za benzince, ali i za EVO dizel motore (gde ima AdBlue) i još ga svi i ne koriste. Ali, šta sam hteo da kažem, držite se prevashodno one gradacije koja je propisana prema vašem teh.uputstvu dobijenom uz auto i da ako jeste bilo 0w20, ne vidim razlog zašto ne nastaviti, ako je sve ok. Često puta i više viskoznije ulje samo pravi više štete-habanja.
A za marke Ravenol,Castrol, alternativa, probajte Omv Special UP SAE 5w30, ima na pumpama, i ima zvanični Approval 504/507, kud ćemo više/bolje...
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #100 poslato: 10. Okt, 2025. 13:33 »
Istekao mi je edit, pa ovako da dodam... Dosta sam čitao pozitivnih komentara za Ravenol. Lično nemam iskustva sa njim, pa ne mogu sa sigurnošću da preporučim. Ali možda Stalker ili neko drugi napiše nešto o tome.
Međutim dosta se kod nas ignoriše Japanski Eneos, koji jesam koristio jedne sezone i mislim da je takođe dobro ulje. Zbog čega nema nikakvu popularnost kod nas, ne bih znao reći  wac1
Ravenol je po meni top klasa ulja i možda si u pravu nije tako zastupljeno ponajprije što oni da bi dali exclusivu prodaje traže mnogo toga između ostalog i neko minimalno znanje iz tribologije kod mene u BiH je zastupljeno i ima ga i još jedna velika stvar ono ima takvu paletu motornih i mjenjačkih ulja gdje su zastupljene sve gradacije i preklapa sem svih evropskih i sve japanske i korejske proizvođače i njihove zahtijeve za ulja pa između ostalog ima i 0W-8 i 0W-16, a za mjenjačka ulja da i ne govorim od svih CVT HD pa do svih robotizirabih mijenjača tipa DSG - DCT tu im nema premca jer pojedini top brandovi uopšte nemaju to u ponudi ulja što oni imaju jer većina se bazira na Njemačke proizvođače i na Stelantis grupu evo i jedno iskustvo između MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-30 504/507.00 I RAVENOLA istih karakteristika kod istih flotnih vozila degradacija Motula dolazi nakon nekih 13-14 hiljada to jest počne ga polako trošiti i pada nivo dok ravenol nema tu karakteristiku ni nakon 15-16 i dalje drži nivo dalje ni nevozimo pa neznam tačno koliko bi daleko išlo, ali u svakom slučaju dajem mu prednost nad Motulom, Castrol uopšte nebi uzimao u obzir ne po pitanju kvaliteta nego što kaže Steva najpodložnije je kopiranju i plagijatima jer tu je lova uzimati jeftino ulje i puniti ga ko zna i gdje u kanistere ambalažu i nalepnice je bar danas veoma lako uradit da bude kao originalna
Meni je dokaz da je ulje od proizvođača kad otvoriš na netu njegovu stranicu pa onda gledaš distributer po zemljama regije i lako utvrdiš ko je ovlašten i ko nije uopšte na spisku, nemojte se iznenaditi kada neka od ulja uopšte nemaju predstavništvo u Srbiji ali izbor je uvijek na kupcu i svak može da vjeruje u šta god hoće i da kupuje što on misli da je za njega najbolje 
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #101 poslato: 10. Okt, 2025. 13:47 »
Ja nikada nisam testirao Wolf, ali upravo zbog tebe poštujem brend, jer ipak se taksi računa kao "heavy duty" eksploatacija, a ne ide u prilog ni vazduh koji se usisava na ulicama Beograda (nije troll post, stvarno to mislim). Takođe, ako se ne varam, Wolf se proizvodi u Belgiji, što je jedino ulje koje pune tamo osim Motula a da ja znam (ne dolazi samo iz francuske)...
Evo samo jedna mala dopuna kolega wkobre pošto si dobro već ovladao materijom ulja pa eto po pitanju ulja iz Belgije ima još jedan proizvođač zove se BELCO MOTOR OIL COMPANY  da sad ne rastežem samo jedna napomena njihovo ulje 504/507.00 5W-30 ima najmanji procenat sulfatnog pepela od svih u toj klasi C3, a i ponajbolji HTHS , eto čisto dopuna jer ovo je brand za koji je malo ko čuo a nebi ni ja znao da mi nije ponuđeno od strane ovlaštenog distributera u BiH 
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #102 poslato: 10. Okt, 2025. 14:26 »
@DJM pazi, taj Belco je jednaki belgijski anonimus kao i 'Ardeca' npr. Nemoj misliti da je to baš toliko bolje, samo zato što je iz Belgije. Drugo je što Wolf ima baš veliko i izgrađeno ime, juče sam sipao to u Ibizi, po 15-ti put jubilarno, Vitaltech PiC3 5W40. Ima Bosna boljih ulja za vw, npr Optima ECO 5w-30/40. A 'Belco' ima sajt gde je sve šturo, tj.samo sam hteo da napomenem, da nemaju nijedno ulje na zvaničnoj VW Approval listi za 504/507, a niti za ostale, a i asortiman im je slab. Wolf je za ove ozbiljna institucija (approvala koliko želiš, dakle, sve testirano). Ja, lično, ne bih kupio ulje, a da nema neki VW, MB itd neki od tih odobrenja, ne u kavlitetu, nego baš odoboreno. Mislim da Bosna ima Wolf, na dva mesta, Kladanj i Posušje, pa eto, proveri.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži DJM

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #103 poslato: 10. Okt, 2025. 14:40 »
Slažem se da nije mnogo poznato ali ima VW certifikat kao LL 504/507.00 C3 a evo i linka
https://belcomotoroil.com/fiches/longlife-iii-5w30-c3-vw-504-507/
  • Vozi: OCTAVIA IV 2.0 TDI 85KW

Na mreži Robby

Odg: Ulje za motor, menjač... Opšta diskusija.
« Odgovor #104 poslato: 10. Okt, 2025. 14:53 »
@DJM    A pa to, to može da piše na kantici šta god poželiš. To nije merodavno. Pričamo o zvaničnom Approval prema erWin VW, Seat, Škoda (za učlanjene članove), delim ispod. Tu ga nema, dakle, nije prošlo, samo u kvalitetu,a to je pod znakom pitanja. Taj Belco sajt je štur i sadrži samo osnovno. Pogledajte još 1x, možda ja nisam video, ali ova marka nigde. Malo više literature:
https://www.lubrizol.com/company/insights/2020/07/understanding-the-vw-50400-50700-approval
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024