Autor Tema: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 64010 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #375 poslato: 06. Dec, 2020. 15:05 »
Nakon 89 km moram odustati od voznje na benzin jer poceo da curiti benzin kroz onu elipsoidnu membranu.
Juce sam primetio, strafovi su bile malo labavi, pritegnuo sam sve to lepo, danas da proverim, vidim benzin na celu usisnu granu.

Membrane nisu skinute, ali su malo ukrutene, najverojatno je to uzrok.

E sada interesno je sto moram nastaviti sada na plin.
Prebacio sam na plin i morao sam da namalim na isparivac i motor je radio na identicne obrtaje kao i na benzin (1000 bez svetla, malo iznad 900 sa svetla).
A ler gas na karburator je namalen za 1/4 kruga na tog strafa nego prije kada sam vozio celo leto na plin.


Ja ovo vise nemogu da razumem.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže mar_cog

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #376 poslato: 06. Dec, 2020. 15:13 »
Ja sam u medjuvremenu ugradio ispravan termostat, stavio nov filter vazduh, sve je ok, potrosnja, pali kako treba na plin, ali problem sa ler gasom nakon ostrijeg kocenja je i dalje prisutan. Radi na 600 o/min, posle nekog vremena se stabilizuje. Pretpostavljam da nakon kocenja ili previse ili premalo plina dodje u karburator pa zato ima tako nizak ler. Takodje, prilikom kretanja ako potopim papucicu hoce da stuca, naj izrazenije je u 2 brzini.
Filo, dobro si prosao druze, mogao ti se zapaliti auto kad benzin dodje do izduvne grane
  • Vozi: Skoda Fabia Combi 1.9TDI

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #377 poslato: 06. Dec, 2020. 15:46 »
Isto i kod mene, lepo pali na plin cak ne ni stiskam ono crveno dugme. Samo pritisnem 1/4 pedala za gas, verglam i nakon 2 sekundi pali.

Lepo vuce, snaga ima. Prije nedelu dana na plin postigao sam i brzinu iznad deklarirana max brzina od proizvodac.

Znaci sve je uredu, ali ovaj ler ubija, mnogo nisko radi.

I opravlja se samo ako isturiram lepo motor na visoke obrtaje.

Neznam dali za ovo moze da bude uzrok sto crevo od isparivac ka karburator ne ide pravo, nego je sa krivina.
Postavicu slika kasnije.


A za benzin, juce osetio sam neki miris prije palenje i nakon voznje kada ugasim motor i napred kod haube osetio se miris.

Promenicu te membrane, elipsoidna i ta kockasta, pa najverojatno cu nastaviti da vozim na benzin jer i onako zelim da vidim kolka bi bila potrosnja.
Ali do tada, opet na plin.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže pajapop

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #378 poslato: 06. Dec, 2020. 16:22 »
Pretpostavljam da nakon kocenja ili previse ili premalo plina dodje u karburator pa zato ima tako nizak ler.

 Meni ovo lici da ti nije dobro podesena smesa, tj. da ti je "siromasna"...El' si probao onaj fazon sa drukanjem pedale kocnice. Ako je smesa dobro podesane, kad se druka kocnica, skazaljka obrtometra osteje mirna (ili bar priblizno). Kod siromasne smese...kod pritiska kocnice dolazi do pada broja obrtaja motora...a kod bogate do povecanja broja...I sad, kad drukas kocnicu posmatras obrtaljku...Ako ti pada, srafic na isparivacu zakreces u pravbcu povecanja broja obrtaja i obratno..za oko 1/4 kruga...I kad dodjes do toga da ti je broj obrtaja motora u granicama lera (900 o/min), a pri tome je i mirna pri drukanju pedale kocnice..tad ti je smesa podesena...Makar najpribliznije....
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže mar_cog

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #379 poslato: 06. Dec, 2020. 16:40 »
Da, znam za tu foru. Podeseno je tako da skazaljka miruje prilikom drukanja kocnice, eventualno malo oscilira ali nista bitno. Probacu malo na racvi da odvrnem pa cu videti kako se ponasa pri kocenju i ubrzavanju, kontam da 1/4 ili 1/2 kruga na racvi ne bi trebala drasticno da utice na potrosnju, a mozda pomogne u resavanju problema.
  • Vozi: Skoda Fabia Combi 1.9TDI

Van mreže pajapop

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #380 poslato: 06. Dec, 2020. 17:10 »
Hmmm......u tom sllucaju, otvoreno sumljam da ti je leptir gasa podglavljen...da je zatvoren vise nego sto treba...Probaj ovako: uzmi 2 kljuca (13), pa matice sajle gasa kako se kace na nosac na krburatoru...jednu olabavis drugu malo zatezes da iizvrsis zatezanje sajle. Time ce se sajla zategnuti, otorice se leptir i imaces povecanje broja obrtaja. I tako malo nastelujes ler gas...fiksiras kontranatezanjem matice i...to bi trebalo da bude toooo... bravo2!!!
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #381 poslato: 06. Dec, 2020. 17:16 »
Evo prvicne rezultate od danasna prva voznja na plin. Sada radi na malo vise obrtaje nego na benzin, a smalio sam na isparivac i prije par dana namalio sam i gas na karburator

Ono sto sam uradio a planirao sam jos dugo, to je da na sam poklopac od kukiste, po nadvoresni venec stavio sam gumiran sunger kako bi dobio sta je mozno vise hermeticki zatvoreno kukiste i vucenje vazduha da bude jedino sa onaj usisni tunel.
To sam hteo uraditi jer mozes da vozis i bez filtera i kukiste na benzin, ama na plin nemoze, mora da bude sve hermeticki zatvoreno

Evo slike:

Ovo je bez svetla:


Ovo samo sa upaleni svetla:


Ovo sa svetla i parno na 2:




A evo kako je to crevo, mada mislam da nije to uzrok, jer ako ima neki otpor zbog tako postaveno crevo, ne bi imalo toliko snaga na plin.

Ali ok, evo kako stoi isparivac:


I evo dve slike kako ide crevo ka karburator:

  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #382 poslato: 06. Dec, 2020. 18:05 »
Hmmm......u tom sllucaju, otvoreno sumljam da ti je leptir gasa podglavljen...da je zatvoren vise nego sto treba...Probaj ovako: uzmi 2 kljuca (13), pa matice sajle gasa kako se kace na nosac na krburatoru...jednu olabavis drugu malo zatezes da iizvrsis zatezanje sajle. Time ce se sajla zategnuti, otorice se leptir i imaces povecanje broja obrtaja. I tako malo nastelujes ler gas...fiksiras kontranatezanjem matice i...to bi trebalo da bude toooo... bravo2!!!


Ako ti nije problem da li mozes da nam postavis sliku vezano za tvoj savet: Probaj ovako: uzmi 2 kljuca (13), pa matice sajle gasa kako se kace na nosac na krburatoru...jednu olabavis drugu malo zatezes da iizvrsis zatezanje sajle.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #383 poslato: 06. Dec, 2020. 18:17 »
Filo, sto se tice curenja benzina na karburatoru pokazuje da su prilicno stare i da ih je trebalo mnogo ranije manjati. Postoji veliki pad obrtaja motora u praznom hodu kad upalis svetla, sto ukazuje da bobina na primarnom delu dobija ozbiljniji pad napona. Sto samim tim za posledicu ima proporcionalno manji pad napona na sekundarnom delu, tj., ima se zaposledicu slabiju varnicu na svecicama.
Trebalo bi sa unimerom proveriti kavo je punjenje akumulatora strujom od alternatora sa i bez opterecenja, neznam da li si u mogucnosti da pozajmis ispariva istog tipa na nekoliko dana i vidis kako ce se auto ponasati. Ako su pozitivne razlike problem je definitivno u isparivacu.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže pajapop

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #384 poslato: 06. Dec, 2020. 18:29 »

 
 Pa dobro...nije mi bio problem da po ovom vremenu sa lampom odem do kola. Dobro, tehnicko resenje fiksiranja sajle nije kako sam mislio da jeste. Izgubio sam to malo iz vida, jer...hvala bogu, nemam potrebu da visim ispod haube...Ali, ti Dobrivoje, jako dobro znas na sta sam ja mislio. A to je da covek najverovatnije ima problem sa lose podesenim osnovnim polozajem leptira gasa. POdesavanjem polozaja leptira, a jos najbolje, servisom celog karburatora gde ce se osovima leptira lepo razraditi bi resila problem...ako je do toga...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #385 poslato: 06. Dec, 2020. 18:42 »
Uz svo uvazavanje pajapop, sto se naseg clana foruma tice  kom si u poslednjem postu pisao ( da covek najverovatnije ima problem sa lose podesenim osnovnim polozajem leptira gasa ),  dao bih preporuku da sa autom  ode u servis koji popravlja ovaj sistem uvodjenja gorivne smese.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže mar_cog

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #386 poslato: 06. Dec, 2020. 18:49 »
Drugari, samo lagano.. sajla moze da se dotegne, samo je pitanje krearivnosti. Dakle, po sugestiji, probacu da ocistim osovinicu leptira i da je podmazem malo i na taj nacin razradim. Zatim cu malo odvrnuti slavinicu na racvi, pa cemo znati rezultat. Ono sto sam jos hteo da pitam je vezano za sam mesac plina: dakle, da li moze predstavljati problem sto je mesac sa dva otvora, tj za svako grlo pojedinacno a na racvi ima jedna slavinica?9
  • Vozi: Skoda Fabia Combi 1.9TDI

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #387 poslato: 06. Dec, 2020. 19:12 »
Filo, sto se tice curenja benzina na karburatoru pokazuje da su prilicno stare i da ih je trebalo mnogo ranije manjati. Postoji veliki pad obrtaja motora u praznom hodu kad upalis svetla, sto ukazuje da bobina na primarnom delu dobija ozbiljniji pad napona. Sto samim tim za posledicu ima proporcionalno manji pad napona na sekundarnom delu, tj., ima se zaposledicu slabiju varnicu na svecicama.
Trebalo bi sa unimerom proveriti kavo je punjenje akumulatora strujom od alternatora sa i bez opterecenja, neznam da li si u mogucnosti da pozajmis ispariva istog tipa na nekoliko dana i vidis kako ce se auto ponasati. Ako su pozitivne razlike problem je definitivno u isparivacu.


Imam multimeter ali nije bas tacan zasto sam probao na kompjuter doma i nije dao prave vrednoste.
Recimo na moj kompjuter u BIOS pokazuje napon od 5 i 11.9 volti, a sa multimeter 5.6 i 12.8 volti. Znaci debelo laze.

Zasto ovo ? Zasto na auto kada merim napon, bez nikakve potrosace pokazuje 14.8 volti, a sa svetla 14.5 volti.

Ali pogledao si slike koje sam postavio ? imao sam malo veci obrtaje nego na benzin, nesto sto nije bilo slucaj prije nedelu dana kada i ler na karburator, onaj straf je bio 1/4 krug odvijen.

A na benzin nisam imao toliki pad napona. Doduse od ono sto znam, sto sam citao na internet, plin zahteva malo veci napon za da se zapali idealno nego benzin.
Zato postoje brisk silver svecice koj u specifikacija pise da su bas tako dizajnirani da ne traze toliki napon od bobina a da ipak zapale plin.
Ali nisam mogao da nadjem takve briskove svecice, pa sam ugradio one standardne DR17YC.


Za isparivac, nemam niko ko bi mogao dati da ugradim.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #388 poslato: 07. Dec, 2020. 07:40 »
Sto se tice napona struje na autu nebih se osvrtao vise jer sam bio dovoljno jasan, zao  mi je sto nisi u mogucnosti da na laksi nacin proveris ispravnost isparivaca i na taj nacin resis problem sa plinom.


mar_cog, nemas potrebe nikog da smirujes , potrudio sam se na najfiniji nacin da ispravim naseg clana vezano za podesavanje zategnutosti sajle gasa jer je takav pristup krajnje nepravilan i nikom ga nebih predlozio pa ni tebi. To sto navodis nemozes pravilno da odradis jer nemas jedan alat koji sluzi za kalibraciju i dovodjenje oslonca u osi. Pa se stoga nebi ni zamarao sa poslom koji navodis.

 Potreban ti je majstor koji je dobar u ovoj temi i na licu mesta prekontrolisati rad karburatora i plinskog sistema. Podesiti pravilno sagorevanje gorivne smese benzina/vazduha i plina /vazduha. Sa navedenim pristupom prilasku oba sistema uvodjenja gorivne smese i po potrebi popraviti neispravnosti koje su pronadjene auto ce biti preporodjen i pravilno raditi na zadovoljstvo vlasnika.


  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #389 poslato: 13. Dec, 2020. 17:55 »
Ja juce i danas pravio sam neke zahvate a sve sa jedina cel da bi uradio sta je mozno vise hermeticko zatvoreno kukiste kako ne bi imao neka mogucnost za vucenje falsh vazduh.

Idemo redosledno:

1. Promenio sam obe membrane za benzin.

2. Uradio sam navoj na jedan straf (do sada mesac za plin strafio sam sa 2 strafa, od danas 3 strafa su kako sto treba).

3. Kukiste za vazduh mora stojati malo visoko zbog mesac, pa plinari barem kod nas stavaju takav neki bakelitni prsten.
Epa ja sam uradio dihtung, pa stavio taj prsten, pa kukiste.

4. Ugradio sam originalno crevo sa plin od 12 mm unutrasni dijametar. Kupio sam ga kod plinar.

5. Jer sam promenio kukiste za vazduh zbog polomljene strafove, pa tako uradio sam nova rupa gde ulazi to crevo za plin, ali tako sam podesio sve to da crevo ne bi se savijalo (proslo crevo se savijalo jer rupa je bila na lose mesto, bas tu do kukiste za automatskog sauha.)

6. I posledno sto sam uradio (za ovo i pajapop ce biti zadovoljan), a to je da sam vratio opet odusak nazad u kukiste, a to malo crevo opet sam povezao kod cepa za dosipavanje ulje.
Sve je sada fabricki, sve je sada kako sto treba opet povezano.

Sada motor jos dobio na snagu, mnogo bolji odziv gasa. Najverojatnije i zbog ovo proslo crevo koje se savijalo na ulazak u kukiste,
A nisto cudno i da je imalo neki falsh vazduh zbog toga sto mesac stojao je samo sa 2 strafa.
Nista nisam dirao, sve sam ostao isto sta se tice stelovanje.


I ako posle ovoga opet brlavi, to je to, nek samo pali i vuce i nek tera dok tera.


  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995