Autor Tema: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 41663 puta)

0 članova i 28 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #150 poslato: 09. Jun, 2016. 16:17 »
Ako sam dobro razumeo nema potrebe za redukovanje vazduha. Kolicina vazduha je tolika kolika je tj. koliko prolazi kroz usisnu cev i onda  se dodaje kolicina plina da bi se dobile vrednosti koje ste naveli samo ako je pogonsko gorivo plin.

Tako je velemajstore...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #151 poslato: 09. Jun, 2016. 16:22 »
Evo mesac



To je starija verzija mesaca, neznam zasto majstori nisu postavili crevo za plin ka drugom grlu? Trebalo je da postave dvorucnu slavinu, odnosno slavina koja ima dva izvoda - kraka. Tada bi makina isla i preko 145km/h...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži zare

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #152 poslato: 09. Jun, 2016. 16:30 »
Isla bi, ali bi trosila. A ko ugradjuje plin da mu auto ide dobro. Treba da se vuce kao mrcina ali da trosi kao upaljac  =)).

Van mreže Bobi

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #153 poslato: 09. Jun, 2016. 16:36 »

  • Vozi: Skoda Octavia MK1 1.6L MPI ' 98 benz+tng

Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #154 poslato: 09. Jun, 2016. 18:07 »
To je starija verzija mesaca, neznam zasto majstori nisu postavili crevo za plin ka drugom grlu? Trebalo je da postave dvorucnu slavinu, odnosno slavina koja ima dva izvoda - kraka. Tada bi makina isla i preko 145km/h...

Ovoj plin je montiran negde 2008 godina. Ja sam kupio ovu feliciju lani, 2015 godina, tako da sta je to je.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995


Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #155 poslato: 09. Jun, 2016. 18:46 »
A sada ne funkcionise drugo grlo na mesacot ? Ili ovo jedno crevo je premalo da donese plin za 2 grla ?
Posto ja u prva, druga i treca brzina osecam kada otvori drugo grlo karburator, oseca se nesto bolje ubrzanje.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #156 poslato: 09. Jun, 2016. 19:31 »
Bilo bi dobro kad bi mogao da kupis ( ili da se dogovoris da postojeci vratis zajedno sa slavinom i doplatis ) dvorucnu slavinu i drugi mesac. Ujedno ces zamenuti i creva ( gumena - ojacana, a ne ova pancirna ) koja povezuju mesac sa slavinom.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže Filo

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #157 poslato: 09. Jun, 2016. 20:30 »
Ma neka je i ovako, lepo ide, ne se zalim. A za crevo, imam nameru da zamenim u idnina. ;)
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže joleone

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #158 poslato: 10. Jun, 2016. 01:12 »
koliko je bolje ovo resenje (slika2) od ovog koje je vec na mom autu (slika1)? karburator jikov 28-30
  • Vozi: skoda felicia 1.3 glx 2000 god

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #159 poslato: 11. Jun, 2016. 07:27 »
Drugo resenje je neznatno bolje za vlasnike koji stvarno vole ostriju voznju. Ali, za nas koji smo nesto umereniji oba mesaca igraju istu ulogu.

Kod prvog mesaca veliku ulogu igra dvorucna slavina koja ima mogucnost posebnog podesavanja prvog grla i posebnog podesavanja drugog grla...  Vazno je da se sto je moguce tacnije podesi odnos plina i vazduha...
  • Vozi: skoda 1000 MB


Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #160 poslato: 15. Jun, 2016. 20:30 »
Moram priznati da sam ponosan sto je tema koju vodim toliko posecena.  :bravo:   :RR)
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #161 poslato: 18. Jun, 2016. 16:45 »
Evo svezeg i interesantnog slucaja sa plinom koji je ugradjen u auduju 80  1,8l karburatorski sistem. Vlasnik se zali na povecanu potrosnju plina i benzina, konkretno za 2000,00 dinara sipa plina i sa predjenih 30 km otvorene voznje. Plina vise nema u boci, sreca sto uvek ima pola rezervoara benzina, pa je bez problema stigao do benzinske pumpe.

Hajde da pogledamo u cemu je stvar, pomislo sam da plin negde nekontrolisano izlazi. Sa napravljenom jakom penom, prekontrolisao sam sve spojeve. Hvala bogu curenja nema, hajde da pogledam zasto dosta trosi i benzin. Nisam mogao da verujem svojim ocima sta su coveku plinadjije uradili, A februara ove godine radio je reatest, u usisnom dovodu vazduha do filtera postavljen sundjer za pranje sudova. Medjutim ni to im nije bilo dovoljno, pa su sa parcetom lima i zavrtnjem. 50% smanjili otvor ulaska prljavog vazduha u kucistu filtera.

Posto mi je kuciste filtera skinuto kako bih lakse prisao karburatoru, skinuo sam lim i izvukao sudjer. Predlozim vlasniku da uz pomoc ispitne opreme podesim rad motora na benzin. A kasnije cu doterati i plin, vlasnik je prihvatio predlog i krnuo sam da odradim moto test motora.

Obrtaji na leru su bili720 -740, podigao sam ih na 960 O.min., ( fabricki je 950 +- 50 ).
Kad sam sa stroboskopom pogledao ugao predpaljenja, bilo mi je jasno zasto motor tromo radi i teze pali. Ugao paljenja je podesen na 2 stepena a, fabricki treba da je na 17 stepeni na 950 O/min.
Cim sam poceo da podizem ugao predpaljenja, srazmerno su poceli da se dizu obrtaji motora. Kad je dobiven ugao od 18 stepeni obraji motora su dostigli 1570 O/min. Vlasnik je celo vreme prisutan i posmatra sta se desava sa njegovim automobilom. Spustim obrtaje na 970 i prekontrolisem ugao paljenja, podesim paljenje na 17 stepeni predpaljenje kako fabrika nalaze. Prekontrolisem sagorevanje benzina na leru i turazi, sagorevanje korektno i nema potrebe bilo sta dalje da se radi ( nastavicu ).
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže DobrivojeZapočeo temu

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #162 poslato: 19. Jun, 2016. 20:40 »
Vracam kuciste filtera ali, ovog puta u fabrickom stanju bez ikakvih dodataka sa novim uloskom filtera za vazduh. Kad je dovod vazduha kompletan zamolim vlasnika da prebaci prekidac u neutralni polozaj i da upali motor. Kako bi se iz lonceta karburatora potrosio benzin i na taj nacin motor spemio za prihvat gorivne smese plina i vazduha.

 Kad se preslo na paljenje plina, vidim da vlasnik sa ventilom prinudnog dodavanja plina, ubacuje u mesac plin. Pitam ga sta to radi kad je motor na radnoj temperaturi. Ja to uvek tako palim auto, jer na drugaciji nacin nemogu da ga upalim ( i jako je pre mesec dana isao na reatest plina ) kaze vlasnik.

 A, nece moci, moramo da resimo ovaj problem i nema da fali. Sa unimerom izmerim pad napona na glavnom elektro ventilu tecne faze. Jer su prilikom reatesta menjali bocu i el. ventil na boci, koji je povezan istim kablom sa el. ventilom tecne faze  na isparivacu. Posto je ostao stari el.ventil na isparivacu koji je star i pohaban i sa padom sruje, nije moguce da se podigne kotva u el. ventilu kad se da kontakt.

 Iskljucio sam komandu i posebnim kablom napravio most izmedju + kleme i el. ventila tecne faze na isparivacu. Jasno se culo da se kotva podigla i zamolim vlasnika da sad upali auto na plin. Auto je upalio i nemirno radio, uz pomoc analizatora izduvnih gasova podesim plin da na auspuhu imam 2 - 2,5% CO. Motor je progledao, mirno radi na svojih 970 - 980 O/min., podignem obrtaje na 3000 O/min., i podesim sagorevanje na 0,5 - 0,6% CO. Ponovo prekontrolisem sagorevanje na leru i zamolim vlasnika da ugasi motor.

Sad upalite motor a da pri tome ne dodajete gas ili prinudno dodajete plin. Tako je vlasnik uradio, auto je proradio na " pola kljuca". Pritom odmah je postigao zadate obrtaje i miran rad, zamolim vlasnika da ponovo ugasi motor i da ga oped upali. Tako je i uradjeno, motor je sa lakocom upalio i odlicno prima gas kada se dodaje. Zamolio sam ga da ode kod kolege i da proveri el. ventil na boci. Ocigledno nije postavljen adekvatan kad jako povlaci struju...

Dao sam predlog da se provozamo i to malo gradske i malo otvorene voznje. Vlasnik se odusevio kako mu auto odmah povlaci kod dodavanja gasa. Majstore nepamtim da mi je auto isao ovako, svaka cast za rad...
  • Vozi: skoda 1000 MB

Van mreže mirkuk38

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #163 poslato: 19. Jun, 2016. 21:00 »
Kakvo osveženje... svaka čast majstore!  bravo2

Van mreže joleone

Odg: Plinski sistem na karburatoru mog auta (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #164 poslato: 19. Jun, 2016. 23:10 »
Majstor Dobrivoje kako ste smanjili broj obrtaja posle podesavanja ugla paljenja? Ja sam nastelovao plin po vasim instrukcijama i auto radi odlicno na plin ali mi je ler gas na 1200 obrtaja. Da li mogu da ga smanjim na karburatoru ili smanjivanjem na isparivacu?
  • Vozi: skoda felicia 1.3 glx 2000 god