Autor Tema: Akumulator.  (Pročitano 7032 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ugljesa50Započeo temu

Akumulator.
« poslato: 18. Dec, 2015. 20:24 »
Propis da kratka svetla moraju stalno da budu upaljena prazne akumulator, malo po malo pogotovu ako se auto vozi na niskim obrtajima. Trebalo bi jednom mesečno dopuniti akumulator.
Dobar indikator napunjenosti akumulatora je napon akumulatora na klemama kada auto ne radi.

12,6V akumulator je 100% pun
12,4V                          75% pun
12,2V                          50% pun
12V                             25% pun
11,8V                            0% pun
Ako vozite kratko, vozite na višim obrtajima i gasite svetla tamo gde možete.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Na mreži hakkler

Odg: Akumulator.
« Odgovor #1 poslato: 18. Dec, 2015. 22:50 »
Hoćeš reći da altenator ne puni akumulator na niskim okretajima i da svjetla pojedu svu struju? :D

Onda nebi uopće smio koristit nikakve potrošače...tipa zadnji grijač..itd...

12.68 na klemama je meni pokazao exide koji je umro nakon 5,5g..
S tim da je napon u trenutku paljenja bio/pao na 4,52V ..ni za ledicu poslije nije imao struje :D

Jedino s čim se slažem za kratke dionice i hladne startove..a opet auto se ne stišće kad je hladan ;)

Btw..ovo sa dopunjavanjem...kolko ti traje baterija na mobu kad ga stalno dopunjavaš?
Kladim se da je kapacitet i trajanje punooo duži kad ga puniš sa 5,10,20 % nego kad ga dopunjavaš kad je na 50,60,70%



Van mreže Apatinac

Odg: Akumulator.
« Odgovor #2 poslato: 18. Dec, 2015. 23:38 »
Evo i ja da se setim starih dana iz skole.Napon svake celije (ima ih 6) je 2,2V kada je puna sto iznosi  13,2V kada je akumulator pun a voltaza sa reglera je 14,4V da bi se ipak akkku punio.Napon od 13,2V je zbog toga kada se alnaser pokrene on povuce puno struje i da nebi napon pao ispod njegovih 12V akku ima veci napon
  • Vozi: Octavia II 1,6 tdi

Van mreže Beli82

Odg: Akumulator.
« Odgovor #3 poslato: 19. Dec, 2015. 00:21 »
Ja vozim kratku relaciju do posla svaki dan, tačnije imam 3,3km do posla. U zimskim uslovima moram da dopunim akumulator jednom ili dva puta u toku zime jer se po paljenju oseti da slabi. Ipak za tako kratku vožnju ne može da dopuni i za svetla, za grejač zadnje šoferke, grejanje,...i normalno je da oslabi u takvom režimu eksploatacije, pogotovo na konstantnom minusu.
A što se tiče baterija za mobilni, ne mešajmo babe i žabe, litijum jon i litijum polimer baterije za mobilne su drugačije od akumulatora. Baterije za mobilne mogu se dopunjavati koliko hoćeš, i upravo je zdravije puniti ih češće. Za njih nije "zdravo" dozvoliti im da padnu na minimum pa tek onda ih puniti. Dok je za Nikl Kadmijum(Ni-Cd) baterije za mobilne koje su se ranije koristile(a koriste se i danas za foto-aparate u 2A i 3A formatima) preporuka da se isprazne skoro do kraja i tek onda da se  stave na punjenje.
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže Filo

Odg: Akumulator.
« Odgovor #4 poslato: 19. Dec, 2015. 01:55 »
Kaj mene pred 3 dena akumulatorot naednas crkna. Go meram naponot, pokazuva 12 volti ramno, probuvame da go verglame motorot, naponot odma paga na 0 volti i motorot voopsto nesaka ni malku da se zavrti.
Imav drug akumulator od prethodnata kola star nesto manje od 2 godini, marka Starter Vesna 55ah 12.67 volti pokaza. Kolata odma zapali.
E sega, so pusteni sredni svetla i pozicija, 14.02 volti pokazuva vo ler, a plus ako pustam parno, naponot paga na 13.4 volti. NO, naponot ne se zgolemuvase ako dodadev turaza, celo vreme bese ist. Potoa go izgasiv parnoto, samo so sredni i pozicija pak se vrati na 14.02 volti i pak so turaza ne go pokacuvase naponot.

Inaku vo felicija najmnogu struja vlece grejac na zadno staklo, so pusteni sredni svetla, pozicija, parno i zaden grejac, naponot padna na 12.8-12.9 volti.

Posle toa akumulatorot sto mi crkna, marka Monbat 55ah go prikluciv na polnac okolu 6 casa, i denes go izmeriv, 12.55 volti pokaza.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže ugljesa50Započeo temu

Odg: Akumulator.
« Odgovor #5 poslato: 19. Dec, 2015. 08:46 »
Alternator puni i na malim obrtajima, ali ne tako dobro kao na srednjim. Kod starih automobila alternator nije konstruisan za stalno upaljena svetla, zato dopunjavanje akumulatora jednom mesečno, daje dobre rezultate.
  • Vozi: Skoda Fabia MK1 1.4 MPI

Van mreže pajapop

Odg: Akumulator.
« Odgovor #6 poslato: 19. Dec, 2015. 08:59 »
Po pravilu, akumulator bi tebao svaka 3-4 meseca puniti 10-casovnom strujom na punjacu...narocito na izlasku iz zimskog perioda...Mada, ja to licno nisam nikad uradio...ali zato kad god procenim da mogu to da uradim, iskljucim svetla i malo ga provozam, mada je to daleko od "kvalitetnog" dopunjavanja...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže dusko zemun

Odg: Akumulator.
« Odgovor #7 poslato: 19. Dec, 2015. 10:30 »
po pravilu a nema pravila, ispravna elektroinstalacija obezbeđuje normalna rad akumulatora bez ikakvih kerefeka punjenja ili praznjenja akumulatora ... u svom dosadašnjem iskustvu istina je da dolaskom prvih zimskih dana se povećava procenat akumulatora koji se moraju zameniti, ali isto tako i u sred leta po najvećim vrućinama neretke su pojave da akumulatori nas izdaju kad su nam najpotrebniji ...
tako da ... jedini savet je da se prati ipsravnost alternatora ... da se izbegavaju "zaboravljanja" ukljucenih potrošača na duži period ...i generalno ... što se više vozi vozilo ... akumulator duže traje ...

u krajnjem slucaju ako nekkome treba danas akumulator ... u toku je  ...
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-moto/Auto-delovi/Auto-elektronika/AKUMULATOR-74A/42099693
  • Vozi: skoda 110R, felicia pik up FUN, OCTAVIA TOUR ...

Van mreže Filo

Odg: Akumulator.
« Odgovor #8 poslato: 19. Dec, 2015. 13:49 »
Alternator puni i na malim obrtajima, ali ne tako dobro kao na srednjim. Kod starih automobila alternator nije konstruisan za stalno upaljena svetla, zato dopunjavanje akumulatora jednom mesečno, daje dobre rezultate.

Ti pisav deka vo ler so pusteni svetla, 14.04 volti polni. Znaci na 800-1000 vrtezi so pusteni svetla 14.04. Kolku poveke od toa treba ?
Baska ti pisav deka koga dodavav turaza, ne se menuvase naponot, ostanuvase ist, taka da mislam deka ne ti e tocna konstatacijata.
Naponot ke se menuva, odnosno so turaza ke se zgolemuva samo ako akumulatorot ti e celosno prazen, togas vo ler alternatorot nema da moze da polni so 14 volti zatoa sto na akumulatorot naponot mu e padnat pod 12 volti vo miruvanje, pa togas so dodavanje gas ke se zgolemuva naponot.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Apatinac

Odg: Akumulator.
« Odgovor #9 poslato: 19. Dec, 2015. 15:49 »
Cim se ugasi kontrolna lampica od alternatora na istrument tabli on puni a sad od broja obrtala zavisi koju kolicinu snage daje
  • Vozi: Octavia II 1,6 tdi

Na mreži hakkler

Odg: Akumulator.
« Odgovor #10 poslato: 19. Dec, 2015. 22:35 »
Prosli exide..bez ikakvih dopunjavanja 5,5g..sa par puta na -10 ostavljenim 6x5w po 8h

Ugl. Dusko Zemun je sve dobro napisao.

Van mreže mladen84

Odg: Akumulator.
« Odgovor #11 poslato: 19. Nov, 2016. 04:57 »
Forumasi, koju snagu akumulatora preporucujete za skodu favorit 135 l iz 1991.godine? Da li fiamov akumulator od 44 ampera moze da zavrsi posao? Skoda u odnosu na klasicnu 135 l ima i farove za maglu, prednje i zadnje. Unapred hvala.
  • Vozi: Skoda Favorit 135 L 1991.

Van mreže pajapop

Odg: Akumulator.
« Odgovor #12 poslato: 19. Nov, 2016. 09:18 »
Uvek je bolje staviti sto jaci akumulator (u bilo koji automobil), pod uslovom da moze da stane u leziste na kome treba da stoji...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže zix

Odg: Akumulator.
« Odgovor #13 poslato: 19. Nov, 2016. 10:21 »
Proizvođači automobila štede i na alternatorima. Isporučuju struju punjenja predviđenu za odgovarajući tip motora. Što znači da treba naći balans. Inače veći akumulator neće nikada biti punjen optimalno. ( Osim na putu do Grčke bez pauze :) )
  • Vozi: Škoda Yeti 1.2 TSI 2012.

Van mreže ИгоР

Odg: Akumulator.
« Odgovor #14 poslato: 19. Nov, 2016. 10:35 »
Димензионисање акумулатора (максимална величина/јачина) би требало да прати и снагу/јачину алтернатора. Мислим да и о овоме трба водити рачуна. Уградњом јачег алтернатора (са истим акумулатором) можете добити боље резултате пуњења на краћим дионицама. Сасвим сигурно ништа нећете добити ако купите јачи акумулатор који ваш алтернатор није у стању да подмири, тако да ту има доста услова које је потребно "упарити" да би добили жељене резултате.
« Poslednja izmena: 19. Nov, 2016. 10:40 ИгоР »