Autor Tema: Temperatura ulja u motoru  (Pročitano 37905 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže shuxx

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #120 poslato: 30. Nov, 2018. 08:00 »
Pravo da vam kažem, ne znanje je blagostanje.... na mojoj svakodnevnoj ruti od 20km, sada u ovim hladnim danima je potrebno 6km za postizanje 90C vode, ali taman kada postigne imam jednu dužu nizbrdicu, e tada počne da pada, na 70C... i tako ti ja celim putovanjem razmišljam da mi auto radi sa nepostignutom temp ulja....

da li neko misli da su se ranije vozači opterećivali ovim podatkom, ili samo teraj miško......
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI


Van mreže bugarin

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #121 poslato: 30. Nov, 2018. 08:20 »
Ja bas hteo da pitam cemu sve ovo. Ok, pratis temperaturu ulja........ i sta radis ako je malo ispod ili iznad propisanih vrednosti???? Stanes, otvoris haubu i trazis uzrok? Ili odes u servis i smaras majstora kako si ustanovio da temperatura nije kako bi trebalo pa da vidite sta je to majku mu.
Jok brate, gledate temperaturu i razmenjujete iskustva kome je veca temperatura. Pritom nema u polemici 3 ista automobila sa istim motorom i identicnim performansama i specifikacijama.
Cemu onda sve ovo?
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Filip BG

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #122 poslato: 30. Nov, 2018. 08:41 »
Doduše i auto je različit. Možda bi, da su oba motora u Oktaviji, ta razlika bila manja jer bi 2.0 tdi nosio lakši auto.
S obzirom na to da sam ja oživeo ovu temu želeo bih pa podsetim da sam odmah rekao kako nije skroz merodavno porediti temperature u različitm automobilima sa različitim motorima. Slažem se sa članom Bugarin da nemamo poređenje identičnih vozila, ali i ne znam kako bismo se u servisu požalili na temperaturu ulja "izvan propisanih vrednosti" kada nigde u uputstvu nisu date te vrednosti.
Ja sam samo želeo da kažem da na mnogim automobilima temperatura ulje ode preko 100 stepeni ako se auto vozi: brže/opterećen/uzbrdo i da mislim da to nije ništa strašno. Shvatio sam da je član Mirkuk38, koji je pokrenuo temu, bio zabrinut zbog toga, pa sam mislio da je ljudski da ga umirim.
  • Vozi: Superb mk3 1.5 TSI

Van mreže fobia24

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #123 poslato: 30. Nov, 2018. 16:04 »
Nema to veze sa servisima, ništa nije u kvaru. Jednostavno, motor nije zagrejan kada je kazaljka za vodu dostigla 90stepeni. Treba vam više km da bi se moglo voziti pod punim opterećenjem ako subjektivno hoće neko da zna da je tada ulje potpuno "razbijeno".

Van mreže pajapop

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #124 poslato: 02. Dec, 2018. 08:39 »


da li neko misli da su se ranije vozači opterećivali ovim podatkom, ili samo teraj miško......

 Skoro je neko pokrenuo temu oko merenja nivoa ulja nakon odredjene kilometraze...kako se ona menja nakon izvesnog vremena u odnosu na temperaturu ulja...I cesto sam se pitao zasto proizvodjaci automobila, u vecini automobila, ne postavljaju instrumente za merenje pritiska ulja, temperature ulja, ampermetar, voltmetar, vakuumetar...Da li ti instrumenti toliko poskupljuju ili komplikuju njihovu ugradnju? A sad, kad razmislim, ne postavljaju se upravo zbog toga da ne bi bili toliko optereceni nasim kolima, jer bi pojedinci vise gledali u instrument tablu nego na kolovoz..A servisi bi bili preplavljeni kojekakvim izmisljenim problemima i majstori bi vise vremena gubili u objasnjavanju nepostojece situacije nego u resavanju svarnih problema...Ljudi, ne vozimo mi avione...Opustite se...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže t.salai

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #125 poslato: 03. Dec, 2018. 13:25 »
Dalo bi se razglabati o pojedinim saticima.

Ono sto mi se svidilo u mojoj ubijenoj Ibizi FR sto si imao sa strane tvornicki satice za aku i temperaturu ulja, to bi volio da imam i u Fabiji iako po mom misljenju trebalo bi biti sastavni dio tvornicke opreme. Nema veze sto je rashladna na 90-100 kako god, ako ulje jos nije na radnoj temperaturi to je lose. A mnogi moji prijatelji i poznanici cekaju temperaturu rashladne na radnu pa ga poklope, a ustvari ulje je jos na 55-70 stupnjeva.

Recimo na ocevoj Corsi D nemas cak ni taj satic od rashladne tekucine. Tek kad je prenizak nivo ili auto prokuha izbaci ti crvenu lampicu kao upozorenje, sto je vrhunska glupost.

Da se mene pitao, kao sto se ne pita, ubacio bi satice temperature rashladne, temperaturu ulja i satic za EGT. I onda znas zdravlje motora  :B=)
  • Vozi: Skoda Fabia - 1.9 TDI vRS - OEM+

Van mreže observer

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #126 poslato: 03. Dec, 2018. 13:45 »
1.2 TSI se prilicno brzo zagreje. Posle 3-5 min se rashladna tecnost popne na 90. Za ulje je od tog momenta potrebno jos oko 2-3 min da udje u merni opseg (krece sa 50 stepeni). Za jos 2 min stigne do 60-65 a posle toga temperatura ulja postepeno raste i za nekih 10 min stigne do 80 stepeni. Tu onda krecu varijacije, ako se nastavi sa laganom voznjom po gradu, ostane tu negde a ako se izadje na put penje se do oko 90. Na autoputu se krece od 95-100 a bas pri najvecim opterecenjima (usponi) penje se do 110-112.
Vremenske odrednice uzeti sa rezervom, opis sam dao ne na osnovu preciznog merenja vremena, vec po secanju (koliko mi treba za odredjenu relaciju).
Obrtaji na kojima vozim su 1600-2200 (grad i magistrala, 60-120 km/h) a do 2600-3500 na autoputu (140-160 km/h).
Ovo se sve odnosi na 1.2 TSI.

Ja sam zapravo tek posle ovog posta poceo da ozbiljnije obracam paznju na samu dinamiku dostizanja radne temperature pa samo da unesem jednu ispravku:
u trenutku kada antifiz dostigne 90 stepeni, ulje krece sa 50. I naravno, sada po ovim niskim temperaturama treba i do 6-7 minuta da se antifriz zagreje na 90. Za ulje onda treba jos nekih 5-6 min da dodje u raspon 70-80 ali to posle vec jako varira, zavisno od broja obrtaja, opterecenja itd.

Meni je ovo vrlo korisno jer ne mucim motor dok je ulje hladno, a sa druge strane leti hladim turbinu u leru dok ulje ne padne bar na 98 stepeni (sa npr 111) ili u voznji (ako sam u mogucnosti) do 95.

  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Miro MNE

Odg: Temperatura ulja u motoru
« Odgovor #127 poslato: 03. Dec, 2018. 16:15 »
Ja lagano sa gasom dok motor ne nabije barem 20min rada (I to vožnje ne rada u leru). Nedje sam ranije pročitao upravo info da prosječan TDI kada zimi rashladna tečnost ima 90 stepeni ulje je na nekih 70-ak. Znam da zavisi od auta do auta ali ako ne moram ne stiskam ga (u prvih 20min ne sigurno), tek tamo iznad pola sata vožnje ako moram. Naravno ako situacija u saobraćaju iziskuje da puknem po gasu da spasim svoju guzicu ne gledam na temp ali predvidjam u vožnji pa su takve situacije izuzetno rijetke. Inače mnogo doba stvar ovaj pokazivač temp ulja naviko na službenim pa mi fali na privatnim škodama  :B=)
  • Vozi: Fabia 2.0 MPI