Autor Tema: Vožnja na niskim obrtajima (radilica, leteći ležajevi, turbina...)  (Pročitano 5612 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže PejaZapočeo temu

Kako utiče na delove motora vožnja na niskim obrtajima?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD


Van mreže mirkuk38

Koliko niskim? Koji motor?

Pretpostaljam da su niski obrtaji OK (DSG softver ih stalno forsira), ali kada opterećuješ motor, onda no-no. Treba to da bude u zdravim obrtajima, pa tek onda pun gas.

?

Van mreže PejaZapočeo temu

Oupšteno govoreci, zanima me situacija kada je motor na ivici da pocne da brunda, ali ipak ide na ravnom
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže mirkuk38

Ako govorimo o tvom dizelu, mislim da si na 1.200rpm miran. Kod mene čim dođem do 1.400rpm, svetli mi strelica da prebacim u viši stepen prenosa. Mada ja uglavnom držim oko 1.500rpm (ne obazirem se previše na preporuku)  ;) .. ne treba baš ni preterivati sa niskim obrtajima. Potrošnja je možda koji procenat manja, ali pitanje koliko je to dobro po motor ?

Na mreži mihajloalasp

Niski obrtaji na ravnom su ok, ali naglo ubrzanje iz niskih obrtaja (recimo 5. brzina na 50 km/h pa gas do poda) uništava karike i ležajeve. Svim motorima generalno više prija da se vrte na višim obrtajima (pogotovo benzinci).
  • Vozi: Octavia mk1, Superb mk2, Favorit 3X

Na mreži Markkoni

Mislim da benzinci bolje trpe male obrtaje od dizela.
Svakako treba izbegavati rezim kada se oseti da je motor ugusen (kod dizela brunda, narocito PD), nevezano za mozda nizu potrosnju goriva. Turbo motore je najbolje drzati u rezimu najveceg o. momenta, znaci na oko 2000 o/min.


Sent from my iPhone  

Van mreže PejaZapočeo temu

Ako govorimo o tvom dizelu, mislim da si na 1.200rpm miran. Kod mene čim dođem do 1.400rpm, svetli mi strelica da prebacim u viši stepen prenosa. Mada ja uglavnom držim oko 1.500rpm (ne obazirem se previše na preporuku)  ;) .. ne treba baš ni preterivati sa niskim obrtajima. Potrošnja je možda koji procenat manja, ali pitanje koliko je to dobro po motor ?
Ja ne poštujem to što indikacija pokazuje da treba prebaciti. Uvek gledam da krstarim sa ne manje od 1500 rpm.
Mislim da je ta indikacija diskutabilna jer VW to pre svega posmatra sa strane minimum-minimuma normalnog rada motora kako bi potrosnja bila manja. Motor će svakako izdržati garantni rok, a za posle ih briga.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Na mreži Markkoni

Upravo tako. Secam se kad sam vozio SEAT Leon 2.0 TDI PD uparen sa DSGom. Koje je to maltretiranje za motor. Menjas presalta u petu na 60 kmh, imas osecaj da ce motor da eksplodira koliko brunda.


Sent from my iPhone  

Van mreže mirkuk38

Slažem se... 120.000km ima da izgura kako god da se vozi, a pitanje koliko će posla toga da se ponaša ?

Off topic:
Latentno se nosim mišlju da isključim Start & Stop  wac1 .. jeste da se (možda) uštedi koji mililitar goriva, ako se na semaforu zadržim dovoljno dugo, ali hiljade i hiljade tih (nepotrebnih) gašenja i startovanja motora sigurno ostavlja neke posledice? Ako posle pet godina budem morao da pljunem 500€ za promenu anlasera ili nečeg sličnog, ima da zapalim auto  >:D
Ionako nemam puno gradske vožnje... ne znam, nisam pametan.

Van mreže ugi85

Po ravnom putu gledam da ne popterecujem turbinu i lezajeve pa u vecu brzinu saltam pri 2000 obrtaja a u nizu na 1500 dok voznja uzbrdo zahteva vece obrtaje.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže PejaZapočeo temu

Niko ne pominje prljanje turbine i naslage na istoj?

Dizel dimi, kao i benzisnki motor (doduse manje)  :-X
« Poslednja izmena: 09. Feb, 2016. 10:05 Peja »
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže mirkuk38

Teško da neko može da nam da 100% ispravan odgovor.. jedino neki inženjer da nas prosvetli :)
U svakom slučaju, verovatno joj prija pun gas nekoliko minuta, da se turbina razvrti kako treba i zagreje na radnu temperaturu i očisti od gareži... ali treba neko da nam potvrdi to.

Van mreže aleksandarzlatic

Slažem se... 120.000km ima da izgura kako god da se vozi, a pitanje koliko će posla toga da se ponaša ?

Off topic:
Latentno se nosim mišlju da isključim Start & Stop  wac1 .. jeste da se (možda) uštedi koji mililitar goriva, ako se na semaforu zadržim dovoljno dugo, ali hiljade i hiljade tih (nepotrebnih) gašenja i startovanja motora sigurno ostavlja neke posledice? Ako posle pet godina budem morao da pljunem 500€ za promenu anlasera ili nečeg sličnog, ima da zapalim auto  >:D
Ionako nemam puno gradske vožnje... ne znam, nisam pametan.

Obzirom da ne vozis po gradu Start/stop ti onda retko iskljucuje motor, zasto bi ga iskljucio?
A i u gradu, imas taster, pa kad znas da ces da se vrtis od semafora do semafora ti ga islkjuci, nije tesko??
  • Vozi: Renault Kadjar 11.2019. 1.5 DCI 260Nm/115HP Business Edition paket

Van mreže PejaZapočeo temu

Teško da neko može da nam da 100% ispravan odgovor.. jedino neki inženjer da nas prosvetli :)
U svakom slučaju, verovatno joj prija pun gas nekoliko minuta, da se turbina razvrti kako treba i zagreje na radnu temperaturu i očisti od gareži... ali treba neko da nam potvrdi to.
mislim bas suprotno, npr. na ovim "hladnocama", treba ulje da se "razmrda", stigne i podmaze kako treba turbinu. Ili gresim?
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže aleksandarzlatic

Pa razmrdavanje ne traje pola sata nego par minuta, ulje se greje nekih 4km voznje i motor je zagrejan, sve radi, ne treba ga sad maziti ne znam kako, turbina radi svoje, nakon zesce voznje treba minut dva odraditi u leru, dok traje otvaranje garaze ili slicno, ili malo usporiti voznju pre odredista da se turbina ohladi i to je to.
Necemo valjda sad ulaziti u sitna crevca tehnickih resenja inzenjera koji su radili na rayvoju motora?
Verujem da ovde nema niko ko moze dati tacan odgovor,sve se svodi na nagadjanja??
A niski obrtaji, zna se, guse motor, prljaju sve sto se moze, treba ga gaziti povremeno, vec prema potrebi, ako neko dosta vozi u gradu onda mora cesce da izlazi na neki auto put gde moze da ga zgazi, ako neko stalno vozi na otvorenom onda moze da vozi kako treba jer ga sigurno ne davi??
  • Vozi: Renault Kadjar 11.2019. 1.5 DCI 260Nm/115HP Business Edition paket