Autor Tema: Poseta: Škoda muzej i Škoda fabrika, Maj/2016. Slike, utisci, komentari.  (Pročitano 6473 puta)

0 članova i 8 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Petak, jutro ispred Arene... nekima je ovaj parking solidno poznat ;)



Neko kafa, neko cigareta..



Bugarin .... :)



Došao je i backstabber... da nas isprati do Budimpešte.



Snimite tamne folije.. ništa se ne vidi u kolima. Na autoputu je predstavljao strah i trepet za potencijalne trkače. Svi zaziru čim pristignu backstabber-a.

Ostatak fotki sledi.. sutra.


Van mreže IGOR 955

Ajde više ljudi....sav sam se pretvorio u oko  :))

Očekujem slike sa nestrpljenjem  wac1
  • Vozi: Škoda Oktavia A5 1.9 TDI 2004

Van mreže aleksandarzlatic

Udaraju nam čežnju, staviće ih valjda danas???
  • Vozi: Renault Kadjar 11.2019. 1.5 DCI 260Nm/115HP Business Edition paket

Van mreže batke

I ja ih željno očekujem jer sam išao sa ekipom samo do Budimpešte. Nego je teško namoliti Miroslava, treba da ga tretiramo kao mladu da bi okačio slike. Molim ga od ponedeljka...
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Miroslav radi kao crnac i jedva odvaja nešto vremena za forum :)

Odseli smo na ranču na periferiji grada Mladá Boleslav, a to je svega 1.8km od centra :P.


Ambijent predivan..












Van mreže mirkuk38Započeo temu

Mladá Boleslav, gradić na severu Češke republike, 50ak km severoistočno od Praga, od svega 45.000 stanovnika je procvetao otkako je VW preuzeo Škodu. Njihova glavna fabrika u samom gradu je veća površinom od recimo državice Monaco, a zapošljava ogromnih 20.000 radnika. Sa dve susedne manje fabrike, broj zaposlenih raste na 25.000. Iz tog razloga je MB jedan od najbogatijih gradova u Češkoj.

Sama fabrika izgleda kao ogromna vojna baza sa skoro dvadesetak kapija (kontrolnih punktova), sve je organizovano do najsitnijih detalja i funkciniše kao dobro podmazana mašina. Kompleks je neverovatno velik. Primer.. imaju i malu termoelektranu, koja proizvodi i toplotnu energiju za samu fabriku, ali greje i dobar deo grada. Fabriku je nemoguće obići pešice, zato smo morali da uđemo i vozimo se kolima.

U fabriku na šleperima ulaze ogromni kolutovi potcinkovanog lima od par desetina tona i onda počinje magija... Ogromne prese, koje koštaju par desetina miliona €, čija instalacija i podešavanje traje godinu dana, uvlače traku, čiste, seku u pravougaonike, isecaju mesta za prozore i vrata i na kraju izlaze grubi paneli za sastavljanje autmobila. Radnici rade u po dve smene od 12 sati, sa dva puta po 30min pauze koja se ne plaća. Mislim da ovde niko ne želi da radi :).

Potom ti paneli idu na druge linije, gde se sve više materijala iseca, presuje i dobijaju se gotovi paneli koji idu na varenje.
Automatizacija je na visokom nivou, roboti su instalirani svuda gde je moguće.

Jedna od prvih montažnih traka, otvorena 1996. godine za Octaviju, imala je kapacitet u startu od 300 vozila na dan. Proširenjem i optimizacijom prozvodnje, kapacitet je podignut kroz ovih 20ak godina na 1.300 vozila na dan - što nije dovoljno. Sve što proizvode, ide po porudžbini. Vreme za jedno radno mesto (ugradnju određenog dela) iznosi jedan minut. Na svakom r.mestu radi nekoliko ljudi u timu + team leader.
Radnici imaju 25% veću platu od proseka, ali to je svega 1.300€ brutto, što je duplo manje nego što je plaćen takav radnik u Nemačkoj.. zato su ih i preuzeli. VW štedi godišnje preko 300 mil € samo na platama u ovoj fabrici. Nije za baciti :).

U ovoj fabrici se između ostalog proizvode 7-speed DSG menjači  i mali motori (MPI i TSI) za celu VW grupaciju.. i pazite ovo.. ovde proizvode i SEAT TOLEDO !!!

Mislim da imaju sedam kantina + centralnu kuhinju. Svaka proizvodna traka ima i tunele za tesitranje vodopropusnosti kao i test stazu sa različitom vrsta terena za testiranje trapa, kočnica itd.
Radnici koji puše, mogu da izađu u toku pauze napolje, čuče u označenim kavezima i uživaju u nikotinu, katranu i ostalim blagodetima cigara :). Nema šetkanja po skladištu ili ostalim prostorijama sa cigaretom u ruci. Čučiš napolju u kavezu i to ti je to. Disciplina bato.

U okviru jedne hale video sam i supermarket.
Svi radnici nose prsluke različitih boja (kao na nosačima aviona npr)... mehaničari, elektroničari, logistika, rezervni delovi itd itd... Svi radnici su tokom rada u fabrici razvedeni / singl. Ne nose narukvice, prstenje, ogrlice... :)  da slučajno ne ogrebu neki deo tokom montaže na auto.

Kroz halu putuju mali autonomni vozići sa vagonima koji dovoze potreban materijal. Na podu su isprojekotvane magnetne trake koju prate senori na lokomotivi  :B=)

Procenat zaposlenih žena je relativno mali.. pogotovo u proizvodnji. Ispod 10%. Za sve što koriste, a ne proizvode sami, imaju uvek barem tri kooperanta/snabdevača.
Veliki broj alata koji koriste sami projektuju, konstruišu i proizvode.

Imaju i jednu ogormnu zgradu za Informacione sisteme. E tu bih voleo ja da radim .. kada bih mogao.   hypno1

Odmah tu, izvan fabričkog kruga postoje stambene zgrade koje pripadaju fabrici, gde su smešteni privremeni radnici, posebna zgrada za menadžment (od 7 glavešina, 6 su nemci.. a čeh je zadužen za human resources).

U samom gradu sam video još nekoliko škodinih kompleksa/zgrada. Centar za istraživanja, rezervne delove, logistiku, školski centar za servisere itd itd... Ma sve se vrti oko Škode.

Ima tu još puno puno detalja, ali ne mogu sve ga se setim sada. Bugarin će me dopuniti.

Sutra ide ostatak fotki. U fabrici je, na žalost, bilo zabrenjeno fotografisanje.

Van mreže aleksandarzlatic

Lep opis Miroslave... A te Čehinje što rade...?
  • Vozi: Renault Kadjar 11.2019. 1.5 DCI 260Nm/115HP Business Edition paket

Van mreže IGOR 955

Njih možeš videti na onim slobodnijim sajtovima...kategorija Czech  =))
  • Vozi: Škoda Oktavia A5 1.9 TDI 2004

Van mreže batke

Svaka čast, lepo opisano, može da ide i u neki časopis.   :B=)
Isplatilo se čekati. Sada čekamo drugi tom autora Bugarina i foto dokumentaciju.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže zix

Lepo opisano. Kao da sam bio tamo.
  • Vozi: Škoda Yeti 1.2 TSI 2012.

Na mreži bugarin

Pa i nema mnogo toga da se doda na opis fabrike koji je postavio mirkuk. Ajd da probam :)

U pogonu koji iz lima presama izvlaci stranice vozila je dosta bucno (logicno :) ), i ne samo da su smene od 12 sati, nego se radi i subotom, a cesto i nedeljom. Doduse posao je manje odgovoran i manje zahtevan nego onaj na montaznoj liniji, ali verujem da je zato i satnica manja. Rolne lima su teske i preko 10 tona, te sleper najcesce vozi svega jednu ili dve rolne. Inace, otpad koji ostane posle prese zna da bude i 70%. Od toga prave kocke ne vece od 70x70cm, ali teske do 250kg (mislim da sam dobro zapamtio tezinu), koje se vracaju kod dobavljaca lima na reciklazu.

Osim toleda u boleslavi se pravi novi SEAT ATECA.

Inace, izmedju montaznih linija se nalaze boxovi sa stolicama, stolovima, mikrotalasnim rernama i elementima sa fiokama. Verujem da su u nekim elementima sakriveni i ugradni frizideri, jer nam je gospodja vodic objasnila da ne idu svi u kantinu nego neki donose hranu od kuce. Fabricka kuhinja svaki dan sprema par desetina hiljada obroka i sendvica, i rucak kosta svega 1 euro.

Racunski centar od ne znam koliko terabajta se nalazi pored groblja, tek da znate gde bi mirkuk radio :)
Groblje je tu jer se fabrika sirila, a sirilo se i groblje, i eto..........

Jedine zene koje smo videli u fabrici su vozile vozice sa prikolicama. Malo vece od onih robotizovanih, al mnogo brze. Tutnje cehinje samo tako. Vodic se nasalio da imaju manje sudara i stete od muskaraca jer voze sporo...........

Ako se setim jos necega, dodacu kasnije :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže mirkuk38Započeo temu

Ovde možete steći utisak koliko je fabrika velika u odnosu na ostatak grada... recimo na stambene blokove :)

Click on google maps

A sada fotke iz samog grada :)




























Van mreže Filip

nema slika Bondy Centruma - tržnog centra tačno preko puta Škodinog Muzeja u M. Boleslavi? :P ili je ipak bio aktuelan Chodov u Pragu, a možda i Černy Most? :B=) Palladium verovatno niste mogli da zaobiđete budući da je u strogom centru na samom praškom Trgu Republike ^-^

gde su dobra rebarca ili kolenica u M. Boleslavi? ja sam tamo jeo jedino u Potrefina husa odmah iza Muzeja
  • Vozi: Škoda Octavia 1.8 TSI Elegance + Eibach & RS 18" + Revochip

Na mreži Karlheinz

Bravo, super slike, jeste li kupili neki suvenir?
  • Vozi: Yeti

Van mreže IGOR 955

Verujem da će to biti iznenađenje... :)

Duboko sam ubeđen da su mislili i na nas, i da će svako ko dođe u nedelju kod Arene dobiti prigodan poklončić  =))
  • Vozi: Škoda Oktavia A5 1.9 TDI 2004