Autor Tema: Saveti o vožnji na TNG(LPG)  (Pročitano 5187 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Karlheinz

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #15 poslato: 01. Avg, 2016. 23:16 »
Tako da mi ni na kraj pameti nije da se žalim ili nešto pitam administraciju,
Da si pitao, dobio bi sigurno i odgovor.

"kao što sam napisao u prethodnom postu".
Gde to piše?
  • Vozi: Yeti

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #16 poslato: 01. Avg, 2016. 23:42 »
Ајмо тема.... :RR)
Везано за линк о тексту на енглеском језику о подешавању мултипоинт система, времена отварања инјектора, итд...само да потврдим да је текст тачан. Четири дана сам експериментисао и све је 100% потврђено што пише.
Мој закључак везано за ПК и потрошњу коју показује је сљедећи:
1. када ПК очитава већу потрошњу већ на бензину - смјеса гаса је на LEAN страни. Времена отварања инјектора су знатно већа већ на бензину, сонде вриште за горивом (излазе ван опсега), али ауто иде ко ђаво (наравно, постоје границе нормале за добар и сигуран рад). Што већу потрошњу очитава ПК, смјеса је све сиромашнија;
2. када ПК очитава исту потрошњу као на бензину (или мању) - смјеса је већ на RICH страни, ауто просипа гас, дави се, више троши, слабије вуче и почиње да се осјети гас на издуву;
Код мене је нова мембрана и примјети се и по ауту, али и види на VCDS, како је смјеса из LEAN стране отишла у незнатни RICH (-5%) како се мембрана развлачи и намјешта.
Такође, стварна потрошња је са 10,4 отишла на 13,4 (оквирно након сипања), а према ПК са 16 (lean), пала на 10 (rich).
У принципу, када видите да ПК показује 15-20% већу укупну просјечну потрошњу од уобичајене (на бензину), може се рећи да је гасни систем сасвим добро упуцан.
« Poslednja izmena: 01. Avg, 2016. 23:46 ИгоР »

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #17 poslato: 02. Avg, 2016. 00:08 »
Može se reći, međutim nemoj tu puno čačkati jer ima povratna veza lambda sonde koja ti onda izbi oči onom lampicom motora, sva ta internet naklapanja te lako dovedu u područja siromašne smješe plina gdje onda imaš još veći porast snage ali se nakon nekog vremena (vrlo kratkog a to u tekstu nije navedeno) i ventile i glavu i kompletan izduv moraš baciti jer je detoniranje smjese u cilindrima prešlo u brenovanje. E onda ide priča suh plin, šteti sjedištima ventila, gore ventili, uništen katalizator, bijele cijevi auspuha. Da se razumjemo, nije to samo problem sekventa, od toga boluju svi TNG sistemi čijim vlasnicima nije dovoljno 3x niža cijena po litri mego daj da se izvuče nekakav maksimum.

Evo ti jedan primjer (puno banalniji) koliko je korisnika TNG-a provjerilo da li se vrh isparivača fizički nalazi ispod oznake min. na exp.posudi. Evo ti budi prvi.

Ja sam mislio da temu počnemo od elementarnih stvari a što se tiće mapiranja pravoi da ti kažem da je uveliko dostupan OBDII segment TNG opreme koja omogućava da fabrički ECU motora nadgleda ubrizgavanje plina.
« Poslednja izmena: 02. Avg, 2016. 00:18 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #18 poslato: 02. Avg, 2016. 00:25 »
Све познато везано за LEAN FT. Испаривач је испод посуде, скроз.
Иначе, возим и на бензин и на гас, комбиновано...тако је намјештено.

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #19 poslato: 02. Avg, 2016. 00:45 »
E super, jer ako nije, u roku od 20.000 km opet ćeš imati spaljen motor jer vodeni čep u potpunosti blokira hlađenje usisne grane i "zadnje" strane bloka još ako mu grijanje priključe na radijator kabine eto ti havarije a kazaljka zakucana na sredinu jer su i hladnjak i posuda i termodavač pod vodom a ovamo dalje sahara.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG


Van mreže ИгоР

Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #20 poslato: 02. Avg, 2016. 00:56 »
Мораћу ово да провјерим, јер ми није јасно одакле исти ниво Г12, а кажу да нису ништа досипали, већ само клијештима стисли цријево и пресјекли. Како год да радили, редуктор и цријева треба да смање ниво у посуди. Већ пар дана покушавам озрачити систем, све ради, гријање ради, цријево од малог хладњака је врело када пребацим на гријање, али ми није јасно како не фали течности?

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #21 poslato: 02. Avg, 2016. 01:04 »
Ma kažem ti treba napraviti tutorijal KAKO izgleda tehnički ispravna instalacija i sa argumentima zašto je to tako ispravno, a drugačije nije ili čak opasno po život, da isparivač nebi trebao biti u zoni prvog gužvanja karoserije kod udesa, da mora biti paralelan sa smjerom vožnje, da boca zapravo multiventil na njoj MORA biti pod tačno određenim uglom, da je TNG smjesa Propana i Butana i da do oko 0 C oni čine smjesu ali ispod 0C iz boce izlazi samo jedan ..ima za pisati pet dana
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #22 poslato: 02. Avg, 2016. 01:11 »
Мораћу ово да провјерим, јер ми није јасно одакле исти ниво Г12, а кажу да нису ништа досипали, већ само клијештима стисли цријево и пресјекли. Како год да радили, редуктор и цријева треба да смање ниво у посуди. Већ пар дана покушавам озрачити систем, све ради, гријање ради, цријево од малог хладњака је врело када пребацим на гријање, али ми није јасно како не фали течности?

Ma ja,
naj češći savijet .."odrvneš gornju šelnu na isparivaču i sav zrak ide van".. a voda ti valjda dođe iz paralelnog svemira tačno od tamo gdje je moja FABIA odlagala motorno ulje do dolaska na ovaj forum.. kasnije bude joj magle mi stakla u kabini prso radijator, a šta ćeš ipak tvoje auto ima godina a to se dešava i na potpuno novim, nego baš si sretan imam ja jedan polovan al dobarrrr ..

EDIT: Fali ti tečnosti, kada su sjekli crijeva i odzračili isparivač preko šelne, nisu odvrnuli čep na posudi i sada imaš vakum koji ti drži nivo gdje je bio. A ako je nivo dobar sa odvrnutim čepom onda su dosuli ali čistu vodu i sada umjesto -15 imaš - 10.. treće nema.
« Poslednja izmena: 02. Avg, 2016. 01:21 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Filo

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #23 poslato: 02. Avg, 2016. 01:55 »
E super, jer ako nije, u roku od 20.000 km opet ćeš imati spaljen motor jer vodeni čep u potpunosti blokira hlađenje usisne grane i "zadnje" strane bloka još ako mu grijanje priključe na radijator kabine eto ti havarije a kazaljka zakucana na sredinu jer su i hladnjak i posuda i termodavač pod vodom a ovamo dalje sahara.

Kod moja felicija, vrh isparivac je iznad max nivo na posudu. Do isparivac dolazi antifriz preko kukiste termostata, a to kukiste je isto na povisoko nivo od posudu. Kad motor dostize rabotna temperatura, nemogu da ga uhvatim isparivac zasto je vruc.
Daj
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #24 poslato: 02. Avg, 2016. 02:59 »
Filo,
termostat je u kućištu pa onda to može da buni , treba nam fotka na motor odozgo i sa strane da se vidi i posuda i kako su vezali isparivač, on istina treba biti vreo i to sada na prvu i nije problem ali trebaju nam slike.

pozz
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG


Van mreže mirkuk38

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #25 poslato: 02. Avg, 2016. 08:15 »
Zar nije nepisano pravilo da isparivač mora biti ispod nivoa ekspanzione posude? Ovako se lako može desiti da imaš vazdušni čep u isparivaču...

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #26 poslato: 02. Avg, 2016. 10:44 »
Е сад си ме мало забринуо, јер не знам на који други начин озрачити систем, осим на горње цријево које од хладњака иде у кабину (нисам још покушао, само сам отварао чеп посуде у одређеним тренуцима, јер и тако може, само треба пар дана за ово).
Код мене је ниво Г12 на максимуму када ауто преноћи и све се охлади (ауто је на равној површини-није нагето) и нема притиска у боци када преноћи. Иначе, када одврнем чеп на посуди (мотор загријан) често нема никаквог притиска, само понекад мањи "вуш" (не увијек) и то је то. Ниво је преко максимума на загријаном мотору (то би требало бити ок).
Код мене је редуктор сакривен иза мотора и накосо стоји у односу на правац кретања. Имам два електро-вентила, један на боци, други на редуктору и чини ми се да је, скоро па сав, потопљен испод боце (можда му само мало фали).
Воду су узели са хладњака (горње цријево-изнад термостата) и одвели преко рачве на редуктор и у кабину (ово за рачву морам још једном да провјерим).
Пратио сам температуре преко VCDS, све је као и када је било на бензину. Такође сам пратио и температуре катализатора под разним оптерећењима - нема прегријавања ни на издуву, и то је као и прије.
« Poslednja izmena: 02. Avg, 2016. 10:54 ИгоР »

Van mreže Filo

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #27 poslato: 02. Avg, 2016. 14:32 »
Filo,
termostat je u kućištu pa onda to može da buni , treba nam fotka na motor odozgo i sa strane da se vidi i posuda i kako su vezali isparivač, on istina treba biti vreo i to sada na prvu i nije problem ali trebaju nam slike.

pozz

Evo:




I edno pitanje. Ako isparivac je iznad max nivo posudu, kako ondak se nestvara vazdusni dzep u radijator za parno ? I taj radijator je iznad max nivo posudu kod mene.

EDIT> Sada vidim koju glupost sam tresnuo u prosli post.
Antifriz do isparivac dolazi preko kukiste automatski sauh, a ne preko kukiste termostata, moja greska.
« Poslednja izmena: 02. Avg, 2016. 14:36 Filo »
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #28 poslato: 03. Avg, 2016. 08:59 »
Е сад си ме мало забринуо, јер не знам на који други начин озрачити систем, осим на горње цријево које од хладњака иде у кабину (нисам још покушао, само сам отварао чеп посуде у одређеним тренуцима, јер и тако може, само треба пар дана за ово).
Код мене је ниво Г12 на максимуму када ауто преноћи и све се охлади (ауто је на равној површини-није нагето) и нема притиска у боци када преноћи. Иначе, када одврнем чеп на посуди (мотор загријан) често нема никаквог притиска, само понекад мањи "вуш" (не увијек) и то је то. Ниво је преко максимума на загријаном мотору (то би требало бити ок).
Код мене је редуктор сакривен иза мотора и накосо стоји у односу на правац кретања. Имам два електро-вентила, један на боци, други на редуктору и чини ми се да је, скоро па сав, потопљен испод боце (можда му само мало фали).
Воду су узели са хладњака (горње цријево-изнад термостата) и одвели преко рачве на редуктор и у кабину (ово за рачву морам још једном да провјерим).
Пратио сам температуре преко VCDS, све је као и када је било на бензину. Такође сам пратио и температуре катализатора под разним оптерећењима - нема прегријавања ни на издуву, и то је као и прије.


Vidi,
ja lično mislim da su dvije stvari tu kod tebe malo "nategnute";

Prva stvar, povezivanje isparivača na bilo koji način sa radijatorom u kabini i to prije radijatora (kao kod tebe ako sam dobro razumio) vodi u jedan hajmo reći "klimatski" problem, nime, isparivač potroši određeni dio raspoložive temerature i unda za radijator kabine sa putnicima ostane "duplo golo" ali ovo je samo u slučajevima debelog minusa ili brže vožnje zimi. Ljudima hladno, a brisači lede jer jednostavno nema dovoljno temp da sve skupa zagrije. Ovo je ujedno i najčešći problem jer je i naj češća upravo takva vrsta instaliranja isparivača paralelno ili serijski sa radijatorom kabine. Ispravno bi bila serijska veza sa grijanjem usisne grane ali eto, onda bi morali pri ugradnji da postavljaju crijeva uglavnom različitih prečnika a to im se (majstorima) neće.

Druga stvar; isparivač postavljen malo nakoso u smjeru vožnje, ovo "nakoso" donosi probleme sasvim druge prirode, plin koji u isparivaču reguliše membrana je kao i sve ostalo podložan INERCIJI tako da se u zavisnosti od tog "malo nakoso" može javiti jedan vrlo opasan kontra efekt a to je da kod naglog ubrzanja (početak preticanja) jednostavno ostaneš bez dovoljno plina a kod kočenja motor poveča snagu jer je inercija "utjerala" više plina nego što je potrebno. Paralelan položaj daje minimalan efekat ovome gore napisanom tako da je Zakonom i propisan. Vozači koji imaju VENTURI sistem su puno podložniji ovom problemu dok na SEKVENTIMA je to manje izraženo ali ..
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #29 poslato: 03. Avg, 2016. 09:11 »

I edno pitanje. Ako isparivac je iznad max nivo posudu, kako ondak se nestvara vazdusni dzep u radijator za parno ? I taj radijator je iznad max nivo posudu kod mene.

EDIT> Sada vidim koju glupost sam tresnuo u prosli post.
Antifriz do isparivac dolazi preko kukiste automatski sauh, a ne preko kukiste termostata, moja greska.

Druže to je tu sve OK, iz ovih slika ti nemaš šta da brineš čak i grijanje isparivača je urađeno OK tako da po ovome kako izgleda na fotkama tebi ostaje samo da jednom godišnje sapunicom provjeriš SVE spojeve te jednom na 10000 km zamjeniš filter tečne faze na ovom elektroventilu. Vodi računa o atestu boce!
Malo, istina, smeta ono pancirno crijevo, ali šta je tu je, pazi kada radiš oko karburatora ili šteluješ na račvi da ne bi bilo boc-boc.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG