Autor Tema: Saveti o vožnji na TNG(LPG)  (Pročitano 5199 puta)

0 članova i 14 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #60 poslato: 07. Avg, 2016. 02:59 »
-ventiliranje prostora multiventila:
1. cilindrični  rezervoari:  ventilaciona  creva  treba   da   budu   usmerena   na   dole (multiventil treba da je u najvišem položaju, da ne postoje „sifoni“); ventilacioni otvori se ne postavljaju u koševe, treba da budu u podu;  ventilaciona creva treba da  budu  zašelnovana  metalnim  šelnama  na  mestima  spojeva;  ventilacioni  otvori  treba  da  budu  u čvršćeni  za  pod  zavrtnjima  i  udaljeni  od  izduvnog  sistema  min 100  mm;  poklopac  multiventila  mora  dobro  da  dihtuje;  kod  punjača  koji  se postavljaju  na  bok  vozila  postavlja  se  BY-PASS  vod  sa  T-račvom;  potreban poprečni presek za ventilaciju se postiže sa 2 ventilaciona otvora prečnika 25 mm
2.toroidni  rezervoari:  voditi  računa  o  usklađenosti  dimenzija  rezervoara  i  prostora za  smeštaj  rez.točka;  ventilaciono  crevo  mora  da  izađe  u  spoljni  prostor  ispod poda;  kada  se  rezervoar  benzina  nalazi  ispod  rezervoara  TNG-a  dozvoljeno  je  minimalno   spuštanje   rezervoara   benzina   od   10   mm;   prostor   multiventila  vazdušno mora biti u vezi samo sa spoljnom atmosferom;             
Napomena: ventiliranje prostora oko rezervoara i upotreba nosača za u čvršćivanje rezervoara za slučaj da se on postavlja na ravan deo poda će biti obavezno po datumu objavljivanja pravilnika ECE 67R 01 u službenom glasniku RS.
-potrebno je zaštititi rezervoar od tereta i direktnog uticaja sunčeve toplote 
-kod  postavljanja  rezervoara  van  vozila  (spoljna  montaža)  mora  biti  onemogućen neovlašćen pristup rezervoaru i armaturi.
-kod kombi vozila rezervoar se ne sme nalaziti u gabaritu putničkog prostora
-kod   vozila   sa   vazdušnim   hlađenjem   je   potrebno   obezbediti   funkcionisanje   isparivača (npr.ugradnja  mini  sistema  za  vodeno  grejanje  –  bez  direktnog  grejanja  gasne  instalacije  izduvnim gasovima)
-punjač  treba  da  je  udaljen  od  izduvnog  sistema 100  mm  i  izbegavati  njegovu  montažu  na zadnji branik
-učvršćenje vodova visokog pritiska treba vršiti metalnim držačima-papučicama na najvećem međusobnom rastojanju 500 mm 
-postavljanje cevi: izolacija cevi prilikom prelaska preko oštrih ivica; izbegavanje provlačenja cevi  kroz  limove  prilikom  trasiranja  cevi;  vodovi  visokog  pritiska  se  ne  smeju  vezivati  za pokretne delove karoserije.
-Isparivač i gasni ventil treba da su udaljeni od izduvne grane minimalno 100 mm.
Navedene elemente pričvršćivati za karoseriju vozila odgovarajućim brojem zavrtanjskih veza (zavrtanj
i  navrtka)  ili  po  potrebi  preko  dopunskih  nosača  (držača)  koji  takođe  moraju  biti  vezani  za 
nepokretne   delove   karoserije   zavrtanjskim   vezama   vezama.   Izbegavati   da   spojevi   na   
pomenutim elementima budu usmereni ka motoru.
-Nikako  ne  postavljati  benzinski  ventil  u  blizini  bilo  kakvog  izvora  struje  ili  toplote  i izbegavati njegovu montažu na prednji kraj-lim vozila (što je česta greška na vozilima marke zastava), takođe izbegavati postavljanje iznad izvora struje.
-Isparivač  se  treba  (po  uputstvu  proizvođača)  postavljati  uspravno,  a  poželjno  je  da  bude okrenut  u  smeru  vožnje  (ovo  ne  važi  za    vozila  sa  multipoint  ubrizgavanjem  -  sequential  sistem).
 Ako  se  isparivač  postavlja  u  donji  deo  motornog  prostora  trebalo  bi  ga  zaštititi  limom
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #61 poslato: 07. Avg, 2016. 03:12 »
-Bakarne  cevi  visokog  pritiska  u  motornom  prostoru  moraju  biti  učvršćene  za  karoseriju  vozila metalnim papučicama, na prelazu cevi preko oštrih ivica mora biti postavljena gumena zaštita-buržir.
-Vodu  koja  se  koristi  za  grejanje  isparivača  trebalo  bi  uzimati  sa  creva  za  grejanje,  zbog  samog  protoka  vode  kroz  isparivač,  a  samim  tim  i  njegovog  efikasnijeg  rada.  Kada  to  iz  nekog  razloga  nije  moguće,  dozvoljeno  je  uzimati  vodu  i  sa  nekog  drugog  mesta,  ali  voditi  računa    da    creva  sa  kojih  se  uzima  voda  budu  što  većeg  prečnika  kako  ne  bi  došlo  do  stvaranja začepljenja u sistemu.
-Sva  creva  koja  se  koriste  moraju  na  sebi  imati  odgovarajuće  homolagacione  oznake    i  označenim   radnim pritiscima koje mogu da izdrže. Creva se ne smeju previjati pod oštrim uglom  ,  da  ne  bi  došlo  do  zagušenja  u  prenosu  radnog  fluida.    Moraju  se  učvršćivati    i eventualno  postavljati  u  odgovarajuće  buržire  ako  prolaze  blizu  nekog  zvora  toplote,  struje ili preko oštrije ivice ili ako su u kontaktu sa motorom. Na svojim krajevima creva moraju biti učvršćena metalnim šelnama  odgovarajućeg prečnika.
-  Električna  instalacija  u  motornom  prostoru  mora  biti  celom  svojom  dužinom  uvučena  u buržire. Spojevi kablova sa uređajima vrše se isključivo preko tzv. buksni koje na sebi moraju imati plastičnu zaštitu. Spojevi dva kabla moraju se lemiti i dobro izolovati, preporuka je da se  preko  tih  spojeva  navlače  termo  buržiri. 
-Elektroinstalacija  za  plin  mora  imati  ugrađen poseban topivi osigurač.
-Isparivač i električni prekidač moraju da budu “upareni“, shodno fabričkom upustvu (čest je slučaj  da  na  isparivač  sa  elektromagnetnim  ventilom  montira  prekidač  za  isparivač  bez  magnetnog ventila)
-Plin se u motor mora uvoditi preko mešača sa odgovarajućim difuzorom; plin se može uvesti u  karburator  i  preko  odgovarajućih  uvodnika  ali  takva  rešenja  trebalo  bi  izbegavati.  Prečnik difuzora ne sme narušavati rad motora na
 benzin. Ako se creva plina u uvode u kućište filtera za vazduh, pri tome filter za vazduh ne sme se mehanički oštećivati (ne sme se seći).

  -Kod  sistema  multipoint  ubrizgavanja  gasa  tzv.  sequential  sistema  trebalo  bi  instalaciju  postavljati  prema  šemi  proizvođača. To se naročito  odnosi  na  položaj    i  uglove  postavljanja  uvodnika za plin u usisnoj grani.
Na sve spojeve creva sa uvodnicama, davačima pritiska, injektorom i ostalim elementima obavezno stavljati metalne šelne. Injektor i filter gasne faze se moraju preko odgovarajućih nosača čvrsto vezati za motor  ili karoseriju vozila.
Računar se mora učvrstiti preko odgovarajućih držača ili direktno vezati za karoseriju vozila.
Od 01.01.2008. godine cilindrični rezervoari moraju biti učvršćeni isključivo pomoću namenskih nosača (teleskopi, kolevka...)
Od 01.01.2008. godine obavezna izjava ugrađivača (šta treba da se nađe na izjavi je navedeno na strani 2.
Od 01.01.2009. multiventil (Uređaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5) prema odredbama ECE 67  odnosno od 01.01.2009. god obavezno u skladu sa revizijomR01.

                                                                                                                                                          Stručna služba AMSS-CMV

kraj citiranog teksta

EDIT: postoji i tabela koja definiše kapacitete rezervoara i način fiksiranja kao i ventilacije istih ali je ja u ovom trenutku nisam u mogućnosti ubaciti pa ču je poslati Uredništvu da oni ovo sve skupa sastave  :-[ u koliko je uopšte dozvoljeno postaviti ovoliko teksta.
I to bi bilo to sa ovim tekstom krenite od mjesta za usipanje gasa i vidite koje nedostatke ste dobili ili nasljedili, ima da kažem nekih razlika ali obzirom da se radi o dvije države isti i nisu toliko bitni.

pozz
« Poslednja izmena: 07. Avg, 2016. 03:23 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG