Autor Tema: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana  (Pročitano 81661 puta)

MAKS, mdragoslavm, darkman, dzudzubajac (+ 1 sakrivenih) i 41 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Dragi 91Započeo temu

Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« poslato: 18. Nov, 2016. 13:02 »
Prvo želim da pozdravim članove , jer sam nov ovde.Vozim Škodu Octaviu 1.6 TDI 110 ks i poslednjih mesec dana postoji  mali problem.Letos su mi obrtaji bili 750 kada je palim hladnu. Sada kada je upalim ujutru broj obrtaja je nekad 1000 ili malo ispod 1000 na temperaturi 4 stepena.I kada je vozim dva sata i stanem negde opet su mi obrtaji na istom nivou.Kada je ugasim i kasnije nakon par sekundi upalim obrataji se vrate na 750.Tako da mi ništa nije jasno ?
  • Vozi: Škoda Octavia 1.6 TDI 110 ks Ambition 2016

Van mreže batke

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #1 poslato: 18. Nov, 2016. 14:05 »
Da li ti radi klima u tim trenucima. Ako radi isključi je. On će svakako raditi na povećanom broju obrtaja dok ne postigne određenu temleraturu.
Probaj da ne gasiš auto nego stani i daj gas na leru da pređe 2500rpm. Trebalo bi da se obrtaji nakon toga vrate u normalu. Moguće je da problem pravi softver klime. Ja imam taj problem ali kad je preko 28 stepeni i radi klima. Možda ima analogije.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže nidza

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #2 poslato: 18. Nov, 2016. 14:16 »
Ako je kao kod 2.0, ako vrlo malo popustiš papučicu gasu od samog patosa, on podigne ler obrtaje na oko 1000 da bi lakše krenuo - tj. naša Škoda bez gasa pravi sama "klackalicu" tako da desna noga mirne duše može da se ne skida sa kočnice kad se uparkiravaš ili manevrišeš na uskom prostoru.

Proveri da li ima razlike između ler gasa sa puštenim kvačilom (menjač u neutralu) i sa stisnutim kvačilom u brzini, pa lagano popuštaj i stiskaj do kraja (sve u opsegu gde kvačilo ne hvata i ne pokreće auto).
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Van mreže Peja

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #3 poslato: 18. Nov, 2016. 14:32 »
Mislim da su ti se pogodole dve normalne pojave.
Sasvim normalno da ujutru na 4*C radi na tim obrtajima dok se ne zagreje. Na minusu ce biti obrtaji jos veci.
Kada stignes na odrediste a obrtaji su opet visoko, verovatno je u toku regeneracija DPF. Regeneraciju ces prepoznati i po tome sto kada se auto krece, a izbacen iz brzine, ler je na obrtajima koji su blizi crti za 1000 rpm nego manjoj crtici ispod gde je inace kada je ler pri kretanju normalan. Obrati paznju da li ti je auspuh veoma vruc. Ako jeste opet je regeneracija DPF.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Van mreže Dragi 91Započeo temu

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #4 poslato: 18. Nov, 2016. 14:41 »
Povecan broj obrtaja mi se javlja isključivo kada ujutru upalim auto.Jedino me brine kada sam vozio 150 km na autoputu i kada sam stao opet je povecan broj obrataja na leru.I kada sam stao ja ga ugasim i ponovo upalim i kao da nista nije bilo.Radi normalno na 750 rpm.Klima mi nije bila upaljena.Regeneracija mi se mozda 4 puta ukljucila za ovih 8500 km,ali nije dpf jer se ipak drugacije cuje.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.6 TDI 110 ks Ambition 2016

Van mreže Peja

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #5 poslato: 18. Nov, 2016. 14:47 »
Imam isti motor kao i ti, po zvuku regeneraciju ne razlikujem. Meni je posle 200km auto puta ukljucio regeneraciju ispred kuce kada sam stigao.

To sa gasenjem i paljenjem... To je sve opet normalno ako je bila regeneracija u toku.
« Poslednja izmena: 18. Nov, 2016. 14:51 Peja »
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD, Hyundai i20 BC3, Dacia Logan 1.4 MPI

Na mreži observer

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #6 poslato: 18. Nov, 2016. 19:08 »
Upravo tako. Kada je hladan drzi povisen ler zbog hladnoce a ako je visok i kada je motor zagrejan to je iskljucivo zbog dpf. Ako ti se za koji dan upali lampica za dpf, to je zbog nekoliko prekinutih regeneracija. U tom slucaju primeni postupak iz uputstva za auto (za ciscenje dpf u voznji).
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Dragi 91Započeo temu

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #7 poslato: 18. Nov, 2016. 19:25 »
Nije  mi bilo teško pa sam otišao do ovlasćenog servisa i stavili  ga na dijagnostiku.Nema nijedne greške(nije dpf i slično).Rekli su mi da jedan dan sledeće nedelje ostavim kola pa da vide šta može biti...Javicu šta je bilo.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.6 TDI 110 ks Ambition 2016

Van mreže srda1989

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #8 poslato: 18. Nov, 2016. 22:45 »
Meni se to dešava na starijoj oktaviji 1.6 tdi (105 ks). Uopšte ne mogu da provalim po kojoj formuli je nekad zakucan na 1000 obrtaja a nekad ne. Jasno mi je da kad je upalim a hladno napolju bude neko vreme na 1000 rpm ( nekad i jače ). Ali ja je vozim sat vremena, dostigne radnu temperaturu i i dalje stoji zakucana na 1000 rpm. Onda par puta stisnem gas i obrtaji padnu na 800 :D U životu čudniji motor video nisam :) Jedan dan  vuče nenormalno, sutra slabije... Javi baš šta je u pitanju kod tebe. Kod mene majstori sumnjaju na regulator pritiska... Al niko nije siguran dal je to
  • Vozi: Škoda Octavia 1.6tdi 2010 Elegance

Van mreže Dragi 91Započeo temu

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #9 poslato: 14. Dec, 2016. 22:16 »
Bio sam juče u ovlasćenom servisu da vidim da učitaju greške.Nema grešaka i podatke su poslali da vide u fabriku.Standardno i dalje su obratji od 900 do 1100 rpm prvi put kada upalim.Kasnije kada ponovo upalim vrate se na 750 rpm.Videćemo šta je,ako uopste ustanove.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.6 TDI 110 ks Ambition 2016

Van mreže mlax

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #10 poslato: 15. Dec, 2016. 00:18 »
I ja imam slican slucaj sa motorom 2.0 od 140ks. Provalio sam da drzi obrtaje na blizu 1000 ako je ukljucena ventilacija (ne klima, ac je iskljucen). Dok ne dostigne 90 stepeni non stop drzi u leru na 1000 obrtaja. Ako ugasim ventilaciju i malo taknem gas on se vrati na 750.
Jedina enigma mi je sto se to ne desava uvek. Ponekad posle svega 30-ak sekundi ima obrtaje u leru na 750, ali cesce je na 1000.
Mozda ima veze sa spoljnom temperaturom, nisam uspeo to da ispratim.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže batke

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #11 poslato: 15. Dec, 2016. 07:33 »
Imate li start-stop sistem. Ako ga imate onda imate i tzv AGM akumulator koji je napravljen da može to da izdrži. Prilično je skup pa je fabrika naštelovala software automobila da drži povećan broj obrtaja u određenim situacijama kako bi se sprečilo oštećenje istog. Možda je to problem kod vas.
Trebalo bi da se, kada se motor propisno zagreje, na malo dodavanje gasa sve vrati u normalu.
  • Vozi: O3 2.0 tdi elegance+svašta nešto; MY2015; Revochip; Eibach prokit & RS 18"

Van mreže mlax

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #12 poslato: 15. Dec, 2016. 11:07 »
Nemam start stop sistem.
Kod mene, kad se motor zagreje do 90 stepeni, broj obrtaja se vrati na 750 ali nece ni malo pre. Cudno mi je sto se to ponekad ne desava a najcesce da. Ponovo kazem to se desava samo kad je ukljucena ventilacija, tj. grejanje. Kad iskljucim na dugme OFF i taknem gas obrtaji se vrate na 750.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže ugi85

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #13 poslato: 15. Dec, 2016. 11:40 »
Koliko je star akumulator i jesi li skoro proveravao njegovo stanje?
  • Vozi: Škoda Fabia 1.9TDI 2007 Combi Elegance, Škoda Fabia 1.9TDI 2004 Elegance

Van mreže Karlheinz

Odg: Povećan broj obrtaja na leru u poslednjih mesec dana
« Odgovor #14 poslato: 15. Dec, 2016. 12:01 »
Kod mene je (1.9tdi 2008) bio problem star akumulator, zamenom sam rešio tu misteriju poveremenog dizanja obrtaja. Savet majstora je još bio da se očisti (odvrneš, ošmirglaš mesto kontakta i alku kojom je vezano) veza akum. sa karoserijom zbog boljeg kontakta. To nisam uradio tada.
Međutim, nedavno (akk star dve godine) ponovo mi skoče obrtaji na 1000 i ja se setim ovog saveta majstora, očistim ono što sam napisao gore i od tada nema problema.

evo teme o tome: http://forum.skodaforum.rs/octavia-2004/dize-obrtaje-na-1100-u-leru-1-9tdi-pd/

edit:
Još da dodam, (ne znam kako je na O3 ali) na O2 imaju (bar) dve veze (tzv. mase) sa karoserijom, obe su u motornom prostoru, za koje mi je majstor rekao da bi ih valjalo očititi, jedna od njih je malo nepristupačija za mene (amatera :-)  i nju nisam ni dan-danas čistio, samo ovu što je pored akku-a i vidi se iz aviona.
« Poslednja izmena: 15. Dec, 2016. 12:15 Karlheinz »
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+