Autor Tema: Jel i mi da tuzimo?  (Pročitano 2076 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Na mreži zoraniusZapočeo temu

  • Vozi: Superb 2.0TDI Ambition +


Van mreže Nightsaber

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #1 poslato: 20. Jan, 2017. 14:25 »
Ne zanosimo se, zivimo u Srbiji. :D
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009

Van mreže dexterslab011

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #2 poslato: 20. Jan, 2017. 17:16 »
Gledajuci samo po pravu, da ne uzimam u obzir varijabile... Svako ko bi hteo da tuzi mora da dokaze da postojanjem tog nedostatka trpi stetu...meni na pamet pada samo vestacenje koje bi svrstalo auto u nizu kategoriju EURO emisije stetnih gasova. Mora da daokaze da mu je prodavac naznacio (obecao) emisiju koja nije stvarna, odnosno te da ga je na taj nacin obmanuo. E sad Zakon o zastiti potrosaca spominje i bitna svojstva proizvoda, pa se plasim da bi sudovi to siroko tumacili i utvrdili da emisija gasova nije bila odlucujuci faktor pri kupovini vozila, tako da ne postoji ni steta po potrosaca. Takodje, Zakon predvidja pravo na raskid ugovora tek ako prodavac ne moze da otkloni nedostatak. Tako da mislim da bi kod nas to bilo dosta komplikovano...pre svega zato sto nam zakoni nisu nedvosmisleni i nisu uskladjeni. Ovo je bar moje misljenje...ako ima jos neki pravnik ne bi bilo lose da da svoje...ja i nisam toliko u materiji.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2016

Van mreže Turbo

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #3 poslato: 20. Jan, 2017. 17:30 »
Ne mora da postoji stvarna šteta i ne mora samo na taj način. Šteta može biti i nematerijalna i izmakla dobit (lucrum cessans).  U ovom slučaju jedino što vidim kao osnov je nesaobraznost.(naknada štete je samo jedan od osnova za tužbu, ne jedini) Odnosno da automobil nema karakteristike koje stoje u ugovoru. U Nemačkoj je to bitno jer utiče na cenu osiguranja, kod nas tek neznatno pa je pitanje šta bi bio ishod. A uvek može da se tuži :-)

RN3 Pro via TT

Van mreže Nightsaber

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #4 poslato: 20. Jan, 2017. 18:04 »
Mislim realno kad pogledas, osnov za podnosenje tuzbe imas. U katalogu recimo stoji emisija gasova i prosecna potrosnja, isto tako u uputstvu za koriscenje, tako da bi na sudu mogao da kazes da ti je presudnu ulogu za kupovinu auta odigrala ta kolicina gasova i sad se osecas obmanuto. Al opet, cisto sumnjam da bi nekome nadoknadili stetu za to i da bi se tu uopste moglo nesto uraditi. Ako vec tako gledas, svakom autu je potrosnja po katalogu smanjena za 0,5-1l, cak i kad im oteras u servis da oni voze ne mogu da dostignu tu potrosnju iz kataloga, a opet ne znam da je nekome to nadoknadjeno, bilo u novcu ili na neki drugi nacin.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009

Na mreži zare

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #5 poslato: 20. Jan, 2017. 18:32 »
Ljudi, moj drug se vise od 10 godina sudi za odstetu i povredu koje je pretrpeo kao biciklista u udesu za koji nije kriv i gde je sve potpuno jasno. Par svedoka o ostecenoj bicikli i opremi, par vestaka za istu stvar i sud nikako ne moze da presudi za nesto sto je jasno kao dan. A vi hocete u ovoj "drzavi" da se sudite protiv kompanije koja je jaca od nase drzave  =)).

Van mreže Nightsaber

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #6 poslato: 20. Jan, 2017. 23:54 »
Ljudi, moj drug se vise od 10 godina sudi za odstetu i povredu koje je pretrpeo kao biciklista u udesu za koji nije kriv i gde je sve potpuno jasno. Par svedoka o ostecenoj bicikli i opremi, par vestaka za istu stvar i sud nikako ne moze da presudi za nesto sto je jasno kao dan. A vi hocete u ovoj "drzavi" da se sudite protiv kompanije koja je jaca od nase drzave  =)).
Pa upravo to, mogu celu bednu Srbiju da kupe da hoce, a mi da se tuzimo sa njima. :D
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009

Van mreže nebojsar

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #7 poslato: 21. Jan, 2017. 09:48 »
Ima tu mnogo ozbiljniji detalj. Kod nas je zabranjen po uredbi/zakonu uvoz automobila ispod odredjenog eu standarda. Ako to nije zadovoljeno uvoznici nisu smeli uvesti te automobile. To je dovoljno da svako individualno tuzi uvoznika a najvise drzava jer je ostecena najvise. U sustini to je posao za tuzilastvo. Takodje eko taksa koja se placa, placena je na odredjenu euro kategoriju, i tu je drzava prevarena. Nakon toga ide i individualna steta. Iskreno jedan od parametara kad covek uzima nov auto je i euro standard, ako parametri emisije iskacu iz euro standarda onda taj auto nije ono sto je deklarisano i prodato.

Da zivimo u normalnoj zemlji bilo bi kao u Koreji, optuznice i odsteta. Plus skupljanje na gomilu svih automobila i otkup kao u usa.
  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI

Van mreže nelle

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #8 poslato: 22. Jan, 2017. 00:35 »

Ima tu mnogo ozbiljniji detalj. Kod nas je zabranjen po uredbi/zakonu uvoz automobila ispod odredjenog eu standarda. Ako to nije zadovoljeno uvoznici nisu smeli uvesti te automobile. To je dovoljno da svako individualno tuzi uvoznika a najvise drzava jer je ostecena najvise. U sustini to je posao za tuzilastvo. Takodje eko taksa koja se placa, placena je na odredjenu euro kategoriju, i tu je drzava prevarena. Nakon toga ide i individualna steta. Iskreno jedan od parametara kad covek uzima nov auto je i euro standard, ako parametri emisije iskacu iz euro standarda onda taj auto nije ono sto je deklarisano i prodato.

Da zivimo u normalnoj zemlji bilo bi kao u Koreji, optuznice i odsteta. Plus skupljanje na gomilu svih automobila i otkup kao u usa.

To o čemu govoriš je zaštita države od takvih vozila - štetnih po okolinu. Pojedinci nemaju štetu. Niti su platili višu taksu, niti im je na bilo koji način otežan uvoz. Šta bi onda tražili da im sud dosudi? Naknadu za državu?
Ako država ne brine o sebi, to je problem sistema (ne kažem da ga nema, naravno :) ). A, ruku na srce, nije da treba da nas ispravni motori brinu koliko god da zagađuju. Bar 15% automobila troši ulje kao pogonsko gorivo, pa prođu tehnički pregled i voze se redovno. Takođe. mislim da je novinski tekst nedorečen, odnosno poluinformacija. Što bi nekom sud dosudio punu vrednost vozila, a da on to vozilo ne vrati nazad? Tako izgleda klasičan poništaj ugovora - svako svoje vrati i kao da posla nije ni bilo + se nadoknađuje šteta ako se dokaže da postoji. Ima i varijacija na ovu temu, od slučaja do slučaja, treba uzeti sve okolnosti u obzir...
  • Vozi: O3 fl 1.2 tsi

Van mreže Nightsaber

Odg: Jel i mi da tuzimo?
« Odgovor #9 poslato: 22. Jan, 2017. 01:54 »
To o čemu govoriš je zaštita države od takvih vozila - štetnih po okolinu. Pojedinci nemaju štetu. Niti su platili višu taksu, niti im je na bilo koji način otežan uvoz. Šta bi onda tražili da im sud dosudi? Naknadu za državu?
Ako država ne brine o sebi, to je problem sistema (ne kažem da ga nema, naravno :) ). A, ruku na srce, nije da treba da nas ispravni motori brinu koliko god da zagađuju. Bar 15% automobila troši ulje kao pogonsko gorivo, pa prođu tehnički pregled i voze se redovno. Takođe. mislim da je novinski tekst nedorečen, odnosno poluinformacija. Što bi nekom sud dosudio punu vrednost vozila, a da on to vozilo ne vrati nazad? Tako izgleda klasičan poništaj ugovora - svako svoje vrati i kao da posla nije ni bilo + se nadoknađuje šteta ako se dokaže da postoji. Ima i varijacija na ovu temu, od slučaja do slučaja, treba uzeti sve okolnosti u obzir...
Meni je soferka na autu bila 7 godina razbijena, tacnije linija u cosku, al' opet vidljiva i niko mi nista nije rekao na tehnickom, a ne da proveravaju kolicinu izduvnih gasova. A komsija na kombiju morao kod limara da zakrpi 2-3 rupe od korozije velicine klikera na pragu jer nisu hteli da ga puste na tehnickom u Austriji
  • Vozi: Škoda Octavia A5 1.6 TDI 2011 4x4 & Mercedes Vito 109 CDI 2009