0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.
Bas tako.@Mareska, ne znam zasto imas potrebu da spamujes temu i ubedjujes ljude da ne treba da kupe auto na metan (zato sto si ti kupio benzinca, a do juce si se kleo u dizela), a pritom si se i sam raspitivao i hteo da kupis metanca.Shvati da metan bude i 200din/kg, opet se drasticno jeftinije vozi nego na dizel, a pogotovu na benzin. Pritom nema nikakvih posebnih odrzavanja u odnosu na benzinca, posebno dizela.Molim te dozvoli da ova tema bude ono sto treba, a to je da da informacije potencijalnim kupcima vozilima na metan, a ne da ljude odvracamo od istog.
Mora covek da opravda svoj izbor ( samom sebi izgleda pre svega).A otud i onaj suludi nerealni primer potrošnje BG taksiste, koji jezdi noću praznim NBG bulevarima..
Hvala svima na odgovoru@Br@n@Da slazem se da gepek moze da bude problem, mada generalno slabo vucem stvari u autu sa sobom, ali kada se krene na neki duzi put onda bi sigurno bilo veselo kako smestiti sve . Sto se karavana tice ne dolaze u obzir, nikako nisam ljubitelj istih, ima mozda par modela karavana koji mi se svidjaju i to je to, 95% su mi jako ruzni, jesu prakticni ali nije to za mene , sto se tice vozila gledam Seat Leon, Golf 7, Astra K, Peugeot 308 (peugeot i astra nemaju opcije na metan ali ako se nadje dobar primerak onda dolaze u obzir), konkretan primerak (Golf 7 TGI DSG menjac) koji sada gledam ima jako finu opremu, nije ful ali ima sve sto treba pa cak i vise od toga Sto se kilometraze tice to je lutrija, pogotovo kod vozila iz uvoza, gotovo sam 100% siguran da je model koji ja gledam presao i vise od tih 250k koliko pise i to je verovatno nemoguce utvrditi.Inace oko kupovine sam mozda i blizu odustajanja jer sam procitao brdo postova oko problema sa 1.4tsi (to bi trebalo da je to ovaj motor samo sto ima metan?), trose ulje, puca blok motora, lanac se isteze, neki kazu da je poprilicno trom na metan, slabo ide, problem sa diznama koje crkavaju zbog metana, da je za njih skuplje odrzavanje... Nisam posedovao do sada konkretni motor pa me ovakvi komentari malo i udaljavaju od kupovine. Generalno ne prelazim puno tako da mi ni potrosnja kod dizela nije strasna, ili ako bi kupio cist benzin, jedino sto malo nervira cesta regeneracija dpf-a i takodje najveci balkanski strah da ne ode plivajuci ili se zapusi dpf pa onda krece veselje da ga dovedes u prethodno stanje... ali sam misljenja ako moze za isti/slican novac prilikom kupovine da se uzme nesto sto je jeftinije za dzep kasnije, necu ustedeti milione ali zasto da ne.Sto se dostupnosti metana tice u mom mestu ima samo jedna pumpa na kojoj ima metan, udaljena od mene nekih 7/8 kilometara tako da i to nije problem, sa mojim nacinom voznje racunam jednom u nedelju dana odlazak na pumpu (ako je tacna informacija koju sam nasao da sa jednim rezervoarom metana prelazi 250/300km) a uz to takodje bitna stvar da ima i normalan rezervoar na benzin ako se zadesim negde gde nema metana.Ono sto nisam uspeo nigde a nadjem a zanima me, da li kod vozila na metan postoji mogucnost da sam biras kada na koje gorivo radi, na primer kao kod vozila koja imaju plin pa sam mozes da ga iskljucis kad hoces da vozis na benzin, ili auto sam odredjuje kad radi na koje gorivo? I ako se vozi na benzin kolika je potrosnja benzina?Videcu svakako, nije hitna zamena vozila ali svakako u nekoj buducnosti bi gledao da uzmem nesto drugo, hteo sam generalno da se raspitam o konkretnom modelu kako se pokazao jer bar ovako na papiru deluje dosta interesantno, a ne znam nikoga iz mog okruzenja ko vozi neki takav model na fabricki metan pa onda za iskustva preostaje samo internet.Svakako hvala svima na savetima, mozda bude naredni auto na metan pa se javim da podelim iskustva
Samo prenosim iskustva kolega,ko god je kupio polovan auto na metan pokajao se.
Ne nadjoh cenu metana u Srbiji? U Sloveniji je 1.29eur po kg.
Ovo za olaksice si 100% u pravu. Umesto da imamo neke olaksice, mi imamo namete u vidu atesta i reatesta.
Ne bih da te plasim, ali ako ti u voznji na usponu ili bilo kada u voznji (bilo hladno ili ne) prebacuje na benzin, to nije nesto u redu.Takodje, ako sam dobro razumeo, ti si rekao da ti bolje ide na benzin, to takodje nije normalno. Svaki auto sa FABRICKIM metanom ide bolje na metan nego na benzin. Deklarisana snaga auta (110ks za 1.4TGI) je merena na metan. Takva je mapa u racunaru da bolje ide na metan, jer mu je to primarno gorivo.Isto tako, auto mora da pali uvek na metan, osim na temperaturama u minusu i posle tocenja metana.Za sve tri pomenute stvari uzrok moze biti isti, a to je reduktor metana (ili senzor pritiska metana), metanske dizne ili elektro ventili na bocama (manje verovatno).Mislim da mali broj ljudi zna da metanske dizne mogu da se ultrazvucno ciste i da cesto budu zrele za isto.Ovo za olaksice si 100% u pravu. Umesto da imamo neke olaksice, mi imamo namete u vidu atesta i reatesta.