Autor Tema: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda  (Pročitano 18296 puta)

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži Mareska

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #90 poslato: 05. Apr, 2024. 17:18 »
Bas tako.

@Mareska, ne znam zasto imas potrebu da spamujes temu i ubedjujes ljude da ne treba da kupe auto na metan (zato sto si ti kupio benzinca, a do juce si se kleo u dizela), a pritom si se i sam raspitivao i hteo da kupis metanca.
Shvati da metan bude i 200din/kg, opet se drasticno jeftinije vozi nego na dizel, a pogotovu na benzin. Pritom nema nikakvih posebnih odrzavanja u odnosu na benzinca, posebno dizela.
Molim te dozvoli da ova tema bude ono sto treba, a to je da da informacije potencijalnim kupcima vozilima na metan, a ne da ljude odvracamo od istog.
Samo prenosim iskustva kolega,ko god je kupio polovan auto na metan pokajao se.
  • Vozi: Superb

Na mreži Mareska

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #91 poslato: 05. Apr, 2024. 17:20 »
Mora covek da opravda svoj izbor ( samom sebi izgleda pre svega).
A otud i onaj suludi nerealni primer potrošnje BG taksiste, koji jezdi noću praznim NBG bulevarima..
Počinjem da radim u 19h slozices se da grad od 2mil stanovnika ne moze tada da bude pust i tada trosi 8l(sto je opet smesno) u svakom slučaju i dugoročna potrosnja je ispod 7l.
Da dizel nikada vise u životu.
  • Vozi: Superb

Van mreže Sone

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #92 poslato: 05. Apr, 2024. 18:11 »
Vec treci auto na metan,2 Fiata i 1 Skoda...svakome preporucujem metan ,ko vozi puno...Apsolutno nikada ni jedan jedini problem sa tim autima,osim potrosnih delova...

Naravno,samo fabricki metan
  • Vozi: Kamiq

Van mreže fobia24

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #93 poslato: 05. Apr, 2024. 19:05 »
Ne nadjoh cenu metana u Srbiji? U Sloveniji je 1.29eur po kg.

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #94 poslato: 05. Apr, 2024. 21:43 »
Hvala svima na odgovoru

@Br@n@
Da slazem se da gepek moze da bude problem, mada generalno slabo vucem stvari u autu sa sobom, ali kada se krene na neki duzi put onda bi sigurno bilo veselo kako smestiti sve  =)) . Sto se karavana tice ne dolaze u obzir, nikako nisam ljubitelj istih, ima mozda par modela karavana koji mi se svidjaju i to je to, 95% su mi jako ruzni, jesu prakticni ali nije to za mene  :) , sto se tice vozila gledam Seat Leon, Golf 7, Astra K, Peugeot 308 (peugeot i astra nemaju opcije na metan ali ako se nadje dobar primerak onda dolaze u obzir), konkretan primerak (Golf 7 TGI DSG menjac) koji sada gledam ima jako finu opremu, nije ful ali ima sve sto treba pa cak i vise od toga  :))
Sto se kilometraze tice to je lutrija, pogotovo kod vozila iz uvoza, gotovo sam 100% siguran da je model koji ja gledam presao i vise od tih 250k koliko pise i to je verovatno nemoguce utvrditi.

Inace oko kupovine sam mozda i blizu odustajanja jer sam procitao brdo postova oko problema sa 1.4tsi (to bi trebalo da je to ovaj motor samo sto ima metan?), trose ulje, puca blok motora, lanac se isteze, neki kazu da je poprilicno trom na metan, slabo ide, problem sa diznama koje crkavaju zbog metana, da je za njih skuplje odrzavanje... Nisam posedovao do sada konkretni motor pa me ovakvi komentari malo i udaljavaju od kupovine. Generalno ne prelazim puno tako da mi ni potrosnja kod dizela nije strasna, ili ako bi kupio cist benzin, jedino sto malo nervira cesta regeneracija dpf-a i takodje najveci balkanski strah da ne ode plivajuci  :)) ili se zapusi dpf pa onda krece veselje da ga dovedes u prethodno stanje... ali sam misljenja ako moze za isti/slican novac prilikom kupovine da se uzme nesto sto je jeftinije za dzep kasnije, necu ustedeti milione ali zasto da ne.
Sto se dostupnosti metana tice u mom mestu ima samo jedna pumpa na kojoj ima metan, udaljena od mene nekih 7/8 kilometara tako da i to nije problem, sa mojim nacinom voznje racunam jednom u nedelju dana odlazak na pumpu (ako je tacna informacija koju sam nasao da sa jednim rezervoarom metana prelazi 250/300km) a uz to takodje bitna stvar da ima i normalan rezervoar na benzin ako se zadesim negde gde nema metana.

Ono sto nisam uspeo nigde a nadjem a zanima me, da li kod vozila na metan postoji mogucnost da sam biras kada na koje gorivo radi, na primer kao kod vozila koja imaju plin pa sam mozes da ga iskljucis kad hoces da vozis na benzin, ili auto sam odredjuje kad radi na koje gorivo? I ako se vozi na benzin kolika je potrosnja benzina?

Videcu svakako, nije hitna zamena vozila ali svakako u nekoj buducnosti bi gledao da uzmem nesto drugo, hteo sam generalno da se raspitam o konkretnom modelu kako se pokazao jer bar ovako na papiru deluje dosta interesantno, a ne znam nikoga iz mog okruzenja ko vozi neki takav model na fabricki metan pa onda za iskustva preostaje samo internet.

Svakako hvala svima na savetima, mozda bude naredni auto na metan pa se javim da podelim iskustva  :)
Ne znam zasto te mrzi da procitas temu (a i ostale teme), na sve imas odgovore.
Nista sto si naveo o 1.4tsi motoru nije istina, mozda je samo delimicna istina za 1.4tsi do 2013 godine, on ima lanac i neke boljke.
Svi 1.2tsi i 1.4tsi od 2013. imaju kais umesto lanca i nemaju nikakvih boljki, ustaljenih problema itd.
Ne mozes da prebacujes izmedju benz i metana manuelno, ne postoji dugmic. Moze samo preko dijagnostike.
Samo prenosim iskustva kolega,ko god je kupio polovan auto na metan pokajao se.
Ne znam sta imas od toga da pricas neistinu, stvarno mi nisi jasan.
Licno sam mnogo puta na Slap pumpi u Bg sreo taksiste i svaki put pricao sa njima, jer su me interesovala iskustva.
Jos jednom, metanci od 2013 god NEMAJU ustaljenih problema. Niti crkavaju dizne, niti postoji problem sa benzinskim diznama itd.
Ne nadjoh cenu metana u Srbiji? U Sloveniji je 1.29eur po kg.
U Cacku 130din/kg. Oko te cene i po Srbiji

Van mreže Sone

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #95 poslato: 06. Apr, 2024. 01:40 »
Ne nadjoh cenu metana u Srbiji? U Sloveniji je 1.29eur po kg.

Kao sto kolega rece,130din/kg u Srbiji, pre 2 nedelje sam stigao iz Nemacke( do 1.8€/kg, Austrija do 1.67€, Madjarska 1.44€ i on je najkvalitetniji koji sam probao)
  • Vozi: Kamiq

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #96 poslato: 06. Apr, 2024. 11:28 »
Vidis ja sam obilazio Madjarsku, jer sam jednom kod Budimpeste platio kg bas nesto dosta. Posalji mi u privatnoj poruci gde si sipao po toj ceni
I po cemu znas da je kvalitetniji u Madjarskoj?
Meni uvek pise 100% kvalitet na bordu

Van mreže Sone

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #97 poslato: 07. Apr, 2024. 23:58 »
Ne moram u privatnoj poruci,opusteno

https://maps.app.goo.gl/rt2Cvsv5N5C6LLqA6    Segedin

https://maps.app.goo.gl/nbieZsiXBXh34N9f7  Keckemet

Meni ne pise uvek 100%, u Srbiji mi uglavnom pise 80% ,na CryoGas nije uvek 100%,  u Pancevu PanLady je 1000%,najbolji metan u Srbiji,u rangu sa EU, osetno auto vise predje kilometara i ostriji je na gasu.

Sto se tice ovih Madjarskih,vrhunski,isto vazi kao i za PanLady a sipao sam u Austriji,Madjarskoj i BioMetan.
  • Vozi: Kamiq

Van mreže MitroNoGoal

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #98 poslato: 24. Maj, 2024. 12:48 »
Od skoro sam presao na cng.
Oktavia gtec
Zet kupio obicnu oktaviju pa da napisem pa razlika koje sam primetio.
Gepek na gtec nema istu dubinu zbog boca za cng. Razlika nekih 5 do 10 cm. Razlika je sto nema prostora za rezervnu gumu, kupovinom copavca dobijate nesto (da ne otvaram temu od reparacionom kitu itd.)
Sto se tice sam voznje na metan nema neke velike razlike u ondosu na voznju na benzim. Razlika u snazi neki 5 do 10 procenata. Potrosna cng na 2000 km mesovite voznje mi 4.4 kg na 100 km. Benzin sa malim uzorkom ( nekih 100 km) je 5.4l na 100 km. Moja verzija ima veliki rezervoar za benzin 50l iskreno nisam imao potrebe za njim, 95 % vozim na metan. Paljene auta zimi se desava na benzin, nakom 2 min prebacuje na cng. Na auto putu vozim na 140 km/h na tempomatu, primetio sam da se na velim usponima, zimi kad je temperatura oko 0 ili ispod, prebaci na benzin pri potrebi za vecom snagom. To traje minut maximalno. Leti se to ne desava. Sve ove promene se ne osecaju u voznji sve ide glatko. Potrosnja na autu putu pri 140 je oko 5 kg na 100 km. Treba isprobati pumpe za cng, zato sto ima dosta razlika negde sipam 16kg negde 12 kg, fabricki rezervoar kaze 15 kg. Po meni najbolje su nisove/gasprom pumpe za cng  mada ih je mali broj. Cena cng trenutno izmedju 130 i 140 rsd.
Jedan od problema je nalazak majstora ako dodje do problema. Meni konkretno otisao jedan senzor pritiska isao kod raznih, realni svaki pricao drugo nista konkretno nisu rekli, a bio lak problem realno.
Realno mislim da treba da postoji olaksica za kupovinu cng auta posto su ekoloski, ako se cena cng poveca kao sto postoji najava za akcizu onda to vec nema smisla. Razni tdi voze bez dpf i katalozatora, sto se ne bi dala prednost prelaska na ekoloska goriva.
  • Vozi: Skoda octavia

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #99 poslato: 24. Maj, 2024. 17:05 »
Ne bih da te plasim, ali ako ti u voznji na usponu ili bilo kada u voznji (bilo hladno ili ne) prebacuje na benzin, to nije nesto u redu.

Takodje, ako sam dobro razumeo, ti si rekao da ti bolje ide na benzin, to takodje nije normalno. Svaki auto sa FABRICKIM metanom ide bolje na metan nego na benzin. Deklarisana snaga auta (110ks za 1.4TGI) je merena na metan. Takva je mapa u racunaru da bolje ide na metan, jer mu je to primarno gorivo.

Isto tako, auto mora da pali uvek na metan, osim na temperaturama u minusu i posle tocenja metana.

Za sve tri pomenute stvari uzrok moze biti isti, a to je reduktor metana (ili senzor pritiska metana), metanske dizne ili elektro ventili na bocama (manje verovatno).
Mislim da mali broj ljudi zna da metanske dizne mogu da se ultrazvucno ciste i da cesto budu zrele za isto.

Ovo za olaksice si 100% u pravu. Umesto da imamo neke olaksice, mi imamo namete u vidu atesta i reatesta.

Van mreže Buca Skoda Mladenovac

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #100 poslato: 24. Maj, 2024. 17:31 »
Ovo za olaksice si 100% u pravu. Umesto da imamo neke olaksice, mi imamo namete u vidu atesta i reatesta.

Manje im para dajete na 100km, zato vam i naplacuju na drugoj strani. Klasika kod nas, samo da se pune dzepovi.
  • Vozi: Octavia vRS mk1

Van mreže Sone

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #101 poslato: 07. Jun, 2024. 18:23 »
Ne bih da te plasim, ali ako ti u voznji na usponu ili bilo kada u voznji (bilo hladno ili ne) prebacuje na benzin, to nije nesto u redu.

Takodje, ako sam dobro razumeo, ti si rekao da ti bolje ide na benzin, to takodje nije normalno. Svaki auto sa FABRICKIM metanom ide bolje na metan nego na benzin. Deklarisana snaga auta (110ks za 1.4TGI) je merena na metan. Takva je mapa u racunaru da bolje ide na metan, jer mu je to primarno gorivo.

Isto tako, auto mora da pali uvek na metan, osim na temperaturama u minusu i posle tocenja metana.

Za sve tri pomenute stvari uzrok moze biti isti, a to je reduktor metana (ili senzor pritiska metana), metanske dizne ili elektro ventili na bocama (manje verovatno).
Mislim da mali broj ljudi zna da metanske dizne mogu da se ultrazvucno ciste i da cesto budu zrele za isto.

Ovo za olaksice si 100% u pravu. Umesto da imamo neke olaksice, mi imamo namete u vidu atesta i reatesta.


Ispravi me ako gresim,
ali svaki auto na Cng fabricki, bolje ide na benzin, jer fabricki podaci govore da ima vise KS na benzin u odnosu na metan(1.4 Fiat Panda/Evo ima 77ks na benzin a na metan 70ks

1.0 Gtec ima 89-90ks na metan a na benzin nekih 10ks vise
  • Vozi: Kamiq

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #102 poslato: 07. Jun, 2024. 22:24 »
Ne, na metan ide bolje.
Ne bih poredio Fiata i druge marke sa VAG grupacijom kada je u pitanju metan. Kod VAG vozila je to dosta ozbiljnije uradjeno (iako Fiat ima vozila na metan odavno).
Kod VAG vozila deklarisana snaga je na metan, mapa u racunaru je podesena da na metan izvuce najbolje performanse (ugao paljenja itd.), zato na benz ne ide kao na metan.
Sta vise, sve i da ne znamo da je tako, kada se proba (ispravan) auto u voznji i uporedi metan - benzin razlika je vidljiva.
To vazi za 1.4TGI, 1.5TGI (1.0TGI nisam probao licno, ali ne vidim razlog da bude drugacije).
Takodje tako je i na Opelovom 1.6 turbo na CNG, na njemu se bas oseca razlika.

To sto 1.4TSI ima 122ks, a isti motor na metan 110ks, pa onda stariji u Passatu 1.4 ecofuel 150ks, a benzinac 160ks, nemoj da te zbuni. Uvek su iste varijante motora kada su sa fabričkim metanom osakacene za neku konjazu.
To ne znaci da metanci na benzin imaju onu konjazu kao obični benzinci bez cng.

Van mreže Zeljko90

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #103 poslato: 08. Nov, 2024. 17:23 »
Pitanje za remapiranje vozila na metan.

Da li je neko do sada imao iskustva sa time, da li neko vozi trenutno takav auto kao i misljenja iskusnih mehanicara o remapiranju vozila sa metanom.

I recimo kamiq koji je 1.0 sa 90ks koliko bi se moglo izvuci iz njega remapom ako neko zna..

Ako je negde vec pokrenuta prepiska na ovu temu, molim za link ili ime stranice.
Hvala!

Na mreži wkobre

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #104 poslato: 08. Nov, 2024. 19:11 »
Koliko je meni poznato, nije moguće... ali nisam 100% siguran.
  • Vozi: Škoda Superb combi 2.0tdi 150hp L&K