Autor Tema: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda  (Pročitano 18296 puta)

0 članova i 6 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Neletaksista

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #75 poslato: 13. Feb, 2024. 08:34 »
@Mareska
Jesi kupio metanca na kraju, ako jesi kakvi su utisci?
@Ostali
Je l kupio još neko VAG TGI-ja u međuvremenu i ako jeste kakvi su utisci?
Opet počinjem da razmišljam o TGI-ju i imam neopisivu želju da se otarasim TDI-ja, jer mi je više zlo od čestih regeneracija i ko zna kakvih drugih za*ebancija... Mada vidim da je cena CNG-a i dalje na 123 dinara, a po ostatku Evrope je to mnogo-mnogo više...ako ne skoči cena iz nekog samo državi znanog razloga i dalje se itekako isplati - sa trenutnim cenama je to i dalje minimum 50% jeftinija vožnja nego na dizel...

Cena metana po Evropi je negde niža a negde viša. U Bosni,Makedoniji, bugarskoj pa negde i u Italiji je niža cena. U Grckoj kao ovde. U hrvatskoj i Sloveniji malo skuplje. Ostale zemlje kako gde ali je odnos prema ostalim derivatima isti kao i ovde.
  • Vozi: Škoda Octavia 1.5 g-tec

Na mreži Mareska

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #76 poslato: 13. Feb, 2024. 15:44 »
Od iduće godine lopovi uvode akcizu na metan.
  • Vozi: Superb

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #77 poslato: 13. Feb, 2024. 17:20 »
Napisao sam prosle godine da ne postoji metanac koji trosi manje od 1.4TGI 110ks.
Zapravo sam pogresio.
Evo sad vozim 1.5TGI 130ks u Seat Leonu.
Auto put na tempomatu 130kmh, Cacak - Cirih CH - Cacak, oko 3.2kg (sa sve granicom i guzvom kroz i oko Ciriha (slika u prilogu)).
Klima non-stop upaljena.
Troje odraslih u autu.
To je sa tockovima 16".
Sa 18" ista relacija oko 3.7-3.8kg na 100km.

Na magistralnom putu oko i ispod 3kg, zavisi da li se vozi 100kmh ili 80kmh.

Za gradsku nisam toliko merodavan, ali oko 5,5 - 6kg.

Van mreže bakii

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #78 poslato: 04. Apr, 2024. 15:22 »
Pozdrav svima, u zadnje vreme sam se bas zainteresovao za TGI koji bi zamenio moj 1.6TDI 80kw, posto vidim da je ovo najsvezija tema po pitanju TGI motora ajde da se raspitam ovde u nadi da ce odgovor biti najbrzi  :)) .
Trenutno se na oglasima nalazi jedan meni jako zanimljiv model, u pitanju je Golf 7 1.4TGI 110ks 2016 godiste, automatik DSG sa 7 brzina, da li je to model koji ima klasican benzinski rezervoar ili umanjeni od 9l? Znacilo bi mi dosta ako je normalan benzinski rezervoar za slucaj da se negde zadesim gde nema pumpi gde bi natocio metan, sta da radim sa 9l benzina  =)) .
Ono sto me jos zanima koliku autonomiju bi mogao da ocekujem na metanu, njima je boca od 14kg ako sam dobro video na netu?
Sto se tice samog auta pise da je presao 250k km (u kilometrazu iskreno sumnjam ali danas su svi vraceni tako da....), uvezen iz Italije.
Na sta obratiti paznju prilikom kupovine, ima li nekih karakteristicnih mana kod ovog motora?
Generalno ne prelazim puno kilometara godisnje, prosecno oko 12 do 15 hiljada (80/85% gradske voznje) tako da i potrosnja kod dizela mi nije toliki veliki problem ali su me smorili budjavi DPF i EGR kod dizela koji malo malo pa za*ebavaju, EGR sam cistio vec a izgleda da ce uskoro ponovo da se radi, a DPF kad negde stignem a on upali regeneraciju i pocne da divlja ventilator poludim, niti da ga ostavim tako a niti da idem negde kao idiot da se vozam dok on zavrsi regeneraciju a vec sam stigao na odrediste...  =))
Svaki savet je dobrodosao, hvala svima unapred
« Poslednja izmena: 04. Apr, 2024. 15:29 bakii »
  • Vozi: Octavia 1.6TDI 80kw

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #79 poslato: 04. Apr, 2024. 16:09 »
Odgovore na sva pitanja imas u ovoj temi, procitaj je od pocetka.
Ali ajde, taj golf ima veliki rezervoar za benz.
Nema nekih posebnih mana na sta bi trebao posebno da obracas paznju.

p.s. Predstavi se u delu foruma namenjenom za to, da ti ne bi blokirali poruke/zakljucali temu.

Van mreže bakii

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #80 poslato: 04. Apr, 2024. 16:56 »
Hvalaa, to mi je bitno da ima normalan rezervoar..

Predstavio sam se prilikom registracije, ono podaci o profilu, ako postoji neka posebna tema na forumu posalji mi link.  :)
  • Vozi: Octavia 1.6TDI 80kw

Na mreži Mareska

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #81 poslato: 04. Apr, 2024. 17:13 »
Pozdrav svima, u zadnje vreme sam se bas zainteresovao za TGI koji bi zamenio moj 1.6TDI 80kw, posto vidim da je ovo najsvezija tema po pitanju TGI motora ajde da se raspitam ovde u nadi da ce odgovor biti najbrzi  :)) .
Trenutno se na oglasima nalazi jedan meni jako zanimljiv model, u pitanju je Golf 7 1.4TGI 110ks 2016 godiste, automatik DSG sa 7 brzina, da li je to model koji ima klasican benzinski rezervoar ili umanjeni od 9l? Znacilo bi mi dosta ako je normalan benzinski rezervoar za slucaj da se negde zadesim gde nema pumpi gde bi natocio metan, sta da radim sa 9l benzina  =)) .
Ono sto me jos zanima koliku autonomiju bi mogao da ocekujem na metanu, njima je boca od 14kg ako sam dobro video na netu?
Sto se tice samog auta pise da je presao 250k km (u kilometrazu iskreno sumnjam ali danas su svi vraceni tako da....), uvezen iz Italije.
Na sta obratiti paznju prilikom kupovine, ima li nekih karakteristicnih mana kod ovog motora?
Generalno ne prelazim puno kilometara godisnje, prosecno oko 12 do 15 hiljada (80/85% gradske voznje) tako da i potrosnja kod dizela mi nije toliki veliki problem ali su me smorili budjavi DPF i EGR kod dizela koji malo malo pa za*ebavaju, EGR sam cistio vec a izgleda da ce uskoro ponovo da se radi, a DPF kad negde stignem a on upali regeneraciju i pocne da divlja ventilator poludim, niti da ga ostavim tako a niti da idem negde kao idiot da se vozam dok on zavrsi regeneraciju a vec sam stigao na odrediste...  =))
Svaki savet je dobrodosao, hvala svima unapred
Uzmi 1.5 tsi cist benzin nemas potrebe za metanom.
  • Vozi: Superb

Van mreže hirurg

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #82 poslato: 04. Apr, 2024. 18:47 »
Cng glupost, zaobidji dodatne komplikacije u zivotu.

Takodje zaobidji auta iz Slo, Aus i Italija

Prve dve zbog jako mnogo kolicine soli zimi. Svaki auto je relativno dobio po dupetu od soli.

Sto se tice Italijanskih auta. Odrzavaju kao i mi. Dok ne spadne s tockova nemoj mjenjati :))  svezi zicom, namazi silikonom i diht masom itd.

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #83 poslato: 04. Apr, 2024. 21:03 »
Hvalaa, to mi je bitno da ima normalan rezervoar..

Predstavio sam se prilikom registracije, ono podaci o profilu, ako postoji neka posebna tema na forumu posalji mi link.  :)
Nemam link, nadji na forumu.
I nemoj obracati paznju na prethodne dve poruke, spamuju temu bezveze ;)

Van mreže Br@n@

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #84 poslato: 04. Apr, 2024. 22:26 »
@bakii
Bio sam u sličnoj dilemi (zapravo još uvek) da li da pazarim TGI-ja. Mišljenja sam da je svakako bolja opcija 1.4 tgi 110ks sa benzinskim rezervoarom normalne veličine,   iako bolje ide i troši verovatno slično 1.5 tgi od 130ks (potvrdio AcoSK par postova iznad), jer ako ne živiš u Beogradu, Pančevu, Čačku, Kragujevcu...neće ti biti baš najjednostavnije da natočiš metan. Takođe ako putuješ često do Crne Gore posle Čačka nemaš nigde da sipaš metan, pa ti preostaje ništa drugo nego da se voziš makar u povratku tih 300-400km na benzin. A sa 9 litara benzina koliko staje u noviji TGI nećeš se puno navozati. Generalno mislim da je najveća mana TGI-ja osim kod Octavije i možda Leona karavana premali gepek. Meni se lično najviše sviđa Octavia limuzina (karavan mi je preružan) ali njih nema ni za leka u nekoj boljoj opremi ili ne daj Bože sa DSG-om. U dobroj opremi i sa DSG-om jedino može da se nađe A3 G-tron koji ima gepek kao svojevremeno jugo 45 i po neki golf 7 koji nije ništa bolji... Čini mi se da je kvalitet izrade golfa 7 ipak na najvišem nivou od svih ostalih pobrojanih. Zapravo najveći problem je naći bilo koji primerak koji je prešao manje od  250-300000 kilometara, ma koliko auto bio mlad, a na toj kilometraži već kreću ozbiljni problemi i izdaci...

Na mreži Mareska

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #85 poslato: 05. Apr, 2024. 03:43 »
Da razresimo,ovo je podatak 1.5tsi superb manuelni menjac cist benzin 95 sipa se iskljucivo na nis pumpi  jedna radna noc taksiranja u Beogradu.
  • Vozi: Superb

Van mreže Br@n@

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #86 poslato: 05. Apr, 2024. 10:06 »
Da, ali sa prosečnom brzinom od 27km/h u gradu. To nije ni približno realnoj potrošnji u gradskoj vožnji. U takvim uslovima potrošnja metana na TGI-ju ne bi bila veća od 4kg, a to je i dalje više nego duplo jeftinija vožnja.

Na mreži AcoSkZapočeo temu

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #87 poslato: 05. Apr, 2024. 12:40 »
Bas tako.

@Mareska, ne znam zasto imas potrebu da spamujes temu i ubedjujes ljude da ne treba da kupe auto na metan (zato sto si ti kupio benzinca, a do juce si se kleo u dizela), a pritom si se i sam raspitivao i hteo da kupis metanca.
Shvati da metan bude i 200din/kg, opet se drasticno jeftinije vozi nego na dizel, a pogotovu na benzin. Pritom nema nikakvih posebnih odrzavanja u odnosu na benzinca, posebno dizela.
Molim te dozvoli da ova tema bude ono sto treba, a to je da da informacije potencijalnim kupcima vozilima na metan, a ne da ljude odvracamo od istog.

Na mreži Zdushan

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #88 poslato: 05. Apr, 2024. 13:13 »
Mora covek da opravda svoj izbor ( samom sebi izgleda pre svega).
A otud i onaj suludi nerealni primer potrošnje BG taksiste, koji jezdi noću praznim NBG bulevarima..

Van mreže bakii

Odg: CNG u Srbiji i G-Tec Škoda
« Odgovor #89 poslato: 05. Apr, 2024. 13:42 »
Hvala svima na odgovoru

@Br@n@
Da slazem se da gepek moze da bude problem, mada generalno slabo vucem stvari u autu sa sobom, ali kada se krene na neki duzi put onda bi sigurno bilo veselo kako smestiti sve  =)) . Sto se karavana tice ne dolaze u obzir, nikako nisam ljubitelj istih, ima mozda par modela karavana koji mi se svidjaju i to je to, 95% su mi jako ruzni, jesu prakticni ali nije to za mene  :) , sto se tice vozila gledam Seat Leon, Golf 7, Astra K, Peugeot 308 (peugeot i astra nemaju opcije na metan ali ako se nadje dobar primerak onda dolaze u obzir), konkretan primerak (Golf 7 TGI DSG menjac) koji sada gledam ima jako finu opremu, nije ful ali ima sve sto treba pa cak i vise od toga  :))
Sto se kilometraze tice to je lutrija, pogotovo kod vozila iz uvoza, gotovo sam 100% siguran da je model koji ja gledam presao i vise od tih 250k koliko pise i to je verovatno nemoguce utvrditi.

Inace oko kupovine sam mozda i blizu odustajanja jer sam procitao brdo postova oko problema sa 1.4tsi (to bi trebalo da je to ovaj motor samo sto ima metan?), trose ulje, puca blok motora, lanac se isteze, neki kazu da je poprilicno trom na metan, slabo ide, problem sa diznama koje crkavaju zbog metana, da je za njih skuplje odrzavanje... Nisam posedovao do sada konkretni motor pa me ovakvi komentari malo i udaljavaju od kupovine. Generalno ne prelazim puno tako da mi ni potrosnja kod dizela nije strasna, ili ako bi kupio cist benzin, jedino sto malo nervira cesta regeneracija dpf-a i takodje najveci balkanski strah da ne ode plivajuci  :)) ili se zapusi dpf pa onda krece veselje da ga dovedes u prethodno stanje... ali sam misljenja ako moze za isti/slican novac prilikom kupovine da se uzme nesto sto je jeftinije za dzep kasnije, necu ustedeti milione ali zasto da ne.
Sto se dostupnosti metana tice u mom mestu ima samo jedna pumpa na kojoj ima metan, udaljena od mene nekih 7/8 kilometara tako da i to nije problem, sa mojim nacinom voznje racunam jednom u nedelju dana odlazak na pumpu (ako je tacna informacija koju sam nasao da sa jednim rezervoarom metana prelazi 250/300km) a uz to takodje bitna stvar da ima i normalan rezervoar na benzin ako se zadesim negde gde nema metana.

Ono sto nisam uspeo nigde a nadjem a zanima me, da li kod vozila na metan postoji mogucnost da sam biras kada na koje gorivo radi, na primer kao kod vozila koja imaju plin pa sam mozes da ga iskljucis kad hoces da vozis na benzin, ili auto sam odredjuje kad radi na koje gorivo? I ako se vozi na benzin kolika je potrosnja benzina?

Videcu svakako, nije hitna zamena vozila ali svakako u nekoj buducnosti bi gledao da uzmem nesto drugo, hteo sam generalno da se raspitam o konkretnom modelu kako se pokazao jer bar ovako na papiru deluje dosta interesantno, a ne znam nikoga iz mog okruzenja ko vozi neki takav model na fabricki metan pa onda za iskustva preostaje samo internet.

Svakako hvala svima na savetima, mozda bude naredni auto na metan pa se javim da podelim iskustva  :)
  • Vozi: Octavia 1.6TDI 80kw