Autor Tema: VW smanjuje konkurentnost Škode?  (Pročitano 4200 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže lipovacccZapočeo temu

  • Vozi: Škoda Fabia 1,2 htp 2005god


Van mreže Karlheinz

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #1 poslato: 05. Okt, 2017. 23:25 »
Volkswagenovi menadžeri i sindikati pokušavaju da ograniče konkurenciju Škode, tako što će preseliti neku od proizvodnja u Nemačku i nastojeći da češki brend više plati za zajedničku tehnologiju.

Naime, situacija da se VW trudi da smanji potencijalnu manju zaposlenost i troškove u nemačkim fabrikama i ublaži posledice od skandala "dizelgejt", dok Škoda povećava profitabilnost - povećala je rivalitet ovih brendova u VW carstvu. VW sada želi da ograniči ono što vidi kao nepravedne prednosti Škode - kombinovanjem nemačke tehnologije sa jeftinijom radnom snagom - i potvrdi primat top-selling brenda pre talasa lansiranja električnih automobila koje sledi u narednim godinama.

"Umesto da se posvetimo naporima da pobedimo Teslu, možemo samo uspostaviti nepotreban unutrašnji sukob", rekao je jedan (neimenovani) menadžer.

Doba kada je brend Škoda bila za podsmeh je odavno prošlo. Škoda je ušla u vlasništvo VW Grupe i u periodu od 26 godina postala je uspešan proizvođač koji je stalno osvajao nova tržišta ali i udeo u poslovanju konurenata, uključujući i VW - a premašio je čak i Audi po profitabilnosti! Istovremeno, VW se suočava sa smanjenjem broja radnih mesta i prinuđen je da smanji višak kapaciteta u fabrikama u Nemačkoj. Sindikati VW-a vide Škodin uspeh i kao pretnju ali i potencijalni spas.

Predstavnici sindikata VW-a sada zahtevaju prenošenje neke Škodine proizvodnje u svoje slabije iskorišćene pogone u Nemačkoj, rekao je za Rojters izvor blizak nadzornom odboru. Cilj ovog predloga je da nadoknadi pad proizvodnje VW Passata i smanjenje tražnja Golfa što inače može da ugroziti mnogo radnih mesta u VW-u. Oni takođe navode da Škoda treba da plati veće naknade za korišćenje VW-ove glavne zajedničke platforme za vozila, MQB.

Na nedavnom sastanku izvršnog odbora VW grupe, glavni menadžer prodaje Diess je pozvao na veću diferencijaciju između VW i Škodinih ciljnih tržišta i klijentela, posebno za buduća EV (električna vozila).

"Razmatra se buduće pozicioniranje brendova, ali diskusije su još u toku", rekao je portparol VW grupe, odbijajući dalje komentare.

Očekuje se da će napetost porasti pre sednice nadzornog odbora 17. novembra zbog usvajanja godišnjih investicionih budžeta. Jasno je da Škoda ima dodatnu prednost preko jeftinije radne snage. Prosek je 10,10 evra po satu u Češkoj dok je 38,70 evra u nemačkoj industriji, prema zvaničnom zavodu za statistiku u Berlinu. Nezadovoljstvo u VW-ovom Volksburškom štabu dodatno je pojačano upoređenjem prodaje automobila u kojima su njegovi modeli ponekad izgubili trku u odnosu na jeftinije rođake iz Škode sa kojima dele dele platformu MQB.

Novi Skoda Kodiaq SUV je po ceni 1.500 evra ispod VW Tiguan-a, dok je Škoda Superb takođe povoljnija u odnosu na Passat.

Škoda poriče bilo kakvo nameru: "Mi uglavnom privlačimo kupce izvan VW Grupe, a to je i naša misija", rekao je izvršni direktor Bernhard Maier za Reuters.

"Tržište električnih vozila je nova igra u kojoj ne možete jednostavno održavati poziciju brenda", rekao je jedan menadžer. "Kupci moraju da vide da pravite promene."

I VW i Škoda planiraju da uvedu električni SUV u 2020. godini koji će nuditi isti domet od 500 kilometara. Znajući jačinu nemačkih sindikata ali i snagu VW menadžmenta biće zanimljivo šta će se povodom ove priče dalje dešavati.

https://www.autoblog.com/2017/10/04/volkswagen-feuds-with-thriving-stablemate-skoda/
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/101222/skodas-success-puts-it-on-collision-course-with-vw
http://europe.autonews.com/article/20171004/ANE/171009890/vw-brand-seeks-to-curb-competition-from-skoda
  • Vozi: Yeti

Van mreže Peja

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #2 poslato: 06. Okt, 2017. 00:54 »
Znacim premestanjem proizvodnje, poskupece proizvod. Skoda ce kostati pribliznije VWu, ali ce nuditi isto sto je nudila i pre.

Hmmmm, zanimljivo.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže Maksimus

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #3 poslato: 06. Okt, 2017. 09:53 »
Nije mi skroz jasno,zar ne ubiraju oni profit od skode? Mozda neka novinarska patka,da se napravi neka "pomama"  :B=) ,tipa kupuj dok je jeftino  =)) . Inace superb sa opremom kao mojom (doplate i ostalo) u Hrvatskoj kosta oko 45k,u DE je cini mi se isto. U svakom slucaju dosta skuplje nego kod nas (u Nemackoj je sportline i slabije opremljen,ali dobija 19 u standardu  :B=) ).

Van mreže Hidroponika

VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #4 poslato: 06. Okt, 2017. 10:32 »
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2017&mm=10&dd=06&nav_id=1311132

Tako se bato moj stiti domaci proizvod... nema veze sto sve pare idu u istu kasu, mora nemacki brend da bude najprodavaniji a ne tamo neka skoda.
E pusti Srbi, ugledajte se makar malo na Nemacku

Sent from my iPhone  

Van mreže fobia24

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #5 poslato: 06. Okt, 2017. 19:10 »
Jel misliš na FAS ili na ostale domaće proizvode? Jer besmisleno je FAS porediti sa nemačkom pričom, tu nema nikakvih sličnosti.

Van mreže Hidroponika

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #6 poslato: 06. Okt, 2017. 20:55 »
Ma ne mislim na fas, nego na pristup domacem proizvodu a pod jedan nacionalnoj svesti i pripadnosti...


Sent from my iPhone  

Van mreže fobia24

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #7 poslato: 06. Okt, 2017. 22:18 »
Svakako za to. Mada ni nemci nisu takvi da čuvaju domaće, to samo prema škodi. Ali, što se kola tiče, itekako kupuju francuze, japance, italijane. Ogroman broj klia ja svaki dan viđam na poslu koji idu u Nemačku. Još kažem kakav je to nemac koji kupuje klija, a daleko je lošiji od pola, fabije. Dok su francuzi više verni svojim automobilskim markama.


Van mreže Peja

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #9 poslato: 07. Okt, 2017. 10:19 »
"ovde je presudio sindikat koji je u Nemačkoj vrlo moćan, u WV sedi u upravnom odboru. Satnica radnika u Češkoj je 3,5X manja nego u Nemačkoj i to jeste da znači veći profit ali znači i nesigurna radna mesta i satnicu u Nemačkoj. Niža cena Škode znači i veći promet ali automatski manji za fabriku u Nemačkoj a onda će se klimati radna mesta i satnica, sindikat hoće da eliminiše takvu mogućnost.“
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže nidza

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #10 poslato: 07. Okt, 2017. 16:07 »
Mogu samo da upropaste Škodu. Ne verujem da će imati računicu za tako nešto.

Sent from my SM-N9005  

  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Na mreži URKE 80

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #11 poslato: 07. Okt, 2017. 16:20 »
Koliko procenata ima VW u vlasništvu Škode?

Послато са Lenovo A2020a40  

  • Vozi: Fabija 1.9SDI 2001god. ASY

Van mreže slobodanalex

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #12 poslato: 07. Okt, 2017. 16:25 »
100%
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže voyager

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #13 poslato: 07. Okt, 2017. 18:47 »
Ateca se pravi u Škodi tako da je ova priča malo naduvana. Uostalom sve to pripada VW-u i on može da koristi pogone prema svojoj računici. Normalno je da uposli slibodne kapacitete na uštrb onih koji su prenapregnuti.

Budimo realni, Škoda je tu gde jeste zahvaljujući VW-u a ne obratno.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže Peja

Odg: VW smanjuje konkurentnost Škode?
« Odgovor #14 poslato: 07. Okt, 2017. 20:04 »
VWu profit nije u problemu, sve na kraju ide VWu, vec sindikati prave problem
"Satnica radnika u Češkoj je 3,5X manja nego u Nemačkoj i to jeste da znači veći profit ali znači i nesigurna radna mesta i satnicu u Nemačkoj. Niža cena Škode znači i veći promet ali automatski manji za fabriku u Nemačkoj a onda će se klimati radna mesta i satnica, sindikat hoće da eliminiše takvu mogućnost.“
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD