Volkswagenovi menadžeri i sindikati pokušavaju da ograniče konkurenciju Škode, tako što će preseliti neku od proizvodnja u Nemačku i nastojeći da češki brend više plati za zajedničku tehnologiju.
Naime, situacija da se VW trudi da smanji potencijalnu manju zaposlenost i troškove u nemačkim fabrikama i ublaži posledice od skandala "dizelgejt", dok Škoda povećava profitabilnost - povećala je rivalitet ovih brendova u VW carstvu. VW sada želi da ograniči ono što vidi kao nepravedne prednosti Škode - kombinovanjem nemačke tehnologije sa jeftinijom radnom snagom - i potvrdi primat top-selling brenda pre talasa lansiranja električnih automobila koje sledi u narednim godinama.
"Umesto da se posvetimo naporima da pobedimo Teslu, možemo samo uspostaviti nepotreban unutrašnji sukob", rekao je jedan (neimenovani) menadžer.
Doba kada je brend Škoda bila za podsmeh je odavno prošlo. Škoda je ušla u vlasništvo VW Grupe i u periodu od 26 godina postala je uspešan proizvođač koji je stalno osvajao nova tržišta ali i udeo u poslovanju konurenata, uključujući i VW - a premašio je čak i Audi po profitabilnosti! Istovremeno, VW se suočava sa smanjenjem broja radnih mesta i prinuđen je da smanji višak kapaciteta u fabrikama u Nemačkoj. Sindikati VW-a vide Škodin uspeh i kao pretnju ali i potencijalni spas.
Predstavnici sindikata VW-a sada zahtevaju prenošenje neke Škodine proizvodnje u svoje slabije iskorišćene pogone u Nemačkoj, rekao je za Rojters izvor blizak nadzornom odboru. Cilj ovog predloga je da nadoknadi pad proizvodnje VW Passata i smanjenje tražnja Golfa što inače može da ugroziti mnogo radnih mesta u VW-u. Oni takođe navode da Škoda treba da plati veće naknade za korišćenje VW-ove glavne zajedničke platforme za vozila, MQB.
Na nedavnom sastanku izvršnog odbora VW grupe, glavni menadžer prodaje Diess je pozvao na veću diferencijaciju između VW i Škodinih ciljnih tržišta i klijentela, posebno za buduća EV (električna vozila).
"Razmatra se buduće pozicioniranje brendova, ali diskusije su još u toku", rekao je portparol VW grupe, odbijajući dalje komentare.
Očekuje se da će napetost porasti pre sednice nadzornog odbora 17. novembra zbog usvajanja godišnjih investicionih budžeta. Jasno je da Škoda ima dodatnu prednost preko jeftinije radne snage. Prosek je 10,10 evra po satu u Češkoj dok je 38,70 evra u nemačkoj industriji, prema zvaničnom zavodu za statistiku u Berlinu. Nezadovoljstvo u VW-ovom Volksburškom štabu dodatno je pojačano upoređenjem prodaje automobila u kojima su njegovi modeli ponekad izgubili trku u odnosu na jeftinije rođake iz Škode sa kojima dele dele platformu MQB.
Novi Skoda Kodiaq SUV je po ceni 1.500 evra ispod VW Tiguan-a, dok je Škoda Superb takođe povoljnija u odnosu na Passat.
Škoda poriče bilo kakvo nameru: "Mi uglavnom privlačimo kupce izvan VW Grupe, a to je i naša misija", rekao je izvršni direktor Bernhard Maier za Reuters.
"Tržište električnih vozila je nova igra u kojoj ne možete jednostavno održavati poziciju brenda", rekao je jedan menadžer. "Kupci moraju da vide da pravite promene."
I VW i Škoda planiraju da uvedu električni SUV u 2020. godini koji će nuditi isti domet od 500 kilometara. Znajući jačinu nemačkih sindikata ali i snagu VW menadžmenta biće zanimljivo šta će se povodom ove priče dalje dešavati.
https://www.autoblog.com/2017/10/04/volkswagen-feuds-with-thriving-stablemate-skoda/http://www.autoexpress.co.uk/car-news/101222/skodas-success-puts-it-on-collision-course-with-vwhttp://europe.autonews.com/article/20171004/ANE/171009890/vw-brand-seeks-to-curb-competition-from-skoda