Autor Tema: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG  (Pročitano 31421 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže sasacalko

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #150 poslato: 10. Mar, 2020. 21:30 »
Ngk lpg 1, skupe, ali do sada 75 000km, nisam ih ni pogledao,još 25000 km pa ih menjam

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #151 poslato: 11. Mar, 2020. 07:44 »
Ja sam godinama... Ili bar 4 zamene koristio Brisk. Porucujem direktno od uvoznika. Menjam na vreme. Nikad ni stucnuo nije. Ni sa jednom zamenom nisam imao nikakvih problema.
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #152 poslato: 11. Mar, 2020. 07:55 »
Videćemo kad budemo skidali denso, i ja sam u tripu dal će se lepo skinuti posle toliko km, jer sam ih stezao rukom, a ne moment ključem. Čak sam razmisljao da probam da ih odvrnem, al necu ako krene po zlu sve ću ranije od planiranog morati raditi :D. Sa druge strane to za puknutu svećicu je šareno, npr. ja znam NGK koja je ostala u Fiat dukato na metan skidana na manje od 30k km gde je bila skupa igranka. Jednostavno, Al glava + čelik + toplota duzi vremenski period pa može nastati intermetalno jedinjenje koje poptilično dobro drži.
  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže pajapop

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #153 poslato: 11. Mar, 2020. 08:56 »
Al glava + čelik + toplota duzi vremenski period pa može nastati intermetalno jedinjenje koje poptilično dobro drži.

Svaka svecica moze da napravi problem te vrste, da zapekne, ako se steze, pa pretegne kad se montira na VRUC motor. Pri montazi ona se uvek se priteze prvo rukom..dok moze..pa onda samo malo pritegne kljucem. I to je najbolje raditi na HLADNO...U stvari, to je najbolje raditi kilo kljucem...Sada na trzistu ima da se kupi i kilo kljuc namenjen samo za stezanje svecica (i za mnji i za veci navoj). Takodje, onaj ko vozi plin, najbolje je da koristi svecice koje su namenjene za plin + benzin. Sto se tice BRISK-a to je grupa "Silver"...Te svecice u odnosu na standardne se razlikuju (bez obzira na marku proizvodjaca) po materijalu od koga su napravljene jer i mora tako, jer je razlika u temperaturama i hemijskom sastavu gasova koji uticu na komponente svecice. Znaci, mora svecica odgovarajuce toplotne vrednosti za taj motor, zatim da bude namenjena za gas (+benzin) i da se stegne odgovarajucom silom....
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #154 poslato: 18. Jul, 2020. 18:24 »
Update :D 
po preporuci majsotra zbog smanjenog intervala velikog servisa kupljeni delovi za isti. nesto su jeftiniji nego pre dve godine, al suma sumarum tu je negde. U prilogu se nalazi račun. Pored toga kupio sam wolf  5w-40 (po preporuci kolege robby) ulje 4x1l = 2240 din, obično nije bilo pi c3.  i sve spremno od nedelje na prevremeni veliki servis.

Prevremeni kazem jer sam na 58k km od proslog, a ukupno 218k mi jutros mi prosvirao menjač, moguće da je i ranije, ali draga nije primetila, jer uz muziku se bas i ne čuje. Ponaša se kao druk ležaj samo kontra. Kad je stisnuto kvačilo ništa, a kad se pusti čuje se, najviše izraženo prva - druga gde zaukavam, čuje se ko da rže baš opasno zvuči, ko kineski spiner :D. Pa cu u sredu oterati kod majstora, pa kad skida menjač neka uradi i veliki servis.

u prethodnom periodu korona time, potrosnja plina mi je skočila na 7.5 - 8l, mapa je bila ok, ali sam se setio neki dan i doterao, videcemo učinak.
Takođe oko 210k km pocela je malo biti lelujava, talasava, ko prava žena zanosna.... malo su prednji amortizeri popustili pa pri vecoj brzini na odredjenom putu zatalasa, sad se već smirilo ili smo navikli. Drugi prednji amortizeri su oko 5000 po komadu (Sachs, Bilshtan, KYB). Međutim preporuka većine je vozi to još to su na njemu orginalni trajaće to jos dugoo.

I da intervencija koju sam imao na plinu je nakon zamene filtera šelna posle par dana popustila - raspala i malo curkalo. Majstor za plin mi malo skratio crevo i stavio novu šelnu free.
  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #155 poslato: 18. Jul, 2020. 19:17 »
@drmika,
Super su ti sve cene,hvala za sliku racuna,moze da pomogne ubuduce.Bas cu uporediti,moj majstor radi sa Filtronom filtere,poljski,solidan brend za solidnu cenu,u Opelovim fabrikama su oni prva ugradnja.
Nego pisem ovo za ulje-Wolf je (za nas u inzenjerskoj struci) premium brend iz Belgije,imaju oko 500 zaposlenih i jedini su "cisti igraci", nabave premium sirovine i "kreiraju" ulje...jos od 1960ih. Opasno moderni tehnolozi i blending ulja.Nema sta nemaju...Mnogi to ovde ne znaju,a i bolje dok je tako.Ovaj interval isteraj sa tim obicnim. A3/B4 ulja su Full Saps,ovo ima 1.27 vrednost i TBN 10. Interval sulf.pepela u voznji na Lpg treba da ide u intervalu 0.8-1.1 max,TBN skolski 6.5 - 8.5 max. Wolf Vitaltech 5w40PiC3 ima tacnih 0.8 saps i 7.5 TBN. Da ne duzim zasto...idealan Saps je zbog opterecenih izduvnih ventila,a TBN ne valja previsok...Zato je dobro kupiti ACEA C3 kad god se to moze.
U NS ima negde i predstavnistvo MOGUL ulja,moracu da procunjam gde je,Cesi ga prave,i oni imaju dobar odnos cena/kvalitet,cak su bas dobro jeftini, moze i to,ako neko nadje (neka i napise gde ima) Mogul Extreme LFIII u 5w30 gradaciji i Mogul Extreme PD 5w40,oba su C3 ulja.Mada,pisacu im mail na LinkedIn-u,da vidim ko im je predstavnik.To je prvo punjenje ulja u Skoda fabrici u Boleslavi,a koriste ga i druge firme u Ceskoj,cementare,drzavna zeljeznica,fabrike guma Barum,Mitas,GSP u Budimpesti itd.
U menjacu sam uradio zamenu ulja,nasao sam Swag SAE 75W. Potrosnja i meni ode na oko 8,nekad i iznad...a ima veze i sa fuserisanjem proizvodnje Lpg slabijeg kvaliteta u ovo krizno doba,ali o tome drugi put...pozz za sve!
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #156 poslato: 18. Jul, 2020. 19:23 »
Kad vec teras kod majstora, radi i velik servis. Da primetim samo, svecice koje se menjaju na 120K, si hteo da menjas na 80K, ali ces ih zameniti na 60K km, i to koliko vidim, nekim drugim...

Jesi ti ubio kilometrazu, a koliko juce si se dvoumio oko ulaganja u TNG...

Nego, kakvo ti je stanje isparivaca, membrana, a i dizni na toj kilometrazi. Koliko si utukao na TNG do sad...
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #157 poslato: 18. Jul, 2020. 19:34 »
@Robby filteri su i moji filtron, od kako je soda kod mene filtron je svaki. Sto se Mogul tiče RVtrade iz NS ga radi ako se ne varam, pre par godina su poceli (vozio sam fiata pa isao po delove i video reklamu)

@Shuxx svecice su iste, samo malo jeftinije, ja sam i naveo da cu ih menjati na 60k za njih je 100k na plin nek traju kraće, nikakv problem nemaju, al sam u fazonu kad ide tele nek ide i june. Očekujem samo kad skine da kaze e aj i set kvacila :D, al se nadam da su ležajevi i da majsor moze da ih zameni, u suprotnom u Šabac na remont (do 200e)

Od ugradnje plina sam nekih 60k, stanja bilo čega nisam proveravao :D  oterala draga na servis kod majstora ako je on pogledao.  Sa plinom nikakvih probleme (sem onda jednom kad se zaglupio pa morala klema, pise negde unazad). sipaj i vozi.

Meni je ovo prvi kvar na škodi do sada sve bilo redovna odrzavanja i zamene. kod mene je 3.5 godine i 90k km
  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #158 poslato: 18. Jul, 2020. 19:41 »
@drmika
Hvala za info,drug!
Svaka cast na kilometrazi,terate vi to momacki.Ne moze Fabia biti los auto kad toliko prelazi. Zelim da vas dugo sluzi.  bravo2
Pozzz
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #159 poslato: 18. Jul, 2020. 19:43 »
Ma cepas ti TNG...
Iz mog iskustva, na oko 90K km, sam imao neke probleme sa sagorevanjem, ukazivalo na lambda sondu.. Ali... Posle puno vremena i gomilu gasenja greske na kompjuteru, samo sam zamenio membrane na isparivacu. Stoga ti savetujem, na oko 90K km, prezali 20 eur za zamenu membrane, a mozes i 40 eur za plinske dizne. Nije puno, a ustedeces i vremena i briga, a i para... Koliko sam samo presao na BMB da bi uvideo da nema problema kad radi na benzin, a ima problema na TNGu.. Bas mi zao.

Tako da sam sebi rekao, da cu bas to uraditi, da mi se ne ponovi onaj trosak i briga kad ugledam CHECK ENGINE...
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže drmika

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #160 poslato: 18. Jul, 2020. 19:57 »
Draga moja vozi na posao, ne svaki dan, ali 120km dnevno, pa se lako nakupi.
Ja na mojoj skodi sam check engine video samo kad sam cistio klapnu pa zaboravio da vratim dzek :D sijala je pola sata nakon što sam shvatio gde sam pogrešio.

Ma za dizne malo mi fali da ih menjam, al i dalje mislim da je corona time pokvarila gas kao što reče robby. Ideja mi je da pokusam na mol pumpi u narednom periodu, al nikako da mi bude usput.

e da sad se setih, juče po kiši otvorih gepe kad mi amortizer iščupao vijak iz c stuba, vidio sami pre da je pri kraju, tako da sam poručio oba za gepek 650din po komadu neki poljski.

To je to od mene dok ne saznam sledeće troškove :D
  • Vozi: Fabia II ambiente 2009 1.4 16v BXW

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #161 poslato: 18. Jul, 2020. 20:27 »
MOL ima izuzetno kvalitetan gas,imaju i ogromno skladiste kod Smedereva koje drze u zakup.Veoma je dobrog kvaliteta,moze se reci top u ovom delu Evrope,tecno gorivo isto,imaju izuzetno modernu rafineriju u Szászhalombati.Ulja im bas dobra,ali jaka cena.Europetrol Lpg dovozi i cisternama cak i iz dalekog Kazakhstana,a tecna goriva kupe od Nis-a.Slovenacki Petrol kupuje od njih gas,a tecna goriva od Nis,ali ga oni doaditiviraju,kvalitet bez sumnje,motorna ulja su im u rinfuzu Texaco Belgium,oni pune kantice.Omv dovozi Lpg iz HU,a i iz Rumunije,oni i poseduju njihov Petrom,isto i tecna goriva,motorna ulja pravi za njih ultra moderna bugarska Prista,cene paprene,kvalitet vrhunski.Lukoil ima sve svoje,Ploiesti i Pitesti rafinerije u Rumuniji,tamo proizvode i Lukoil ulja,Lukoil East Europe Company.
E,sad, ja uglavnom Omv,imaju Save&Drive karticu i korektan popust odmah.MOL ima Mol plus karticu,tu skupite poene,pa se moze kupiti za to nesto,izuzetna im je kociona tecnost Dot 4 +,sa najboljim karakteristikama,sve preporuke.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Van mreže shuxxZapočeo temu

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #162 poslato: 18. Jul, 2020. 20:40 »
Kod mene u kraju ima od jakih samo Eko helenik... Kakvi su oni sa kvalitetom...
  • Vozi: Škoda Fabia MK II 1.4 TDI

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #163 poslato: 18. Jul, 2020. 21:04 »
Vidim,Prokuplje u pitanju,prelep kraj.Izbora bas i nema.Eko je kompanija za respekt.E,sad,skupo bi bilo njima da npr.iz GR dovlace gorivo,tako da,koliko se razumem,oni kupuju od Nis-a.(Eko Hellenic kao kompanija je jaka firma,neki mali deo deonica je i MOL imao ili jos ima kod njih).Ulja su im dobra,nisu vrh moderna,5w30 jeste za Lpg,dok im 5w40 nije.Mozes tociti tecno gorivo i tu,ali i na Nis,ali obavezno onaj G-energy 95 benzin aditivirani sa bas "stvarnih" 95 oktana,onaj "srednji",dakle 100 nemoj,nema teh.smisla,a taj klot 95 je inferioran.Napravite 1 dan u nedelji kad vozite na benzin,npr.svaki petak, 10-15km,puno znaci.
E,sad,jos jedan bitan info=od 1.jula ove 2020.mocni VALVOLINE je totalno preuzeo FAM Krusevac.Bez straha - imate njihov Fam Fenix Premium 5w40,i to je C3 ulje,ja da imam gde to da kupim,ne bih vise nikad trazio nista drugo.Ako uskoro bude i Valvoline u prodaji,onda Syn Power 5w30,5w40 c3 za novije,a Max Life 5w40  za starije automobile.
Negde 2016.sam u GR,Kasandra,natocio Eko plin,ljudi kod njih gorivo jeste skupo,ali Ibiza je pevala od srece.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Van mreže Robby

Odg: Fabia MK2 1.2 51KW i 1.4 63KW Iskustva +plin +TNG
« Odgovor #164 poslato: 18. Jul, 2020. 21:09 »
Za starije tipove vozila,Skode na plin,dakle za manje zahtevne motore,ako je stednja u pitanju,ulje Nisotec Autoline 5w40(ima Acea c3) isto zavrsi posao,pogotovo na intervalu zamene 10.000km. Sad imaju letnje akcije,moze da se pazari 4lit za ispod 2000 din,uz agro-karticu i nesto manje.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024