Autor Tema: Regeneracija DPF filtera  (Pročitano 99499 puta)

0 članova i 19 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #165 poslato: 16. Jul, 2021. 19:43 »
Ako na spisku stoji da podržava onda 99% može.

Što se tiče interfejsa nije da nije bitan, jer ne radi sa svakim. Neki izgube podršku jednostavno tokom raznih updatea (to sam čitao iz review komentara cariste).

Ali u svakom slučaju broj opcija nije ograničen u zavisnosti od adaptera (kao kod Carly npr gde radi samo 10% ako nije orig). Nego jednostavno ako može da se konektuje, onda bi trebalo da radi sve.
  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Na mreži Br@n@

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #166 poslato: 17. Jul, 2021. 01:47 »
Ništa VGate imam pa da probam sa Caristom. Ne znam samo da li kada pokrenem regeneraciju sa Caristom mogu u isto vreme da pokrenem i VAG DPF aplikaciju da paralelno pratim šta se dešava sa parametrima prilikom regeneracije?

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #167 poslato: 17. Jul, 2021. 08:14 »
Možeš. Ti kad jednom pokreneš regen nemaš ništa više sa caristom. Tamo imaš jedino podatak o nivou čadji (soot lvl) uživo i možeš da pratiš kako opada. Dok kod VAG Dpf imaš dosta više podataka, ali moraš da klikneš na refresh svaki put da se ažurira.

Naravno savet dovedi auto na radnu temperaturu pre nego pokreneš to, i odmah na autoput nekih 10-15min. 
  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Na mreži Br@n@

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #168 poslato: 17. Jul, 2021. 15:36 »
Pa da, to je bila takva neka zamisao da kad se približim brojci između 400-500km (na oko 500km inače radi regeneraciju) pokrenem regeneraciju i izađem na otvoren put - imam nekih 20km da napravim krug do povratka kući, a VAG DPF mi je zgodan da pratim kad se regeneracija tačno završila. Mada ako Carista pokazuje vrednost količine čađi u gramima i to je merodavan parametar jer kad se čađ spusti na oko 5g regeneracija je pro kraju. Inače ima i VCDS tu mogućnost da ručno pokrene regeneraciju ali to je više zamišljeno da se radi u stanju mirovanja kad je auto u garaži a ta varijanta mi se uopšte ne sviđa jer na taj način auto na leru mora da radi preko sat vremena da bi se odradila regeneracija i ono što je ključno u tom slučaju u stanju mirovanja nema hlađenja kao kad je auto u pokretu, a prilikom regeneracije se postižu ogromne temperature.

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #169 poslato: 17. Jul, 2021. 19:46 »
Evo baš danas sam uradio "forced" regeneraciju jer nakon puta od nekih 200km prema VAG Dpf-u automatska regen bi počela tačno kad bih se vratio u grad.

Razlika izmedju automatske i ove jedino je što se na tabli upali lampica od DPFa. Temperatura je ista - oko 650°C.. Dužina regen takodje. 

Kada nivo čadji padne na 5g, proces se automatski prekida i lampice se gase. Od 18g do 5g trebalo mi je tačno 10minuta ujednačene vožnje na oko 2500rpm.

I po meni ovo je mnogo bolja varijanta jer proces u mestu osim što je manje efikasan, pretpostavljam da je štetnije za motor i opasnost od požara je bar 10x veća.

« Poslednja izmena: 17. Jul, 2021. 19:55 atlas382 »
  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Na mreži AleksandarAca

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #170 poslato: 17. Jul, 2021. 21:31 »
Regeneraciju si aktivirao preko Cariste?

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #171 poslato: 17. Jul, 2021. 21:39 »
Da, na prethodnoj stranici smo pisali više o tome.
  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Na mreži AcoSk

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #172 poslato: 17. Jul, 2021. 22:18 »
..... ali moraš da klikneš na refresh svaki put da se ažurira.
Ne moras spaki put da kliknes na refresh. Sa ovom opcijom bi moralo samo da radi update (refresh) podataka:


Na mreži Br@n@

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #173 poslato: 18. Jul, 2021. 01:47 »



Razlika izmedju automatske i ove jedino je što se na tabli upali lampica od DPFa. Temperatura je ista - oko 650°C.. Dužina regen takodje. 

Kada nivo čadji padne na 5g, proces se automatski prekida i lampice se gase. Od 18g do 5g trebalo mi je tačno 10minuta ujednačene vožnje na oko 2500rpm.

Kakvi su dripci ovi iz Vagena. Umesto da si stavili da se ta ista lampica pali lepo svaki put kada se automatski pokrene regeneracija, a ne da gledam u pasulj da li su obrtaji od klime, ventilatora grejanja, grejača stakla ili nekog zaostalog "viška" napona. Koliko mi se samo puta desilo žurim negde, parkiram se i misteriozno se dižu obrtaji. Dok nisam imao VAG DPF i VGate gledao sam u pasulj da l regeneracija ili nešto treće...

Jedino mi čudno ako si vozio 10tak minuta oko 105km/h ispada da je regeneracija  trajala oko 18km što mi se čini malo mnogo ne bi trebalo da traje više od 10tak km tom brzinom. Meni recimo brzinom od oko 60 do 80km/h u 3 i 4-toj brzini ne traje više od 10km efektivno.

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #174 poslato: 18. Jul, 2021. 14:09 »
Ne moras spaki put da kliknes na refresh. Sa ovom opcijom bi moralo samo da radi update (refresh) podataka

E pa hvala to nisam znao. Još bolje onda.

A Brano, ja ne verujem da kilometraža ima neku značajnh ulogu u tom procesu. Broj obrtaja svakako, veća količina gasova struji kroz dpf i lakše izduva tu garež iz filtera. Ali vozio 2500o trećom 70km/h ili četvrtom l110.. dodje mu na isto. Jedino što veća brzina pomaže motoru kod hladjenja, za drugo nema razlike.

  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Van mreže crtacrta

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #175 poslato: 18. Jul, 2021. 14:18 »
meni logika govori da je čišćenje filtra lakše na mjestu jer nema strujanja zraka ispod  auta  tj oko dpf-a ..konačno i prisilno čišćenje fitra se u radioni radi na mjestu , ne u vožnji  .visoka temperatura treba u fitru a ne motoru ...možda su zadnje generacije fitra postavljene bliže motora baš i tog razloga
Osim toga u vožnji se ta čađa rasprši po putu i tako djeluje zapravo da nema zagađenja , zamislite da u nekoj ulici krene čiđćenje fitra u 3-4 auta ispred zgrade jedan do drugog ...ili na parkingu šoping centra ,  veče  garaže itd .
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #176 poslato: 18. Jul, 2021. 15:22 »
Auto nema problem da podigne temperaturu unutar DPF-a na 650°C. U vožnji ili u toku mirovanja. To se desi za svega par sekundi. U stanju mirovanja ta užarena masa može da dovede do požara. Tako da je bolje kada vazduh struji i hladi motor karoseriju i sve okolo što je nusproizvod zagrevanja u tom procesu.

Drugi deo poruke malo mi nije jasan, ali ovde se radi o svega 15grama čadji u toku 10minuta ili oko gram i po u minuti. Toliko izdimi prosečan komšija sa trećeg sprata u cigaretama.
  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Van mreže crtacrta

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #177 poslato: 18. Jul, 2021. 16:02 »
Meni se čini da ima problem jer se koriste s svim trikovima kako bi  opteretili  motor .Čišćenje se ne odradi i prije ili kasnije ima problem s filtrom

Također to kako  zovete pasivno čišćenje nije moguče jer jednostavno ako grubo ne kršite propise i ne ugrožavate svoju i tuđu sigurnost nemoguče je dovoljno opteretiti motor od 100+ konja
Moj kolega je isto radio sam , nisam vidio, ali opisuje sličnu situaciju ..
https://www.youtube.com/watch?v=VPrGcXDq2cw

Kaj to tvoj komšija puši , hm

wikipedija kaže 2 grama u kubični centimetar ...pa to x 15 ....puno je to da ti svaki dizel istrese ispred zgrade

zato je emni logično da se čišćenje prekida kad se auto zaustavi ..osim toga mnogi pišu da čišćenje krene nakon taman kad se skinu s obilaznice ..na semomaforu prije njihove ulice itd. tad se naime smanji brzina a poraste temepratura po amni idealno vrijeme za čišćenje , logično da se prekida , kako bi to izgledalo da se čišćenje nastavi u garaži .

« Poslednja izmena: 18. Jul, 2021. 16:11 crtacrta »
  • Vozi: octavia 1.6 mpi ,LPG

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #178 poslato: 18. Jul, 2021. 16:57 »
Nije baš svim trikovima, u stvari samo jedan "trik". 

Evo ukatko, pod pretpostavkom da razumeš kako motor radi. Dizna nakon što cilindar završi ciklus eksplozije, ubaci dodatno gorivo u cilindar koji ne sagori, i tako završi u auspuhu tj DPF filteru. Pod velikom temperaturom tamo se dešava proces zapaljivanja tog dodatnog goriva i na taj način temperatura prelazi 600stepeni.

Na ovom snimku koji si pokazao, ovaj auto je star, ovo što dimi je 99% ulje koje je ranije iscurelo po motoru zbog temperaure koja se podigla. I to je samo još jedan dokaz zašto ga ne treba raditi u mestu.

Regen se ne prekida kad se auto zaustavi. Prekida se kad nivo čadji padne na prihvatljiv nivo, ili kad se ugasi motor. To se zove "interrupted regen". I nikako nije dobra jer ona mala količina goriva iz pasusa iznad, ostaje u motoru i meša se sa uljem i dolazi do razredjivanja ulja.


  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K

Van mreže atlas382

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #179 poslato: 18. Jul, 2021. 17:12 »


Također to kako  zovete pasivno čišćenje nije moguče jer jednostavno ako grubo ne kršite propise i ne ugrožavate svoju i tuđu sigurnost nemoguče je dovoljno opteretiti motor od 100+ konja

To pasivno čišćenje se ne radi opterećivanjem motora. "Pasivno" znači da je motor automatski sam pokrenuo proces regeneracije na način opisan gore. Ali podizanjem obrtaja dodatno na otvorenom putu mu se pomaže da to odradi brže i uz manje štete po motor. 

A ono na šta pretpostavljam ti misliš, to nema veze sa regeneracijom. Možeš voziti na 7000o. i 200 na sat, ali i dalje nećeš postići dovoljnu temp da očistiš DPF.
  • Vozi: 2017 Superb 2.0TDI 4x4 L&K