Autor Tema: Obavezno osiguranje: bonus i malus  (Pročitano 5182 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže fobia24Započeo temu

Obavezno osiguranje: bonus i malus
« poslato: 26. Okt, 2013. 07:39 »
Što se tiče premijskog stepena kod osiguranja, ima još jedna nelogičnost za čije stvaranje su naši zakonodavci majstori. Popust od 5% (bonus) se dodaje svake naredne godine koje je auto registrovan na određenog vlasnika. Kada sam kupio mazdu 2006 godište i preneo je na moje ime, naredne godine sam dobio 5% popusta, pa naredne 10%. Nema veze što sa tim autom nikad nije bilo štete, niti što je registrovan u Srbiji od proizvodnje. Drugo, nema veze ni ako je vozač neko ko redovno izaziva sudare, malus vezuju za auto, a ne za vozača! Neko može da ima nekoliko automobila, sa jednim da pravi redovno sudare, a sa drugim, trećim, itd će imati maksimalni popust! :o
Na tehničkom pregledu mi je jednom prilikom merio izduvne gasove na dizelašu iz 10-ak pokušaja. Svaki put očita, snimi i ponovi. Sve je bilo u redu. Onda shvatim zašto je to radio! Da bi te dijagrame koristio za nekoga ko purnja i časti ga 500 din! >:( Došlo mi da ga zadavim i da mu pocepam sve dijagrame!

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #1 poslato: 26. Okt, 2013. 12:44 »
Drugo, nema veze ni ako je vozač neko ko redovno izaziva sudare, malus vezuju za auto, a ne za vozača! Neko može da ima nekoliko automobila, sa jednim da pravi redovno sudare, a sa drugim, trećim, itd će imati maksimalni popust! :o

Malus se vezuje za vozaca a ne za auto,pitao u Dunav osiguranju pre kupovine kola bas iz tog razloga da me sledece godine ne doceka astronomska registracija.

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #2 poslato: 26. Okt, 2013. 14:30 »
Malus se vezuje za vozaca a ne za auto,pitao u Dunav osiguranju pre kupovine kola bas iz tog razloga da me sledece godine ne doceka astronomska registracija.
Sa sigurnošću tvrdim da je čovek koji je izazvao udes službenim kolima i to priznao u evropskom zapisniku, kod sledeće registracije privatnog auta ostvario maksimalan popust.

Na mreži MAKS

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #3 poslato: 26. Okt, 2013. 16:20 »
To menjanje sata neznam da li je moguce na tom uredjaju. Ajde verovatno jeste moguce. Ali to o cemu ti to pricas to je malo verovatno.  Bar se to neradi  tamo gde sam ja to gledao kako rade. Inace za tvoju informaciju cetri do sest puta se ispituju gasovi na dizelu i postoji skala sta valja i koliko po automobilima sa turbinom i bez. Inace jos nesto posle jedne kontrole gasova ceka se 20 minuta da bi se to uradilo na drugom automobilu.
Sto se tice malusa i bonusa znam da mi je drug ove godine platio vise osiguranje jer je imao jedan udes koji je jos pod istragom ali je ubelezen i prijavljen. Sva osiguiravajuca drustva su umrezena, tako da mogu da vide ko je imao saobracajku a ko ne.
A da placamo neke takse i te kako placamo ali se ipak nesto polako krece na bolje prema nama krajnjim korisnicima.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #4 poslato: 26. Okt, 2013. 18:56 »
Malo mi je nepojmljivo da malus prati vozilo,jer bi onda pri prodaji automobila obavezna rubrika u oglasima bila da li je auto pod malusom ili bonusom i opet ponavljam da sam licno pitao u Dunav osiguranju i receno mi je NE.
A sad da li je neko sluzbenim napravio udes pa posle toga normalno registrovao privatna kola,moguce je u vise slucaja...ili nije odjavio vozilo sa prethodnog vlasnika ili se auto vodi na zenu,mamu,tatu itd...  ;D

Van mreže fobia24Započeo temu

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #5 poslato: 26. Okt, 2013. 21:42 »
Čovek je upravljao službenim kolima firme u kojoj radi, kriv za udes, priznao u evropskom zapisniku. Zatim je registrovao privatni auto koji se vodi na njega, bez malusa. Isto sam ja pre mesec dana pitao agenciju gde sam ja registrovao jer mi je to bilo nelogično i oni mi potvrdili. Verujem ja da su tebi u Dunavu rekli tako, ali nešto tu ne funkcioniše kako treba, a to da li je logično ili ne, pa malo šta je kod nas logično!

Van mreže Skoda89

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #6 poslato: 28. Okt, 2013. 21:11 »
Čovek je upravljao službenim kolima firme u kojoj radi, kriv za udes, priznao u evropskom zapisniku. Zatim je registrovao privatni auto koji se vodi na njega, bez malusa. Isto sam ja pre mesec dana pitao agenciju gde sam ja registrovao jer mi je to bilo nelogično i oni mi potvrdili. Verujem ja da su tebi u Dunavu rekli tako, ali nešto tu ne funkcioniše kako treba, a to da li je logično ili ne, pa malo šta je kod nas logično!

Malus se ne vezuje za vozača nego za vlasnika vozila odnosno polise.
Zato dosta ljudi ima problema proda nekom vozilo, ovaj ne prevede jer još uvijek važi registracija, u međuvremenu napravi udes i vlasnik vozila gubi pravo na bonus kada kupi drugo vozilo.

Van mreže vlada320

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #7 poslato: 28. Okt, 2013. 22:17 »
Tako je, bonusi i malusi pripadaju onome na koga se vodi auto. Zato, ako pozajmite nekom svoj auto, a on napravi sa tim autom saobracajnu nezgodu, dobijate dupli problem - i ostecen auto i malus pri sledecoj registraciji! Takodje, ako prodajete svoj auto - ODMAH TRAZITE PRENOS! Ovlascenja za upravljanje i raspolaganje tudjim vozilom su PROSLOST i prodavac treba da bude teska naivcina da bi nekome dao ovlascenje i rizikovao da od kupca dobije malus.
A, sto se tice Euro normi, merenja izduvnih gasova i ekoloskih taksi - drago mi je da je to ukinuto pri registraciji. Moj auto po svim katalozima i tehnickim podacima ima motor Euro 4 norme, bez obzira sto je proizveden 2001. godine. S obzirom da koristim iskljucivo Evro-premijum benzin od momenta kada se pojavio, verujem da auto i ispunjava takve norme. Medjutim, kada god sam registrovao auto - placao sam skuplju ekolosku taksu, jer su na tehnickom pregledu u registracioni list upisivali: MOTOR NA BEZOLOVNI BENZIN KOJI NIJE EURO 4. Zasto, zato sto je nase pravilo za tehnicke preglede bilo: sva vozila do 2005. su EURO 3, a nakon toga EURO 4, pa mozes da se zalis, dokazujes suprotno, juris potvrdu od Zavoda za standardizaciju i gubis zivce na sizifovski posao, ali to je u Srbiji tako.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #8 poslato: 28. Okt, 2013. 23:43 »
Vlado u pravu si,pogresno se izrazih. Ne vezuje se za vozaca ni za vozilo vec za vlasnika vozila stim da kad kupis vozilo od nesavesnog vlasnika i prevedes na svoje ime,njemu ostaju malusi a ne tebi. Sto potvrdjuje moju prethodnu tvrdnju da nema logike da kupis vozilo koje sa sobom vuce malus.

Van mreže vlada320

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #9 poslato: 29. Okt, 2013. 00:00 »
Jeste, lice koji ima malus, ceka ga skuplja registracija i ako promeni auto, jedino ne znam da li onaj ko je ostvario bonus ima bonus popust i ako promeni auto, ili krece od nule.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Na mreži MAKS

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #10 poslato: 29. Okt, 2013. 09:11 »
Ovako nema malusa kad kupi nov auto to jest drugi. Bonus i malus se vezu za coveka i auto. Znaci bobus i malus se veyu sa taj auto i to lice . Samom promenom eauta toga nema.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #11 poslato: 29. Okt, 2013. 09:16 »
Maks taman smo ga rascivijali,ne za coveka i ne za vozilo vec samo i iskljucivo za vlasnika!!!

Na mreži MAKS

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #12 poslato: 29. Okt, 2013. 12:02 »
Receno mi u dunav osiguranju . Kad covek proda taj auto i kupi drugi ide jovo nanovo.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Na mreži MAKS

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #13 poslato: 29. Okt, 2013. 12:51 »
Kucam sa posla pa nemogu bas tako brzo da odgovorim .
Znaci ovako kad se auto proda novom vlasniki taj auto ako je imao malus brise se takodje i bonus. To vazi i za vlasnika. Znaci on kupuje novi auto i nema ni bonus ni malus. Niti njegov stari auto koji ide drugom vlasniku.
Inace sad je maksimalan popust na osiguranje 5 %.
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže DUTJA ZP

Odg: Obavezno osiguranje: bonus i malus
« Odgovor #14 poslato: 29. Okt, 2013. 13:12 »
Receno mi u dunav osiguranju . Kad covek proda taj auto i kupi drugi ide jovo nanovo.
Znaci napravim malusa koliko hocu,pred registraciju prevedem auto na zenu, opet divljam godinu dana,pa opet prevedem na sebe pred registraciju i tako predjem osiguravajuca drustva??? Nece da moze nikako.
Malusi prate iskljucivo vlasnika vozila,a kad kupis od nekog taj auto krece od nule,ali onome sto ti je prodao ostaju malusi pa taman kupio nova kola morace ih platiti.
Necu vise da se javljam po ovoj temi,izgubilo je smisao odavno.  :-X