Autor Tema: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva  (Pročitano 15438 puta)

0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže sale.kriminale

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #15 poslato: 17. Avg, 2020. 00:45 »
Ovo što sam video na YT, američki profi detajleri rade sealant i vosak često. Čak ne preporučuju keramiku svakome. Keramika je zapravo jako tanak sloj poput stakla. To je tvrdo i providno. Štiti od sitnih ogrebotina od nekog manjeg granja i slično ako zakačiš. Keramiku rade frajeri na skupim vozilima,a ako si daily driver sa nekim običnim autom koji ne služi za pokazivanje, onda ti keramika ne treba. Silanti (sa ili bez voska) takođe čine površinu klizavom i olakšavaju pranje. Upravo sam stavio sealant na ćaletov auto i trebalo mi je nekoliko sati. Dva nanošenja uz brisanje odmah .... panel po panel ... staklo po staklo sa različitim mikrofiber krpama za nanošenje i brisanje. Ima tu posla. Pre toga sam oprao vozilo Fairy-jem da bih uklonio stari vosak. Celo posle podne je to trajalo. Amateri tu lako mogu da pogreše a nema ni svako uslove za taj sport.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #16 poslato: 17. Avg, 2020. 01:01 »
Keramika apsolutno nije rezervisana samo za skupe automobile.
Trajna je,izdrzljiva i najotpornija na agresivnu hemiju iz samousluznih perionica.
Iskreno sumnjam da ista znaci kao zastita od mehanickih ostecenja,sta vise mislim da je to jedna od vecih zabluda o keramici.
Keramika je u principu jako otporan i trajan sealant.
Ono sto stiti od mehanickih ostecenja je PPF(paint protection film),ali kvalitetan je stvarno ozbiljno skup.

Van mreže djordje48

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #17 poslato: 17. Avg, 2020. 08:16 »
Sta mislite o nanokeramickim providnim folijama kad se kupi nov auto da se ceo spolja prelepi? Ako se ne varam bio je jedan takav superb na oglasima za 40 000 a covek trvrdio da ga je kupio za 50 000

Van mreže Julian The BearZapočeo temu

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #18 poslato: 17. Avg, 2020. 08:21 »
Momci zakazao sam Detailing King se zovu blizo pancevackog mosta za kompletan 3 slojno voskirane pa Keramika.

Razlog toga oosle samo 18 meseci i 95,000 km je sto sam se zavukao u neka planina uz Google maps i pokusao da prodjem kroz neka dolina i kroz jedna reka i da auto nije za Off road ali kada moras radi posao.

Krajnji rezultat je bio da sam unakazio auto od grrbanje granai slicno pa sada moram da ga popravim da sija ponovo.

Napravicu namerno slike pre i posle pa cu postovati.

:)
  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #19 poslato: 17. Avg, 2020. 11:55 »
Sta mislite o nanokeramickim providnim folijama kad se kupi nov auto da se ceo spolja prelepi? Ako se ne varam bio je jedan takav superb na oglasima za 40 000 a covek trvrdio da ga je kupio za 50 000
Superb ne moze da kosta 50k,zato ga je i prodavao godinu dana.
Te folije su jako,jako skupe ako ista valjaju.
Za 911(realno mali auto) xpel folije su kostale preko 2k i to ne ceo auto,vec prednji kraj i udarne zone tipa zadnja krila,spojler itd.

Van mreže Dilema

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #20 poslato: 17. Avg, 2020. 12:05 »
E ovako gospodo, moje iskustvo, sa folijom sam nešto eksperimentisao, nisam stručan da komentarišem.
Keramika kvalitetnija je poprilično skupa.
Nanošenje nije ni teško, ali može biti problem ako vam padne na um da je stavljate po jakom suncu.
Auto treba detaljno očistiti, gliniranje, detoksikacija laka.

Keramika pomaže kod blažihg oštećenja, ali od kamenčića ne, kao što kolega već reče, pomaže kod agresivne hemije na perionicama i meni se lično čini da se auto nešto sporije prlja.
Kao da se prljavština manje lijepi.

A SAT je poprilično dobro obradio tematiku, moja iskustva su saglasna sa njihovim https://www.youtube.com/watch?v=F8PchEGn5Yo
  • Vozi: Škoda Superb 1.9 TDI Greenline

Van mreže Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #21 poslato: 17. Avg, 2020. 12:26 »
Najbolji 2-3 detalieri iz Makedonije kazu na keramika ne sluzi da bi ti prao auto u samousluzne perionice sa agresivnom hemijom. Naprotiv. Keramika kvalitetna je skupa stvar, moze da kosta i 500eu, cak i vise. Neke keramike (kvalitetne i skupe) treba da traju i do 2-3 godine naravno ako auto ne peres jeftinom i agresivnom hemijom. Obicno kada se postavi skupa keramika savetuje se kako i sa sta da se pere auto da ne bi se brzo skinula keramika sa auta, tj nikako sa agresivna hemija vec sa odabrana i kvalitetna sredstva. Tacno da ne stiti ni od kamencice ni od namerna ni slucajna grebanja. Keramika prvenstveno ima za cilj da produzi "zivotni vek" fabricne boje i laka a posto nije jeftina i nju trebas paziti da bi potrajala.

* Bear ti bas dobro i jako vozis auto kada za 1,5 god si prosao skoro 100k km  bravo2
  • Vozi: Superb

Van mreže djordje48

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #22 poslato: 17. Avg, 2020. 12:35 »
Superb ne moze da kosta 50k,zato ga je i prodavao godinu dana.
Te folije su jako,jako skupe ako ista valjaju.
Za 911(realno mali auto) xpel folije su kostale preko 2k i to ne ceo auto,vec prednji kraj i udarne zone tipa zadnja krila,spojler itd.

Moze kolega  ;)53 000 kad se uzme cena superb combi LK 2.0 TSI 280 KS u stzle od 42 080 evra plus sva oprema sa spiska, sa PDV oko 10 000 evra izadje. Naravno verujem da se takva ikona moze dobiti za 45 000 bez problema u autocacku jer ja bi spustio cenu takvom ljubitelji. Da imam novaca ne bi razmisljao, nikada ne bi uzeo bmw. Vanvremenski auto nema sta :bravo: bravo2

Van mreže Julian The BearZapočeo temu

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #23 poslato: 17. Avg, 2020. 12:38 »
Kolege meni su nudili 1500 euro za Nano keramicko folio za Kodiaq . Ali to je bilo jeftinije posto imam stakleni krov. Inace blizo 2 k euro izadje u Blackglass
  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus

Van mreže Maksimus

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #24 poslato: 17. Avg, 2020. 13:35 »
Moze kolega  ;)53 000 kad se uzme cena superb combi LK 2.0 TSI 280 KS u stzle od 42 080 evra plus sva oprema sa spiska, sa PDV oko 10 000 evra izadje. Naravno verujem da se takva ikona moze dobiti za 45 000 bez problema u autocacku jer ja bi spustio cenu takvom ljubitelji. Da imam novaca ne bi razmisljao, nikada ne bi uzeo bmw. Vanvremenski auto nema sta :bravo: bravo2
To su cene sa konfiguratora i veze sa realnoscu nemaju. Pocetne cene su nekih 5k napumpane u startu,plus sto ce se svako boriti za jos popusta.
@Super 20
Sve je to tacno,ali keramika je najmanje osetljiva na agresivnu hemiju,a nemamo svi luksuz dvorista za pranje auta. I keramiku je lakse oprati na samousluznoj,onaj mali penomat sa jacim rastvorom kvalitetnog sampona  plus voda bez kamenca i sidje sve u 99% slucajeva.

Van mreže sale.kriminale

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #25 poslato: 17. Avg, 2020. 14:18 »
Momci zakazao sam Detailing King se zovu blizo pancevackog mosta za kompletan 3 slojno voskirane pa Keramika.

Misliš troslojno poliranje. Poliranje pa keramika. Gliniranje i poliranje ide obavezno pre aplikacije bilo čega, osim ako je auto nov a lak savršen. Govorim o profi servisima. Ne stavlja se keramika na izgreban lak. Ja nisam polirao a stavio sam Silant i bukvalno mogu da se ogledam na panelima.  Rezultat bi bio duplo bolji da sam mašinski polirao.

  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže sale.kriminale

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #26 poslato: 17. Avg, 2020. 14:21 »
Keramika apsolutno nije rezervisana samo za skupe automobile.

Pa nije rezervisana ni za jeftine automobile ......  =)) Odeš u servis sa Puntom da ti stave keramiku pa štucaš tamo dok te ne izbace napolje ....  =))
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Julian The BearZapočeo temu

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #27 poslato: 17. Avg, 2020. 14:25 »
Sale u pravo si to sam mislio.
  • Vozi: Uskoro Skoda Kodiaq 2019 2.0 TDI 190hp Style Plus

Van mreže Super 20

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #28 poslato: 17. Avg, 2020. 14:44 »
To su cene sa konfiguratora i veze sa realnoscu nemaju. Pocetne cene su nekih 5k napumpane u startu,plus sto ce se svako boriti za jos popusta.
@Super 20
Sve je to tacno,ali keramika je najmanje osetljiva na agresivnu hemiju,a nemamo svi luksuz dvorista za pranje auta. I keramiku je lakse oprati na samousluznoj,onaj mali penomat sa jacim rastvorom kvalitetnog sampona  plus voda bez kamenca i sidje sve u 99% slucajeva.

Kada placas skupa keramika obicno ima neka garancija na kvalitet da ce da izdrzi 2-3 god max. Kada sam pricao sa jednom od najboljih tu koji radi skupa auta rekao mi je, ako hoces toliko da traje imas dva izbora. Jedan je da peres kod kuce sa hemiju koja je kvalitetna (preporucio je sta i kako). A druga ti je ako nemas uslove dvoriste ili te mrzi, preporucio je dve peralneu Skopje koje koriste samo hemija iz Sonax ili Mafra i kvalitetne ciste krpice. Ako peres auto u samousluzne ili u druge gradske peralne keramika ti nece dugo stajati na auto-mi je rekao. E sad da platis skupo (500eu) i da skines to nakon 6 meseci pa opet ponovo retko ko moze da si priusti. Ko misli drugacije OK, ja verujem coveku. I brat je poceo kao iz hobi sa jednim njegovim komsijom da radi to, i posao malo po malo poceo da ide i ne mogu da postignu potraznju. Mozda i ja iz hobija im se prikljucim, tako sto uskoro mozda i dobijem iskustva i iz prve ruke. Evo sada ima prilicno novi e class Mercedes u dvoriste koji treba da ga srede u garazi (i jos par auta koji su na stand by) ...
  • Vozi: Superb

Van mreže djordje48

Odg: Detailing i odrzavanje /praksa / ideje i iskustva
« Odgovor #29 poslato: 17. Avg, 2020. 19:21 »
dobro, ja nov auto nisam kupio a vezu u AC toliko jaku nemam. Znam samo da drug 2016 nije mogao da dobije nista veci popust od 8 posto na cenu iz konfiguratora kad je uzimao superb mk3 1.8 TSI 2016 godine. A superb i kodijak sa svim stavkama opreme i najjacim motorom ispod 45 000 evra nema sanse za obicne smrtnike. Ko zna Koleta mozda bravo2