Autor Tema: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..  (Pročitano 20901 puta)

Lignjoslav i 20 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mdragoslavm

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #45 poslato: 21. Okt, 2024. 15:36 »
Koje godiste je bio Yeti i gde ste ga odrzavali servisirali?

Na mreži munja23

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #46 poslato: 21. Okt, 2024. 16:05 »
2013. godište. Održavan u Samardžiću, a posle u Alprosu.
  • Vozi: 2023 Karoq Style 1.5, 2022 Kamiq Monte Carlo 1.5, 2023 Fabia IV 1.0 TSI

Van mreže R3mba

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #47 poslato: 10. Jan, 2025. 16:40 »
Imam pitanje..Zapo mi je za oko jedan polovni kodiaq 1.5tsi 150hp/ dsg. 185000km..
Pa me zanima koliko taj motor uopce moze jos preci i na sta treba obratit pozornost kod kupovine?
  • Vozi: mazda cx5

Na mreži Robby

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #48 poslato: 14. Jan, 2025. 15:52 »
@R3mba najbitnija stavka je da li je auto uredno održavan, da li su se pridržavali servisnih intervala. Vlasnik bi trebao da ima odštampane potvrde iz servisa, sa kratkom listom na svakom šta je urađeno. To bi bilo u idealnom slučaju. Uz sve ovo, da li su se pridržavali tačne specifikacije prilikom zamene ulja koje ide za to vozilo (trebalo bi da jeste SAE 0W20 VW508), sve što bi odstupilo od toga, mene lično, bi ogurnulo od takve kupovine (mačka u džaku). Kako imam info, motori su predviđeni za oko 300-350.000km, ali verujem ako se dobro održava, da će i da traje. Svakako, na tik iza 200k km dolazi klasika (kao i kod TDizelaša), provera dizni i eventualno čišćenje, zupčasti kaiš naravno i on dolazi...sve što je klasika.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži Robby

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #49 poslato: 15. Jan, 2025. 11:04 »
Evo, dodatno, i ovo sam našao, sa više mesta, možda je brzo sklopljen text, ali u osn.crtama je to to,
----------------------------

U modelima nakon 2019. većina ranijih problema je regulisana, kangarooing npr. Urađene su softverski izmene, za modele naročito iz 2017,2018. Ali i 'hardverska rešenja', turbo je imao probleme prilikom opterećivanja i prelaza sa nižih na više brzine.
Tako da, nakon svih saklupljenih iskustava, urađen je fabrički update motora.


1.5 TSI EVO2 motor je osvežena verzija VW 211 EVO motora.

-emisje gasova
EVO2 verzija 1.5 TSI motora dizajnirana je da zadovolji najnovije Euro 6d standarde o emisiji izduvnih gasova. To postiže kroz poboljšani sistem naknadne obrade izduvnih gasova i ubrizgavanja goriva.

-poboljšanje ACT sistema
tehnologija ACT dodatno je optimizovana u EVO2. Ovaj sistem, koji deaktivira dva cilindra kada je opterećenje motora malo (kao tokom krstarenja), sada radi neprimetnije.
Prelazi između režima sa dva i četiri cilindra su glatkiji, a većina vozača navodi da jedva primećuju prekidač. Ovo doprinosi poboljšanoj efikasnosti goriva bez ugrožavanja udobnosti vožnje. 

-Rad turbo sistema i vožnja na malim brzinama
sada EVO2 pri malim brzinama dosta bolje radi, rešeni su problemi sa poskakivanjem koji su mučili početne verzije 1.5 TSI.
Sistem turbo punjača je dodatno optimizovan za bolji odziv pri niskim obrtajima, smanjujući turbo rupu i čineći ubrzanje lakšim, posebno u stani-kreni saobraćaju..
Kombinacija varijabilne geometrije turbine (VTG) sada osigurava bolju reakciju gasa, čak i pri nižim brzinama motora.

-dalja poboljšanja
EVO2 se može pohvaliti sada još boljom smanjenom potrošnjom goriva, zahvaljujući raznim optimizacijama.
Ažuriran je i proces sagorevanja i uz ACT sistem je bolja ekonomičnost goriva.

Povećan fokus na hibridnu kompatibilnost

1.5 TSI EVO2 motor je takođe dizajniran sa hibridizacijom u planu. Služiće kao dalja osnova za blage hibridne (MHEV) i plug-in hibridne (PHEV) varijante. Ovo pomaže VW-u da motor bude trajan i u budućnosti jer industrija nastavlja da se kreće ka elektrifikaciji.
Integracija 48V blago-hibridnog sistema u nekim verzijama dodaje električno pojačanje za smanjenje potrošnje goriva i omogućava lakše startanje i ubrzanje.

-Optimizovana je tehnologija ubrizgavanja goriva
Motor 1.5 TSI EVO2 ima napredni sistem dvostrukog ubrizgavanja koji kombinuje direktno ubrizgavanje i ubrizgavanje u usisinu granu u određenim uslovima. To znači da u situacijama nižeg opterećenja, motor može koristiti ubrizgavanje koje raspršuje gorivo u usisnu granu, omogućavajući gorivu da očisti usisne ventile. Ovo je jedan od ključnih načina na koji se Volkswagen pozabavio problemom 'carbon buildup-a'.
Direktno ubrizgavanje: Koristi se za potrebe velike snage, za efikasnost i performanse.
Ubrizgavanje u usisnu granur: Koristi se za nižu snagu ili za krstarenje kako bi usisni ventili ostali čistiji.
VW je fino podesio proces sagorevanja u EVO2 motoru kako bi minimizirao uslove koji dovode do nakupljanja naslaga. Optimiziranjem smeše goriva i vazduha i poboljšanjem efikasnosti sagorevanja, manje je nesagorenog goriva i uljnih para.
Upotreba viših pritisaka ubrizgavanja u EVO2 pomaže poboljšanju raspršivanja goriva, što isto doprinosi čistijem sagorevanju.
Optimizovan je i i PCV sistem.

EVO2 motor koristi kombinaciju mehaničkih i električnih pumpi za svoje sisteme ulja i rashladne tečnosti, dizajnirane da poboljšaju efikasnost, smanje emisije i optimizuju performanse.motor prvenstveno koristi mehaničku pumpu za ulje s promjenjivom zapreminom, a ne potpuno električnu pumpu za ulje.

**Kako radi mehanička varijabilna pumpa za ulje:
Dizajn varijabilne zapremine: pumpa za ulje prilagođava količinu ulja koju isporučuje na osnovu opterećenja motora, brzine i temperature. Ovo pomaže u smanjenju parazitskih gubitaka (trošene energije na nepotrebno pumpanje) u poređenju sa pumpom za ulje fiksne zapremine.
Pri niskim obrtajima ili malim opterećenjima, pumpa smanjuje pritisak ulja kako bi se smanjila potrošnja energije.
Pri većim obrtajima ili velikim opterećenjima, pumpa povećava pritisak ulja kako bi se osiguralo pravilno podmazivanje i hlađenje komponenti motora.
Pumpu mehanički pokreće motor, ali njome upravlja elektronska upravljačka jedinica koja prati potrebe u realnom vremenu, što je čini visoko efikasnim hibridnim sistemom.


**Pumpa rashladnog sredstva (pumpa za antifriz):
Motor 1.5 TSI EVO2 koristi kombinaciju električne pumpe rashladne tečnosti i mehaničke pumpe za optimalno upravljanje.

Kako funkcioniše sistem rashladne tečnosti:
-Pumpa za antifriz (mehanička):
Motor pogoni pumpu rashladne tečnosti sa mehaničkim pogonom koja obezbeđuje konstantnu cirkulaciju rashladne tečnosti tokom normalnog rada motora.
Ova pumpa je efikasna i pouzdana za opšte potrebe hlađenja kada motor radi.
-Pomoćna električna pumpa za antifriz:
EVO2 motor uključuje električnu pomoćnu pumpu za antifriz koja osigurava hlađenje u specifičnim situacijama, kao što su:
Nakon što se motor isključi (hlađenje nakon rada), kako bi se sprečilo pregrevanje turbopunjača ili ostalih komponenti.
Za precizniji termalni menadžment tokom hladnog startovanja, osiguravajući da se motor brzo zagreje za bolju efikasnost i smanjene emisije.
Električnu pumpu kontroliše jedinica za upravljanje motorom i radi nezavisno od broja obrtaja motora, omogućavajući joj da radi čak i kada je motor isključen.

uz sve ovo i Start-Stop sistem je postao inteligentniji.
EVO2 motor je dizajniran za dug radni vek a uz pravilno održavanje može preći 250.000–350.000 kilometara ili i više. Ovo umnogome zavisii od pridržavanja rasporeda servisa, navikama u vožnji i uslovima okoline. Ako se dobro održava, motor bi mogao ostati pouzdan tokom decenija upotrebe.
  • Vozi: Seat Ibiza 1,4 16v 63kW LPG 2007, Škoda Scala 1.5 evo2TSI 2024

Na mreži observer

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #50 poslato: 15. Jan, 2025. 11:31 »
Lepo je znati da su se pozabavili karbonizacijom, ne znam koliko to nas ostale čeka u budućnosti. Ili da svi pređemo na 1.5 TSI :)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže R3mba

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #51 poslato: 15. Jan, 2025. 12:50 »
@R3mba najbitnija stavka je da li je auto uredno održavan, da li su se pridržavali servisnih intervala. Vlasnik bi trebao da ima odštampane potvrde iz servisa, sa kratkom listom na svakom šta je urađeno. To bi bilo u idealnom slučaju. Uz sve ovo, da li su se pridržavali tačne specifikacije prilikom zamene ulja koje ide za to vozilo (trebalo bi da jeste SAE 0W20 VW508), sve što bi odstupilo od toga, mene lično, bi ogurnulo od takve kupovine (mačka u džaku). Kako imam info, motori su predviđeni za oko 300-350.000km, ali verujem ako se dobro održava, da će i da traje. Svakako, na tik iza 200k km dolazi klasika (kao i kod TDizelaša), provera dizni i eventualno čišćenje, zupčasti kaiš naravno i on dolazi...sve što je klasika.

Puno Hvala na odgovoru...
p.s: Isplati li se mozda bolje gledat tdi 2.0 ?? Cjenovno i po km sam nasao slicne primjerke svi oko 190000km..
  • Vozi: mazda cx5

Na mreži maradona

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #52 poslato: 15. Jan, 2025. 14:04 »
Lepo je znati da su se pozabavili karbonizacijom, ne znam koliko to nas ostale čeka u budućnosti. Ili da svi pređemo na 1.5 TSI :)
Mislim da je pametnije 2.0TSI  bravo2 :))
  • Vozi: Škoda Superb 3 140KW TDI DSG

Na mreži observer

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #53 poslato: 15. Jan, 2025. 14:16 »
Možda ali nikad ne bih kupio auto koji košta kao omanji stan, imam svoje principe a i limite ;)
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži munja23

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #54 poslato: 15. Jan, 2025. 14:48 »
Možda ali nikad ne bih kupio auto koji košta kao omanji stan, imam svoje principe a i limite ;)

Omanji stan u današnje vreme je u rangu 100k EUR u Beogradu  :))
  • Vozi: 2023 Karoq Style 1.5, 2022 Kamiq Monte Carlo 1.5, 2023 Fabia IV 1.0 TSI

Van mreže oflogic

Odg: Motor 1.5TSI iskustva, pitanja..
« Odgovor #55 poslato: 15. Jan, 2025. 17:41 »
1.5 TSI EVO2 motor je osvežena verzija VW 211 EVO motora.

Treba samo dodati da se EVO2 ugradjuju od 2022god.
  • Vozi: Kamiq 1.5 TSI DSG