Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 212509 puta)

Mareska i 36 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #735 poslato: 18. Jun, 2020. 14:53 »
Potpuno podrzavam Vas odnos prema vozilu, tako bi  i ja trebalo da se ponasam, a ne da budem rob auta, jurim aditive, trljak krsa, jbg, valjda cu vremenom promeniti svoje navike, a deluje mi da vec jesam nemarniji nego do skoro.
Dacia reklama od pre par godina je najbolja reklama koju sam ikada video, kad covek na parkingu gladi audia, a nikako da ga vozi, a komsija dnevno prelazi ozbiljne km sa svojom daciom i ostavlja je gde stigne. To i jesu kupci dacia vozila, samo sto kod nas kad je u normalnoj zemlji vreme za novo vozilo (na 5 godina) nama i ta dacia postaje clan porodice pa se vezemo barem 15 godina za nju, besparica ucini svoje.
Upravo mi izadje link sa dacia popustima, prvo sto sam primetio ispred salona 2 kom skoda vozila, a drugo, ovaj daster iako je doziveo ozbiljan napredak, ima preterano visoku cenu, slozicete se da cifra od 20860 eura za 1.3 benzin sa 150ks i 4x4 u svoj ovoj opremi je izuzetno visoka cifra za daciu.
https://youtu.be/OisIM-lysN4
Bas smo spamovali ovu temu, ali valja malo produskutovati u svemu.
Nadam se da ce Stevo reci koju vise o svojoj dacia masini i da ce reci dal da vadim motor i prepiram ga od Cerateca i kako je najbolje to da uradim, dal opet u neki aditiv da ga bucnem
Pozdrav

Van mreže sale.kriminale

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #736 poslato: 18. Jun, 2020. 17:10 »
Kompletna auto-industrija je precenjena. Najjeftiniji Sandero i najskuplji Duster imaju neke identične mane koje nisu rešene od početka proizvodnje, a gluposti su u pitanju. Renault namerno kvari Dačiju da bi je držao nisko. Novi motor 1.3 Tce rađen u saradnji sa Mercedesom i Nissanom je odličan i ugrađuje se u navedene brendove i još neke. Mnogi hvale ovaj motor kao uglađen i dosta linearan. Duster ima multi-link, širi je unutra i ima solidan klirens pa kao terenac i nije tako loš, a sve ostalo je bože sačuvaj. Izvinjavam se na off-u.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #737 poslato: 19. Jun, 2020. 14:26 »
Ja sam novi član foruma. Pozdrav svim drugarima. Razmišljam o kupovini Karoq-a 1.0 TSI. Nisam navikao na vozila sa jakim motorima pa ni nemam velika očekivanja. Moli se ZVERKO da nam nakon do sada pređenih kilometara kaže svoj cenjeni sud. Pretpostavljam da je vozio po brdskim putevima i auto-putevima sa više osoba u vozilu. Ako ima neko novi sa iskustvima bilo bi dobro da   nam nešto kaže. U poređenju sa osnovnim motorom koji pokreće Hundai Tucson-a 1.6 atmo 132 KS 160 Nm na preko 4k obrtaja , čini mo se da je 1.0 TSI jači i bolji motor.

Odmah da Vam kažem da nisam član Dačijinog foruma. Ovde ima špijuna koji su članovi oba foruma a niko ih ne optužuje za veleizdaju Škode. Ne promovišem Dačiju i nemam nameru da kupujem bilo šta od Dačije, osim ako budem morao. Nego ste mi interesantni vi Škodaši za zezanje i to ti je. Auto mi nije raubovan u kilometraži ali jeste u gradskoj vožnji i u upotrebi generalno. Tepih na centralnom tunelu mi se raspada od silne dece "uđi-izađi", a izgreban je kao da je prošao rat. Vozim ga skoro svaki dan. Nabaviću aditive od lokalnog dilera da oseti taj flash , a posle jedan za spuštanje .... ali neću često da se ne navuče na aditive i šta onda ....

Dakle, ovo da kupuješ karoq-a je izmišljena priča? :))

Van mreže sale.kriminale

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #738 poslato: 19. Jun, 2020. 17:51 »
Baš si se potrudio. Ni Serlok Holms ti nije ravan. Sada bi da ti ja položim račun i objasnim svoje postupke ... hmmm .... Sviđa mi se tvoja filozofija.

Siguran sam da nisi mislio ništa loše. Zato nastavljamo dalje ...

Do pobede !   bravo2
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #739 poslato: 20. Jun, 2020. 08:54 »
Javljam se do kraja vikenda ... danas - nema šanse. Pozdrav svima!

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #740 poslato: 20. Jun, 2020. 15:06 »
Gospodine Stevo voleo bi da dobijem Vase strucno mišljenje za konkretno ravenol vmp 5w30 na njihovom sajtu su sve karakteristike, ako Vam nije teško da analizirate i iznesete sud.
Hvala unapred.
  • Vozi: Passat

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #741 poslato: 22. Jun, 2020. 15:38 »
Ajd' pa unazad (a i lakše pitanje), pa nastavljam (valjda danas ...).
Ravenol VMP SAE 5W-30 je ulje premium klase sa VW 504/507 odobrenjem.
Ima osnovu od baznih ulja III/III+ grupe i u tom smislu je "standardno".
Veoma je slično ulju LM 4200 od kojeg je jeftinije.
Mobil 1 ESP i Total INEO LL su nešto kvalitetnija (imaju i PAO baznih ulja bar delom) i jeftinija.
Pa sad, ko kako voli (nek' izvoli).

Na mreži Mareska

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #742 poslato: 22. Jun, 2020. 16:48 »
Ajd' pa unazad (a i lakše pitanje), pa nastavljam (valjda danas ...).
Ravenol VMP SAE 5W-30 je ulje premium klase sa VW 504/507 odobrenjem.
Ima osnovu od baznih ulja III/III+ grupe i u tom smislu je "standardno".
Veoma je slično ulju LM 4200 od kojeg je jeftinije.
Mobil 1 ESP i Total INEO LL su nešto kvalitetnija (imaju i PAO baznih ulja bar delom) i jeftinija.
Pa sad, ko kako voli (nek' izvoli).
Malo sam zbunjen nešto sam uporedjivao karakteristike mislio sam da je bas bas premium i da je ispred mobila, a tek totala. Delovalo je kao da je jedino "pravo" sintetičko ulje, i još par aditiva..
Očigledno cu morati još da ucim :)
Da napomen iako to nije toliko važno, manje ga potroši od motula i castrola na 10.000km.
  • Vozi: Passat

Na mreži AcoSk

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #743 poslato: 22. Jun, 2020. 17:13 »
@Stalker, na sajtu pise da je Ravenol VMP ulje PAO based sto znaci da je potpuno sinteticko tj. iz IV i V grupe baznih ulja ili ne?

1. Da li je tacno da kada je ulje fully synthetic, znaci je iz IV i V grupe baznih ulja?
2. I da li PAO (Polyalphaolefin) based ustvari znaci da je potpuno sinteticko (fully sinthetic)?
Te dve stvari bih voleo da nam razgranicite.

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-vmp-sae-5w-30/

Na mreži dulegolub

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #744 poslato: 22. Jun, 2020. 19:28 »
Gospodine Stevo,
pre godinu dana sam kupio Škodu Fabiu 1.0 55kW iz 2015. godine sa 90 hiljada kilometara i ugrađenim gasnim uređajem (ako je to bitno). Po evidenciji ranijih servisa vidim da je sipano 5W-30 ulje. U jednom ovlašćenom servisu mi je rečeno kada sam se raspitivao za cenu malog servisa da bi oni sipali 5W-40 ulje. Pošto sam za ranija vozila koristio Kroon ulja pogledao sam preporuku na njihovom zvaničnom sajtu za moj model Škode i između tri gradacije odlučio sam se za Emperol 5W-40.
Dva puta sam već sipao to ulje. Jednom posle 13 hiljada kilometara jednom posle 10 hiljada.
Moje pitanje je da li sam možda pogrešio što sam promenio gradaciju ulja i da li da se sada vratim na 5W-30 ili da nastavim sa pomenutim 5W-40?
Hvala
  • Vozi: Skoda Fabia 1.0 2015

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #745 poslato: 23. Jun, 2020. 10:56 »
@Stalker, na sajtu pise da je Ravenol VMP ulje PAO based sto znaci da je potpuno sinteticko tj. iz IV i V grupe baznih ulja ili ne?

1. Da li je tacno da kada je ulje fully synthetic, znaci je iz IV i V grupe baznih ulja?
2. I da li PAO (Polyalphaolefin) based ustvari znaci da je potpuno sinteticko (fully sinthetic)?
Te dve stvari bih voleo da nam razgranicite.

https://www.ravenol.de/en/product-range/motor-oils-for-passenger-cars-1/ravenol-vmp-sae-5w-30/

Da, u pravu ste (sve). Za sajt koji navodite.
Pa ... da se i izvinem (navedite odmah link, ovako, u nedostatku vremena, desni klik pa search pa šta prvo padne) donekle.
Gledao sam domaći sajt, potpuno drugi podaci (pour point -40 °C, ni pomena od PAO).
Noack ispraljivost (tačnije isp. po "Noack") 9,8% u odnosu na 7,2% ...
Dodatno, i sam bezbedonosni list je potvrdio da PAO baznih ulja nema ni od korova.
http://www.ravenol.rs/sites/default/files/bezbednosne_liste/ravenol_vmp_sae_5w-30.pdf
Na osnovu toga i odgovor.
Nemački sajt kaže potpuno drugačije.
Iskreno ne verujem da imaju dve vrste istog ulja, ali nikad se ne zna.
Trebalo bi proveriti, ali stvarno nemam ni vremena ni živaca (sa uvoznikom sam se čuo pre više godina, ali posle toga nismo u kontaktu).
Dakle, za PAO verziju (i to "full PAO") je priča sledeća:
bolje od Total-a i Mobil-a (ali to su nijasne, kao i za "non PAO" verziju ako je ima).
Malo i skuplje (ulje) od oba, pa kako se kome isplati (dođe manje-više na isto).
Btw. Total se takođe malo razlikuje (francuski sajt (taj sam koristio) i domaći). Doduše ne toliko kao kod Ravenol-a.
PAO ulja (naročito "većinski" kao kod Ravenol-a, 100% nije (sigurno)) sigurno imaju prednost (najviše po ponašanju zimi ("pour point" ali i na višim temp.), manjoj isparljivosti, i sl.).
Manja potrošnja ulja u odnosu na vrlo dobra Castrol i Motul ulja, bi mogla biti (indirektna) potvrda da je i kod nas "PAO" verzija ulja (ako uopšte postoje dve).
Pozz

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #746 poslato: 23. Jun, 2020. 11:03 »
Gospodine Stevo,
pre godinu dana sam kupio Škodu Fabiu 1.0 55kW iz 2015. godine sa 90 hiljada kilometara i ugrađenim gasnim uređajem (ako je to bitno). Po evidenciji ranijih servisa vidim da je sipano 5W-30 ulje. U jednom ovlašćenom servisu mi je rečeno kada sam se raspitivao za cenu malog servisa da bi oni sipali 5W-40 ulje. Pošto sam za ranija vozila koristio Kroon ulja pogledao sam preporuku na njihovom zvaničnom sajtu za moj model Škode i između tri gradacije odlučio sam se za Emperol 5W-40.
Dva puta sam već sipao to ulje. Jednom posle 13 hiljada kilometara jednom posle 10 hiljada.
Moje pitanje je da li sam možda pogrešio što sam promenio gradaciju ulja i da li da se sada vratim na 5W-30 ili da nastavim sa pomenutim 5W-40?
Hvala

Ne, niste pogrešili. SAE 5W-40 je sasvim o.k. (i VW 502.00) za fiksne intervale zamene (do 15000 km ili godinu dana). Jedino bi mogli da pređete na Specialsynth MSP 5W-40, ne samo zbog TNG-a, već i nešto boljeg opšteg kvaliteta (doduše u nijansama). Nije obavezno, naravno (i nije dato na "oil-finderu" ... verovatno zbog toga da "ako ACEA C3" onda i VW 504/507 pa flex intervali ... ili tako nešto).

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #747 poslato: 23. Jun, 2020. 11:09 »
I ne, nisam zaboravio Ceratec, samo "no can do" (puno obaveza).
Ukratko (da kraće ne može): ne treba da ispirate motor (ni u šali), lošeg neće biti (pa ... makar praktično (teorijski ima i takvih mogućnosti, ali ne verujem u njih).
Glavno je pitanje, koliko dobrog od toga može biti?
Jako malo (ako uopšte). Manje trenja je samo u prelaznom režimu podmazivanja, ali ne i u hidrauličnom (čak naprotiv) pa je "neto" oko nule. Kod 5W-xx i naročito 0W-xx ulja, je tek pitanje ima li ikakve koristi.
Najviše liči na vitaminsko-mineralne dodatke ishrani ... donekle može biti koristi (naročito ako ste sportista) ali dugoročno - slaba vajda. Produženje života ... novije studije kažu baš obratno (za vitamine) ili "nulti efekat". Da, upravo tako (nekako).
U krajnjem slučaju, upotrebljava se na 50-60k km pa ako prelazite manje to može biti 2-4 godine*.
*ako se dobro sećam

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #748 poslato: 23. Jun, 2020. 23:18 »
Ceratec bi trebao da bude manje tajnovit pa bi ga bilo lakše preporučiti.
Verovatno da ima pozitivnih dejstava, slično IF-MoS2 i IF-WS2 (sferne nanočestice istih) koje su pak relativno dobro dokumentovane (u stručnim i naučnim časopisima, iako je i to "mršavo").
Potrebno ga je "razraditi" dužom vožnjom van grada, a posle toga bi trebao da bude koristan baš (i verovatno samo) u gradu i to za kratke relacije (2-5 km), naročito zimi, ali i uopšte.
Ipak, kao što sam prethodno naveo, 0/5W-xx ulja smanjuju pozitivno dejstvo (sigurno veće kod upotrebe 15W-40 ili 10W-40). Dodatno, sintetička ulja ("energy saving") imaju u sebi modifikatore trenja (obično molibdenski organski kompleksi ali u ulju rastvorni) pa je dodatno manji efekat.
Dodatno, nema jakih dokaza da baš produžava vek motoru (moguće jeste), pogotovu ne na većem broju slučajeva. I bez aditiva mnogi doguraju do miliončeta, većina taksista bar do 500k km.
Češća vožnja i više km u toku godine - više km do generalke (ali može biti manje godina). Što bi rekli "drive frequently" (kao što je preporuka za "fly frequently"). Start motora kad je "mlak" ili na radnoj temperaturi nije isto što i hladan start (osim za akumulator i sistem paljenja ako je prečesto). Redovna zamena propisanog ulja (ili malo češće nego što je preporučeno, npr. po oštrim uslovima za normalne) je najbolje i najjednostavnije što možete uraditi za što duži radni vek motora (izbegavati zamenu na dve godine za vozila starija od 5-6 god. čak i kad je moguća).
Ako stignem biće još neka primedba ali to je uglavnom to (btw. sad ću poslati tekst da ne kačim ujutru kao prošle noći (sitnih sati, pa nisam ni poslao).

Na mreži petarp031

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #749 poslato: 24. Jun, 2020. 00:10 »
Hvala Stevo na odgovoru. Sustinski, u mojoj trenutnoj eksloataciji vozila (voznja vikendom i obicno duze relacije, zamena ulja od 8-10k sa 5-40 ili na godinu dana) ovaj tretman nije neophodan. Ceratec sam sipao u prvo vozilo golf mk4 1.6 16v sada vec davne 2012. godine i odmah isti dan sastavio vikend voznju do Slovacke, Austrije koja je podrazumevala preko 2500km. Tada sam se uverio da je Ceratec doprineo mirnijem radu motora, a kako sam golfa vozio izuzetno agresivno, po nekoliko sati na preko 5000rpm (autoput i duge relacije a vozilo se na plin pa dal trosi 8 ili 11 plina nije bilo bitno), stvarno nisam imao nikakav problem. Sa tim autom sam presao u takvom rezimo preko 60.000km i prodao ga tastu, a pre nekih 10 ak dana sam isao na put i ponovo ga izduvao auto putem preko 500km, mogu reci da to vozilo i dalje radi kao sat sto moj majstor nije prognozirao, obzirom da se ne radi o preterano izdrzljivom motoru. Da li je takvoj zastiti doprineo Ceratec ili je motor spasila takodje veoma redovna promena ulja (do 8.000km) ali ovog puta 10-40 shell i repsol 502.00, ostaje da nagadjamo.
Najbitnije je kvalitetno ulje i redovna zamena, sto su znali i nasi stari kod voznje stojadina, mada tada nisu imali ovako siroku lepezu ulja i aditiva, vec optima koja se menjala od 3 do 5.000 km pa su opet i ta vozila prelazila po 200-300.000 sa raznim smecem od goriva iz flasa.
Hvala Vama na detaljnom odgovoru.
Veliki pozdrav



Pretraga foruma [Google]