Autor Tema: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)  (Pročitano 217510 puta)

Mareska, Sinovac i 39 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži 2 Busy

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #165 poslato: 18. Okt, 2015. 22:00 »
Hvala,doktore!!!

Van mreže Pedja_KV

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #166 poslato: 27. Nov, 2015. 18:45 »
Pozdrav
Imam skodu fabiu 1.6tdi 2011 god. Kupio sam je u martu ove godine. Treba za neki dan na mali servis da obavim,ali ne znam koje ulje da koristim?
  • Vozi: Fabia 1.6tdi 2011

Van mreže frodo

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #167 poslato: 27. Nov, 2015. 19:09 »
Castrol Edge 5W30 507.00
Obavezno ta specifikacija!

Sent from my Samsung Galaxy S6 via Tapatalk
  • Vozi: Audi A4 B8

Na mreži bugarin

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #168 poslato: 27. Nov, 2015. 20:21 »
tema je osmisljena i otvorena kako bi na pitanja odgovarao STALKER.
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #169 poslato: 27. Nov, 2015. 20:52 »
Докторе, урадио сам генералку на 2.0i 85 KW. Насута полусинтетика 10W40.
Да ли смијем и даље наставити, након брзе прве замјене уља, са овом градацијом, обзиром да ова моја "крава" има бризгаљке и тражи пуну синтетику, али ја нисам задовољан мотором пошто опет хоће да прогута уље...додуше много мање и још је у периоду уходавања?

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #170 poslato: 27. Nov, 2015. 22:29 »
Pozdrav
Imam skodu fabiu 1.6tdi 2011 god. Kupio sam je u martu ove godine. Treba za neki dan na mali servis da obavim,ali ne znam koje ulje da koristim?

Isključivo sa VW 504.00/507.00 odobrenjem, kao što je i Frodo rekao.
Ne mora (samo) Castrol, bilo koje originalno koje ima VW 504/507 (za Vas 507.00 ali se uvek vezuje u 504/507).
Na primer: Mobil 1 5W-30 ESP, Motul X-clean+ 5W30 ili Specific 504/507, Shell Helix Ultra Extra 5W30, Valvoline SYNPOWER XL-III 5W-30, Nisotec Autoline W 504/507 5W-30, Wolf Officialtech 5W30 LL III itd.

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #171 poslato: 27. Nov, 2015. 22:41 »
AQY - 2.0i - 85KW - 170 NM

Idealno je da koristite 5W-40 ulja sa VW 502.00 odobrenjem (novi motori i produženi periodi izmene, 5W30 VW 504.00)
Mislim da je posle prvog skraćenog intervala nakon "generalke" najbolje preći na 5W40 ulje. Naročito je pogodno sad (pred (jaču) zimu). Motor u periodu uhodavanja (nov ili posle remonta) uvek troši malo više (ulja) ali će se to svesti u (neki) normalni nivo, ako ne u prvoj (zapravo drugoj) zameni, onda već u sledećoj. Motor će biti bolje zaštićen sa sintetičkim uljem, tako da malo više (eventualno) dolivanja u početku ne treba da Vas odvrati od toga.
10W-40 neće bitno smaniti potrošnju ulja (jedino što je jeftinije), a i bolje je da utvrdite pravu potrošnju nakon intervencije što možete samo sa "default" uljem.

P.S.
Eventualno Vam je dobra kombinacija da koristite 10W-40 ulje koje ispunjava VW 502.00 ali bih to ostavio za (makar) četvrtu zamenu (ako i u trećoj motor ostane "žedan"). Naravno, par dl na 1000km nije ništa (za "taze" remontovan motor) samo se mora redovno kontrolisati nivo. Naravno, ukoliko je remont obavljen po propisu potrošnja ulja NE bi trebala da bude bitno durgačija (u praksi bude nešto malo viša) od perioda kada nije trošio ulje (dakle kakva je bila na otprilike 100k km, ovo jako okvirno).
« Poslednja izmena: 27. Nov, 2015. 22:46 Stalker »

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #172 poslato: 27. Nov, 2015. 23:17 »
Idealno je da koristite 5W-40 ulja sa VW 502.00 odobrenjem (novi motori i produženi periodi izmene, 5W30 VW 504.00)
Mislim da je posle prvog skraćenog intervala nakon "generalke" najbolje preći na 5W40 ulje. Naročito je pogodno sad (pred (jaču) zimu). Motor u periodu uhodavanja (nov ili posle remonta) uvek troši malo više (ulja) ali će se to svesti u (neki) normalni nivo, ako ne u prvoj (zapravo drugoj) zameni, onda već u sledećoj. Motor će biti bolje zaštićen sa sintetičkim uljem, tako da malo više (eventualno) dolivanja u početku ne treba da Vas odvrati od toga.
10W-40 neće bitno smaniti potrošnju ulja (jedino što je jeftinije), a i bolje je da utvrdite pravu potrošnju nakon intervencije što možete samo sa "default" uljem.

P.S.
Eventualno Vam je dobra kombinacija da koristite 10W-40 ulje koje ispunjava VW 502.00 ali bih to ostavio za (makar) četvrtu zamenu (ako i u trećoj motor ostane "žedan"). Naravno, par dl na 1000km nije ništa (za "taze" remontovan motor) samo se mora redovno kontrolisati nivo. Naravno, ukoliko je remont obavljen po propisu potrošnja ulja NE bi trebala da bude bitno durgačija (u praksi bude nešto malo viša) od perioda kada nije trošio ulje (dakle kakva je bila na otprilike 100k km, ovo jako okvirno).


Хвала лијепо.
Спреман сам јој опростити 1 литар на 5.000 км (након уходавања од неких 10.000 км). Све преко, не би било добро.
Иначе, 1. уљна карика је гутала уље.
Гумице вентила су већ једном мијењане, тако да су нове гумице указале на конкретну локацију проблема, пошто је уље ишло и на гумице.

Van mreže voyager

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #173 poslato: 28. Nov, 2015. 00:40 »
O3 vRS TDI (184KS/380nM). Auto ima 60.000km. Koje je najbolje Castrol ulje za ovu mašinu jer mi se čini da ovlašćeni servisi insistiraju na ovom proizvođaču.  Dodatna napomena, dogovoreno chip-ovanje za desetak dana pa me interesuje šta je najbolje za ovaj motor.

Npr. jedan ovlašćeni servis koristi ovo ulje a drugi ovo ulje

Interesuje me koje je bolhe od ova dva ili oak treba ići na neko treće?
« Poslednja izmena: 28. Nov, 2015. 00:51 voyager »
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #174 poslato: 28. Nov, 2015. 09:06 »
Poštovani @voyager,
Lično mislim da su to dva potpuno ista ulja (ili slična k'o jaje jajetu u krajnjem slučaju, ako nije baš potpuno identično).
Koristite jeftinije (logično).
Edge ("non-pro") je namenjeno za šire tržište (od Pro) i ima više odborenja. Pro je (verovatno) namenjeno (isključivo) VW (ovlašćenim i onim boljim) serivisima i zato (ako je tako i kod nas) ima (trebalo bi) nešto nižu cenu (kod nas je i obratno moguće, kao i sve drugo uostalom).
U krajnjem slučaju bilo koje od dva navedena će biti dovoljno dobro i za "čipovanje".
Pozz

Van mreže -nebojsa-

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #175 poslato: 28. Nov, 2015. 12:02 »
Poštovani,
Nastavite sa sintetičkim 5W-40 uljima koja ispunjavaju (između ostalog i) VW 505.01 i nema problema.
Potrošnja ulja nije velika za toliko km i za motor u pitanju. U principu za bilo koji motor 1l (do toliko) na 10 hiljada km treba tretirati kao "nultu" potrošnju. Sve do 1,5 ili 2 nije za (nikakvu) brigu i svakako ne za prelazak na viskoznija ulja.
Čak bi pre trebalo preći na 5W-50 ili čak 10W-50 sintetiku nego na 10W-40 PS ulja (ako i kad, možda tek za 100 hiljada km a nadam se i kasnije) motor počne više da troši ulja.
Nisotec je bio o.k. (nije loš ni Eneos, Mobil*, Castrol Magnatec ... Optima 505.01 ... FAM Premium 5W-40...  ... 505.01 je garancija da je motor dovoljno zaštićen sve do remonta a izgleda da to nije blizu, bez obzira na zamašnu kilometražu (taman u jednom pravcu do meseca).
Pozdrav!

* doduše nema VW 505.01 pa je tek uslovno o.k. (nedostaje nešto AW aditiva ali je bolje rešenje od bilo kog 10W-40)

Pozdrav Stalkeru,
mene zanima da li je tacno da VW specifikacija 507.00 pokriva sve sto i 505.01 (osim sto je 507.00 i C3 (low saps) ulje);tj. da je noviji standard ulja za VAG i da fakticki u slucaju PD motora moze da zameni 505.01?
Konkretno:
http://www.oilspecifications.org/articles/vw_motor_oil_specifications_explained.php
http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php
"VW 507.00
Low SAPS oils suitable for Euro 4 engines and almost all VAG diesel engines from 2000 onwards with extended service intervals, unitary injector pumps and also Pumpe-Düse ("PD") engines. Excludes V10, R5 engines and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use a 506 01 specification oil."

Istina ili ne?

Ranije sam ovo "istrazivao" i trebalo bi da 507.00 moze da se koristi umesto 505.01.
Konkretno, ja sam u poslednjih 30000 km umesto Castrol i Texaco 505.01 koje sam ranije koristio sipao Motul X-Clean C3; tj.507.00.
Moj Skodilak je 1.9TDI PD AXR EU4 bez DPFa.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013.

Van mreže voyager

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #176 poslato: 28. Nov, 2015. 12:05 »
Hvala puno.
  • Vozi: Octavia A7 vRS 2.0TDI 6M

Van mreže Stalker

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #177 poslato: 28. Nov, 2015. 18:41 »
Poštovani g. Nebojša,
Mislim da je sa linka koji ste poslali SVE jasno. Nemam (zaista) šta (mnogo) da dodam.
http://www.oilspecifications.org/ je pouzdan izvor informacija.
Kod nas se nekako uvukla zebnja korišćenja 5W-30 ulja, što me podseća na bežanje u podrume pri poslednjem potpunom pomraćenju sunca. Uz malo opreza (u oba slučaja) nije bauk!
Postupiti po datom ALGORITMU i nema problema!
VW 507.00 može da zameni 505.01 ali i druge specifikacije a tačno je definisano gde NE može da se koristi!
5W-40 ne mora da bolje štiti motor niti da ga on manje troši. Može biti kod starijih motora ali samo u izvesnom broju slučajeva.
Kod novijih motora može biti (u po pravilu je tako) obratno!!
Da, 5W30 može i bolje da štiti motor novije generacije, i potrošnja ulja može biti ista ili manja.

Van mreže -nebojsa-

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #178 poslato: 29. Nov, 2015. 00:03 »
@Stalker:
Puno hvala na potvrdi, drago mi je da nisam pogresio. :)
A sto se potrosnje ulja tice, nisam primetio neku razliku sa 505.01 5W40 i 507.00 5W30; oko 0.5l na 15000 km u oba slucaja; tako da i to potvrdjuje napisano. bravo2
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013.

Van mreže fobia24

Odg: Saveti za motorna ulja. Piše STALKER (vidi prvu poruku!)
« Odgovor #179 poslato: 29. Nov, 2015. 15:18 »
Poštovani, pitaću Vas za za savet povodom ulja, mada nije u pitanju škodin motor. Imam mazdu 6 2.0CD sa dpf filterom, 2006. Mazda je za ovaj motor preporučivala Dexelia ulje DPF 5-30W koje je tada pakovao Elf. To ulje je korišćeno najviše. Kasnije sam ja prešao na Motul 8100 Eko Clean+ 5-30W. Međutim, naknadno sam se vratio na Dexelia 5-30 jer je povoljnije. Međutim, Dexelia ulje sada pakuje Total. Dexelia je posebno ulje za mazda motore. Da li je bolje koristiti pomenuti Motul ili fabrički preporučenu Dexeli-u?
Takođe se dvoumim oko viskoznosti. Fabrika preporučuje 5-30W gradaciju koju koristim i koja je za područja do do 30 stepeni. Mi odavno nemamo takvu klimu i da li je pametno prelaziti na 10-40W? Jedino je problem naći 10-40W za DPF motore. Meni je ovaj filter uklonjen, ali su mi rekli da i dalje koristim ulja za dpf. Pitam jer sam se pre neki dan vozio u mazdi od prijatelja koji ima isti motor bez dpf-a i koristi oduvek Eneos 10-40W koje je mnogo povoljnije od pomenutih. Učinilo mi se da njegov motor daleko tiše radi od mog i ako je njegov prešao duplo više.
Unapred hvala!



Pretraga foruma [Google]