Autor Tema: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine  (Pročitano 15426 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže hatuna1983

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #45 poslato: 12. Jul, 2016. 21:22 »
Ja nasao napokon vremena da rijesim skripanje svog ventilatora. Skinuo sve do piksne I ona dobra, ispostavilo se da ima jos jedna valjda dola na drugoj strani osovine, blize propeleru. Nadjem drugi povoljno, polovan, spojim i radi fino, nije imao lufta, cetkice su mislim dobre. Nakd par dan skontam da se nekad pri duzem koristenju iskljuci potpuno, nijedna brzina ne radi. Nakon nekog vremena proradi opet. Ovo se vec dva puta desilo. Ima li neko kakvu ideju ili da idem elektricaru?
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance


Van mreže jaskoas

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #46 poslato: 13. Jul, 2016. 13:19 »
Meni se zujanje ventilatora javljalo na nizim brzinama i u hladnijem periodu godine, problem  je kod mene bio sto je voda nekako dolazila do ventilatora i tad se cudan zvuk javio. Sve dok nisam ocistio kanale za odvod vode ispod plastike u donjem dijelu sofersajbe i silikonirao gumeni cep blizu otvora gdje uvlaci zrak zvuk je prestak evo vec dvije godine radi bez problema.Zato savjetujem prije rasturanja motorica provjeriti da voda ne ulazi i ako se podmaze lezaj i osovina ubrzo ce se zvuk vratiti zbog vode.A to sto ne rade prve tri brzine crkao termootpornik koji je u ovlastenom servisu preskup oko 60 eur.  zato predlažem varijantu sa otpada. Pozdrav

Van mreže hatuna1983

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #47 poslato: 14. Jul, 2016. 21:35 »
Rijesen problem, bar zasad. Neki plasticni prsten se odvojio te nekada dolazi pod cetkice I time zaustavljao rad motora ventilaora. Posto nisam nasao svrhu tog prstena(a sigurno neku ima...) odstvarnio sam ga i zasad je sve OK. A sto se termotpornika tice, odavno je to kod mene presmosteno. Kad on ode na rade prve tri brzine, meni nijedna nije radila. Vidjecemo je li plastika ta uopste trebala, mozda je neka zastita od prasine I sl..
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže Amir

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #48 poslato: 21. Jul, 2016. 22:23 »
Pozdrav ljudi,

kako imam identičan problem isčitao sam kompletan sadržaj teme i moram reći da me je na linku hrvatskog foruma dočekala AV blokada a u ovom ostalom uglavnom kako teoretski tako i praktični paušali pa sam odlučio sam krenuti u posao i slike sa konkretnim detaljima postaviti - možda nekom budu od koristi.

Kao prvo, otpornički blok nebi trebalo popravljati prije nego se pregleda i eventualno otklone nedostatci na el.motoru i turbinskom kolu. E sad kada se krene "prema" ventilatoru niko nije pomenuo da običnim odvijačem nećete skinuti kasetu nego se mora imati ili "L" imbus ili ručka "gedore" sa potrebnim nastavcima. Tada nije problem odviti tri šarafa sa gornje strane i dva sa donje i kaseta ide napolje. Mene je dočekala otkačena "surla" klime za kasetu što je više nego siguran znak da je kaseta iz nekog razloga već bila demontirana.

Nakon što se skine kaseta pristup ventilatoru je jednostavan na tri šarafa četvrti (gore i desno) opet traži gedoru ali.. ovdje trebate voditi računa da se ručkom gedore nesmije mlatiti puno jer je odmah iznad zračni jastuk suvozača. Naravno prije nego se otpuste ova četiri šarafa za koje vam treba drugi nastavak jer onaj za šarafe kasete nije isti, treba otkopčati sve konektore. Ima ih dva i to jedan od otporničkog bloka i drugi od el.motora. Ja sam zatekao situaciju gdje je otpornički blok doslovno samo ubačen u rupu u kojoj bi trebao biti fiksiran a kod el. motora nije bilo problema izuzev napomene da je u istoj kablovskoj grani i instalacija unutrašnje klapne i još koje - ćega
« Poslednja izmena: 21. Jul, 2016. 22:31 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Na mreži hakkler

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #49 poslato: 21. Jul, 2016. 22:47 »
Slike uz text bi bilo odlično.

Što je to "AV" blokada?

Van mreže Amir

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #50 poslato: 21. Jul, 2016. 23:55 »
E super u pola posta me je prekinulo vrijeme za editovanje. Idem ponovo.

Uglavnom snop od desetak žica promjera 0.20-0.22mm ubilo se za pokidati. Kada se konačno odvrnu ta četiri šarafa kutija se (zapravo njena polovina sa el.motorom i turbinom) skida prvo 3-5 mm prema sebi a onda prema dole. Još jedna napomena sve gore navedeno je vrlo prljav i garav posao tako da mi je mobitel sa kojim sam započeo foto-dokumentovanje sada na čišćenju!

Kada sam odvojio kutiju prvo što mi je privuklo pažnju je činjenica da motor uopšte nije hlađen. Pazi, radi se o motoru koji ima više od 200W a nema nikakve naznake hlađenja čak ni indirektnog.



Ovo je kompletna polukutija slikana sa unutrašnje strane iz koje se jasno vidi da je obloga motora kao čaša, ona četiri otvora u potpunosti zatvore gumeni držaći motora. Ti držaći su urađeni kao klizači sa malim konusom na vrhu i kada se poredaju oko motora skliznu skupa sa njim u čašu a tim konusima se sve skupa fiksira. Peta rupa sa gornje fotke je utičnica odnosno konektor motora. Ovdje sam izgubio više od pola sata da ta konektor oslobodim, na kraju sam ga doslovno iskopao. Isti izgleda ovako



ovo mu je radni položaj



Da bi došli u ovu poziciju slobodno prije toga uzmite neko opuštajuće sredstvo pivo, rakiju laki opijat bilo šta jer..

Turbinsko kolo u potpunosti prekriva konektor, žice su odsječene u milimetar, gumeni držači neće da idu skupa i svaki moraš potezati posebno a da ih ne oštetiš tako da je vađenje el.motora mučna borba mm po mm. I kada konačno motor bude vani njegov konektor i dalje bolesno drži kutiju.

E kada je napolju i motor i turbina i konektor onda vidite da su bilo kakvi zahvati jednostavno nemogući, turbinsko kolo je napresano na osovinu i bez ikakvih ojačanja za svrhu skidanja, vrh osovine motora nema centrirajuću rupu tako da alat za svlačenje i da hoćeš - nećeš pravilno postaviti, nosači ležajeva su za bokove vezani razvrtanjem tako da ih rastaviti može samo brusilica, gornji ležaj (gdje je turbina i četkice zapravo čitav sklop) je blindiran zbog radio smetnji i na sve to su dodate još po jedna feritna zavojnica za svaku četkicu.. drugim rjećima ZBOGOM REPARACIJO!
Tada sam se prisjetio postava u ovoj temi gdje jedan kaže .. treba paziti na neke žice ali je relativno lako.. a drugi daje link lika koji je uspješno izvršio zamjenu piksni .. idi molim te - da poziv na taj link daje AV upozorenje.

Kako to izgleda kod mene vidite na slikama niže







Sve u svemu čorav posao.

Jedino što se može je sljedeće; kompletan el motor sam okupao u sredstvu za deblokadu kočionih čeljusti, nakon čekanja od još jedno pola sata sve sam zrakom ispuhao u nadi da je nešto od tog silnog zraka došlo i do gornjeg ležaja, četkica i ko zna čega još u toj blinda kutijici.

Vračanje u početni položaj je teže nego rastavljanje, zato što pored svih gore pobrojanih dijelova koji neće da surađuju sada imate još i dvije žice koje svojom dužinom ne dozvoljavaju da gumeni odstojnici uđu u ležišta za koja sam tek tad vidio da su asimetrična - i opet borba mm po mm. Nakon ukupno 3.5 sati motor je ponovo bio u kutiji i spreman za probu.
Nikako nebi trebalo da probate motor dok potpuno ne sastavite kutiju. Ovo kažem zato što ja jesam probao i dobio sam rafal kapljica "klinera kočionih čeljusti"- motor jesam ispuhao ali turbinu NISAM.

Nakonkomplettiranja kutije ponovio sam probu i dobio gotovo nečujan rad u položaju 1 i 2 nešto buke na 3 i na 4 orkan. Probu sam radio sa prespojenim otporničkim blokom.



Prespajanje sam uradio žicom za lemljenje 0.8mm jednostruko sa tačkom topljenja 165 C, iz sljedećih razloga, hajde štoje kodmene nekoprije samo umočio blok u rupu, ali kada pokušate to zakačiti kako treba jasno se vidi da kompletan blok stoji "teoretski" naopako, odnosno prvi je struji zraka izložen tremoprekidač pa onda ide pasiva sa otporima! Okreni obrni tako jedino možeš zatvoriti u montažni položaj!


« Poslednja izmena: 22. Jul, 2016. 00:03 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Amir

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #51 poslato: 22. Jul, 2016. 00:05 »
Slike uz text bi bilo odlično.

Što je to "AV" blokada?
AV druže je antivirusna blokada ! Toplo preporućujem da je uvjek ispoštuješ
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Amir

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #52 poslato: 22. Jul, 2016. 00:30 »
Ja stvarno nemam rjeći.. sada mi je post prekinulo ograničenje od 120 min. =))

Dakle opet ponovo..

Ova premosnica je postavljena isključivo da izvršim probu motora tako da je nikome ne preporučujem niti je u bilo kojem smislu savjetujem!

Prije nego zakačim rezultate moje probe jačina struje zamolio bih sve koje ovo interesuje da još jednom pogledaju sliku konektora motora.
Mobitel sa kojim sam nastavio raditi fotografije jeste sran.e ali je gornja žica (+) skoro pa 2x deblja od donje (-)
« Poslednja izmena: 22. Jul, 2016. 00:36 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Amir

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #53 poslato: 22. Jul, 2016. 14:24 »
Evo da zaključim ovaj moj posao oko "reparacije"

Nov termo-element košta 2KM i uzeo sam sa istom karakteristikom 240 C krajeve starog elementa nisam odsjekao nego upetljao sa novim te dobio rezultat kao na fotki dole, slikao sam i ukupan alat koji je meni bio potreban da uradim sve što sam po mom mišljenju mogao uraditi.







E sad, ranije sam napisao da mi nije jasan montažni polažaj na fotkama niže pokazujem i zašto;


ovo je otvor u koji se postavlja blok sa otpornicima gornja ivica fotke je prema šajbi a donja ivica prema patosu


ovo je montiran termo blok dakle utičnica je gore pa onda dođe da je termoosigurač zapravo naj niži element i sve skupa je okomito postavljeno na struju zraka ventilatora drugim rječima ako dođe do bilo kakvog zastoja u cirkulaciji utičnica i plastika oko nje će biti grijana sa većom temperaturom nego termoprekidač koji se isključi na 240 stepeni C  ???

Prije nego završim želim da objavim i jednu recenziju koja mi je stigla od  "nećemo reklamirati"  ::) u istoj stoji .. poštovani želimo da otklonimo neke nedoumice koje ste naveli u vašem obraćanju na - škodaforumu.rs - netoćan je vaš navod kako elektromotor ventilatora nema izvedeno prisilno hlađenje; isto se obavlja kanalom koji je vidljiv  i na vašoj fotografiji i koji stalačeni zrak iz zone nadpritiska vodi prema elektromotoru a potom u zonu podpritiska kola ventilatora, sva ostala kompleksnost koju u svom mailu iznosite na forumu je još jedan pokazatelj kako poslove tog obima a i sve ostale prepustite ovlašćenom servisu .. kraj citata

pošteno što su se javili i ispravili moju grešku;
pošteno što sam grešku priznao i objavio korekciju;
Pre pošteno je da se ovaj forum prati i isčitava na mnogim mjestima, dakle čestitke i Uredništvu portala.

Eto,puno poz. od mene
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže hatuna1983

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #54 poslato: 22. Jul, 2016. 21:55 »
Sto se tice piksni I cetkica, moze se mijenjat to.
Kad odvrnes sve torx koje drze ventilator, odspojis konektore koji mogu a onaj njego sto je pricvrscen srafcigerom istjeras sa druge strane zabicu koja ga drzi i odstekas iimas ventilator u rukama. Motor si vec vadis iz kucista, dakle one tri ili cetiri zabice okolo poguras da unutra i sam ispadne. Tu metalnu zastitu gore brusilicom slobodno skines tj odfikaris one falcne, kasnije samo zapikujes, onda to svuces sa osovine zajedno sa piksnom vjerovatno, ako nije skroz otisla. Tad imas lagan pristup cetkicama. Ako je ona OK, onda je ona druga u pitanju, sa strane elise. Nju skines tako sto motor stavis u skrip a nju odvrces u kontra smjeru. Ceka te ono isto sjeckanje falcni bruslicom i tu je druga piksna.
Ja sam u pola posla ostavio jer sam naletio na povoljan ispravan pa mi se nije dalo vise zezat.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže Amir

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #55 poslato: 26. Jul, 2016. 09:45 »
Druže,
meni to sve skupa izgleda prepre komplikovano, a pravo da ti kažem-napošem mene to sve skupa pomalo i plaši jer u sred instrument table dobro zatvoren sa svih strana masnom plastikom imaš rešo od min. 250W istina sa termoelementom ali po meni pogrešno postavljenim.

I da budem iskren već sam počeo sa realizacijom plana da sve skupa (i tremoblok i motor) izvadim i bacim a da postavim elektronsku kontrolu i motor sa ležajevima i bez četkica. U kolima imam atestiran TNG ali je glavni ventil tečne faze plina pravo iznad u motornom prostoru a u kabini zračni jastuk sa svojom patronom! (Dobro, ovo je malo paranoično ali  wac1)
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Karlheinz

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #56 poslato: 04. Avg, 2016. 23:27 »
Pre pošteno je da se ovaj forum prati i isčitava na mnogim mjestima, dakle čestitke i Uredništvu portala.

 bravo2
  • Vozi: Yeti

Van mreže milosgranice

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #57 poslato: 18. Dec, 2016. 11:18 »
jel komplikovano skinuti reostat ventilatora i gde se on nalazi, nasao sam pre neki dan uputstvo sto je Bugarin postavio i sad ga ne mogu naci nikako :'(
jel treba da skidam airbag suvozaca?
« Poslednja izmena: 18. Dec, 2016. 11:24 milosgranice »
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže NebaZapočeo temu

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #58 poslato: 18. Dec, 2016. 14:16 »
Moja nema suvozacev air bag pa ni ne znam gde stoji. Kod mene je dovoljno skinuti kasetu (a laksi pristup se dobije i skudanjem ventilatora)
  • Vozi: Fabia 1.9 SDI

Van mreže milosgranice

Odg: povremena skripa/zvizdanje ventilatora kabine
« Odgovor #59 poslato: 18. Dec, 2016. 14:39 »
ceo ventilator ili samo onu oplatu motora sto se vide na njoj torexi sa prednje strane?
  • Vozi: fabia 1.9sdi