Autor Tema: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1  (Pročitano 5996 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Turbo

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #15 poslato: 07. Feb, 2015. 09:48 »
Neko reče na prošloj strani da je 1.2HTP Češki motor sa znakom VW, nastao od starog Škodinog motora. To nije tačno. 1.2HTP je nastao tako što je od starijeg VW-ovog 1.6 benzinca otfikaren jedan cilindar. To je motor koji bih gledao na sve načine da izbegnem u polovnom automobilu. Nemci nikada nisu umeli da naprave dobar malolitražni motor. Konkurencija ih je tu uvek šila i tu nema srećnog rešenja. 2l pa naviše je već druga priča, potpuno.

Da ne bude totalni off. Ja mislim da za te pare može da se uzme bolji auto. Mislim da se motori koje bi mogao da "dohvatiš" finansijski svode na izbor (naj)manje lošeg između dva/tri loša.
Kao što sam rekao za 1.2HTP, a mislim da je tu taj 1.4 16v najbolji izbor, ali i on troši više nego što ide, a ne ide posebno. Pritom fun factor vožnjeu Fabiji ne postoji, a ima za te novce itekako zabavnih automobila.
« Poslednja izmena: 10. Feb, 2015. 23:23 Karlheinz Hell »


Van mreže Beli82

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #16 poslato: 07. Feb, 2015. 11:28 »
Mislim da previše komplikujemo kupovinu auta u Srbiji. To ti je pola znanje a pola sreća jer ako ti je suđeno da kupiš loš auto,  dobićeš i nov auto sa greškama zbog kojih  ćeš zažaliti dan kada si ga kupio.

 Ovako proveriš sve što možeš,  uzmeš ono što misliš da je dobro(ujedno i ono što ti se sviđa),  i nadaš se da će te služiti dugo i dobro. Ako od prvog dana misliš šta ako mi crkne ovo ili ono,  samo ćeš piti bensedine bez potrebe i prizivati nesreću sebi zavrat. Možda i mi sutra crknemo odjednom pa onda džabe auto...
 Ukratko :
Lepo kaže narod- Bolje da se rodiš bez "one stvari" nego bez sreće, jer ako imaš sreće -> i "ona stvar" će da ti izraste.

Sent from my Smederevac na drva.

  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže djordje48

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #17 poslato: 07. Feb, 2015. 15:13 »
za 1.2 HTP obavezno da se ima rezervna bobina, iskustvo me naucilo, da ne kazem namucilo :(. ako je taj motor akan auto putem, onda ga treba izbeci definitivno jer sam kod svog mehanicara video sluzbeni polo sa tim motorom koji je vozen stalno 140 na autoputu i riknuo motor na 70 000. ali evo i drugacijeg iskustva, caletova sluzbena 1.2 htp mk1 je presla 320 000 za 4 godine bez ikakvih vecih problema (bobima i lambda sonda samo) cak ni kvacilo nije pipnuto, a auto je muski vozen, doduse nije silovan auto putem wac1 bravo2

Van mreže Turbo

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #18 poslato: 07. Feb, 2015. 15:33 »
Mislim da nije problem u bobini nego ljudi teraju jedne iste svecice dok god ide. Svecice se menjaju na tacnom intervalu kao i ulje.

Huawei P6 TT


Van mreže hatuna1983

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #19 poslato: 07. Feb, 2015. 17:16 »
Kupio fabiu htp 12v 47kw staru nepune 2 god 2004 godiste i presao s njom oko 90 000 u 4 godine, jednom zamijenio bobinu(i to ne svet tri nego samo ovu sto je  crkla), jednom mijenjao selene, jednom mijenjao akumulator, dva-tri puta mijenjao odbojnike amortizera, jednom mijenjao pakne i jednom napunio klimu, redovne servise ne racunam. Dakle iskustva nisu ista kod svakoga. meni je kod ovog motora smetala tromost na uzbrdicama i u preticanjima, mada za to nije ni pravljen taj motor, i smetalo mi je pomalo sto mu je izmedju 7-8l prosjek u gradu i to bez previse divljanja. Auto sam prodao poznaniku koji ga i sad vozi i prezadovoljan je.
Sto se tice fabie kao vozila, estetike, fun faktora itd, to je vec individualno. Nadam se da se nece naljutit neki koji ih voze, ali meni licno je ljepsa mk1 nego mk2, ali to je moje misljenje, ja ne mogu tvrditi da je tako, niti iko moze da nije. Fokus je ljepsi i meni mozda hatch, karavan je po meni mk1 fabia ljepsi. Voio sa nekoliko fokusa, malo mi se ne svidjaju tvrdi volani i duge rucice mjenjaca, ali opet je to od osobe do osobe, iako mislim da je fokus vise za poredjenja sa golfom npr nego fabiom ali eto.

Jos jednom za nekoga ko zeli pouzdanost polovnog automobila nije mu bitna snaga i zeli sto manje troskove odrzavanja i usput hoce fabiu mk1, onda je po meni sdi najbolji izbor, Motor koji je pravljen da prevali i 500 000 ako treba, a ima manje stvari koje treba pripaziti pri kupovini i odrzavanju od tdi-ja.  sdi je prilicno jednostavan motor koji je zamisljen da bude neslijednik vw 1.6 dizelasa iz golfa 2, i vecina ljudi s kojima sam ja pricao kazu da i jeste to upravo.
Opet, nije to jedino auto za te pare ali otpoceli smo o fabiama pa sam tako i napisao. Sto god da kupis odmah u servis po mogucnosti ovlasteni  vozi prije nego platis, i uradi sve provjere. Za male pare bices puno mirniji.
  • Vozi: Škoda Octavia A5 2006 1.9 TDI BJB 77kw Elegance

Van mreže djordje48

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #20 poslato: 07. Feb, 2015. 21:36 »
Mislim da nije problem u bobini nego ljudi teraju jedne iste svecice dok god ide. Svecice se menjaju na tacnom intervalu kao i ulje.

Huawei P6 TT

    ne slazem se jer sam prve svecice promenio na 20 000 jer je auto bio star 5 godina, tj malo je presao za dug vremenski period, pa sam resio da stavim tri nove bosch svecice.terao sam do 60 000 kad mi je crkla bobina, tad sam kupio NGK platinum namenski za TNG i teracu ih do 120 000 sigurno jer proizvodjac daje garanciju cak 100 000 na njih. svecice nisu problem vec bonbina, barem moje iskustvo tako kaze, a fabrika kaze da se svecice menjaju na svakih 60 000 km ili 4 godine

Van mreže djordje48

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #21 poslato: 07. Feb, 2015. 21:46 »
bobina se menja za 5 minuta. ko ima htp motor nek se usudi da na put ide bez rezervne bobine, pa ce ostati na dva cilindra wac1

Van mreže WEST 014

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #22 poslato: 07. Feb, 2015. 22:09 »
Vidim da je auto bio u Valjevu i da je prodat.. Ja sam bio odsutan par dana.. Ako neko vidi neki auto u Va neka me slobodno iscima da odemo zajedno da pogledamo, naravno ako sam slobodan u to vreme. U Valjevu ima dosta preprodavaca, neki dovoze dobra, neki malo losija ali u principu cena sve govori. Ako je auto uvezen sa plinskim uredjajem, ja bih ga zaobisao jer je sigurno presao dosta, a holandski uredjaj kad se pokvari se baca i stavlja se sve novo jer je popravka skupa naopako..

Van mreže vlada320

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #23 poslato: 07. Feb, 2015. 22:23 »
Neko reče na prošloj strani da je 1.2HTP Češki motor sa znakom VW, nastao od starog Škodinog motora.

Rekao sam 1.2HTP je nalednik, a ne nastao od 1.4MPI - to jasno piše
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže Beli82

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #24 poslato: 07. Feb, 2015. 22:34 »
za 1.2 HTP obavezno da se ima rezervna bobina, iskustvo me naucilo, da ne kazem namucilo :(. ako je taj motor akan auto putem, onda ga treba izbeci definitivno jer sam kod svog mehanicara video sluzbeni polo sa tim motorom koji je vozen stalno 140 na autoputu i riknuo motor na 70 000. ali evo i drugacijeg iskustva, caletova sluzbena 1.2 htp mk1 je presla 320 000 za 4 godine bez ikakvih vecih problema (bobima i lambda sonda samo) cak ni kvacilo nije pipnuto, a auto je muski vozen, doduse nije silovan auto putem wac1 bravo2

Ako je auto bilo kako akan, u gradu ili na auto putu-normalno je da ga treba izbeći. Ako je održavan redovno i vožen bez zabijanja u crveno, kilometraža mu neće praviti problem. Ovako daj budali nov auto pa će ga posle 1000km uništiti. Na mom autu nikada nisu menjane bobine niti je imao bilo kakav kvar van redovnog održavanja. Drug ima identičnu fabiju karavan, isto godište kao moja, ista boja, ista oprema, isti motor,...kupljena nova 2006. i služi ga isto bez ikakvih kvarova. Pored ova 2 slučaja, upoznao sam još nekoliko vlasnika 1,2 HTP motora, kao i nekoliko mehaničara koji su imali iskustva sa njima, i niko mi nije rekao da bobine crkavaju. Uostalom, jel' neko video Koka Koline komercijaliste da nose bobine u zadnjem džepu, za rezervu?

Meni je motor 1,2 12v sasvim ok, održavanje je jeftino, pouzdan je, i na kraju krajeva jeftin i za sređivanje ako se ne daj Bože pokvari. Koliko para toliko muzike - nema turbine, nema plivajućeg zamajca, nema EGR, FAP i slične stvari koje mogu da zabole po džepu. Odnos cena-kvalitet je i više nego dobar. Svi bi mi voleli da imamo pod haubom ergelu konjića koji teraju auto kao Ferari, koštaju 2500e, a troše kao VW Lupo, ali to nema nigde.
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže Deki40

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #25 poslato: 08. Feb, 2015. 12:10 »
Nameravam kupiti fabiju mk1, ali bih voleo da mi se malo pomogne oko izbora benzinskog motora? koji? zasto? trocilindras da ili ne? hvala na odgovorima.

Van mreže djordje cacak

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #26 poslato: 08. Feb, 2015. 13:42 »
Za Dekija.Moje licno misljenje je da je troklipas trom.
Mislim da su svi motori u fabiji sem 1.4 MPI 8 v- (skodin) od vw,ljudi su uglavnom zadovljni sdi motorima,neznam zasto bas benzinac.
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Beli82

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #27 poslato: 08. Feb, 2015. 13:59 »
Đorđe,  trocilindraš nije trom već slab za energičniju vožnju na auto putu.  Po gradu je živahan jer je i predviđen da se vozi na višim obrtajima, i meni se sviđa njegov zvuk.
 Poenta priče je da su dobre Fabije na ceni,  pogotovo dizeli,  i prodaju se brzinom svetlosti,  pa zato zahtevaju brzo reagovanje i malo vremena ostavljaju za detaljno testiranje pre kupovine. Moja preporuka za 1.2 ali 12 ventila(po mogućstvu sa TNG-om), eventualno 1.4 16V koji je takođe VW(za razliku od 1.4 8v tj MPI koji je Škodin i koji daje malo muzike za te pare). Ako naleti i SDI,  to bi isto bilo dobro, ali malo ređe se nađe dobar povoljno.

Sent from my Smederevac na drva.

  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže vlada320

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #28 poslato: 08. Feb, 2015. 18:38 »
Nameravam kupiti fabiju mk1, ali bih voleo da mi se malo pomogne oko izbora benzinskog motora? koji? zasto? trocilindras da ili ne? hvala na odgovorima.

Trocilindraš HTP može, ali treba izbegavati prve serije ovog motora iz 2003. i 2004. Prijatelj je (verovatno) prvi u BG kupio Fabiu sa ovim motorom 2003. i imao je u rasponu od 40-45hkm prezupčenje lanca i krivljenje ventila, a onda i pucanje korpe kvačila. Koliko mi je poznato, ovi motori ne troše manje benzina od 1.4 16V, ali nije to zato što 1.2HTP rasipa gorivo (potrošnja realna za tu kubikažu), već je 1.4 16V vrlo, vrlo mali potrošač u odnosu na slične motore iste zapremine, a od drugih proizvođača. Ja vozim auto sa tim motorom i tvrdim da troši 20-30% manje benzina od Opelovog 1.4 twinport ecotec motora, koji takođe često vozim (Astra Classic II).
1.2HTP je možda neznatno jeftiniji za održavanje, kao i cenu registracije, ali je 1.4 16V znatno tiši i mirnije radi jer nema lanac, a ima cilindar više. Moja je preporuka za oba motora tražiti auto sa što manje pređenih kilometara (pravih). Dobri su to motori, ali ipak ne treba očekivati od motora male zapremine da pređu 300-400.000KM bez generalne ili bar otvaranja glave.
O 1.4MPI motorima ne bih polemisao, nisam previše kompetentan.
Uglavnom, ja izričito preporučujem za kupovinu Škodu Fabiu I i tvrdim da je bolji i zahvalniji izbor od Forda, Renaulta i ostalih gorepomenutih marki, jedini konkurentni auto za poređenje bi mogao biti VW Polo 9N (2002.-2009). I ne treba zaboraviti da je Fabia auto B segmenta (niža klasa - po veličini) i samo sa cenom se može porediti sa automobilima C segmenta (srednja klasa), a to što ima veću cenu od mnogih većih automobila dovoljno govori o njenim kvalitetima, vrednostima i DUGOVEČNOSTI (zaboravih da pomenem). Otpornost na godine, naročito limarije, boje, pa i enterijera, to je ono što Fabiu (kao i VW vozila) izdvaja od ostalih.
I neka potencijalne kupce ne iznenadi veliki raspon cena. Klot verzije sa početka proizvodnje su gotovo duplo jeftinije, znači opremljenost je stavka koja najviše vuče cenu, pa tek onda očuvanost, godina proizvodnje i tip motora - upravo tim redosledom.
  • Vozi: Mercedes B180 w245 / ex Fabia mk1 1.4 16v

Van mreže nebojsar

Odg: Potrebni saveti oko kupovine škode fabie mk1
« Odgovor #29 poslato: 08. Feb, 2015. 19:00 »
Mogu iz licnog iskustva da se slozim, prva skoda koju sam kupio je bila fabia 1.2 htp, decembar 2014-te. Sjajan auto, prodao sam ga sa 60.000km i sem redovnih servisa nisam imao ni jedan jedini problem. U odnosu na zeninu fabiu 2 iz 2009 godine, manje je trosila i bila neuporedivo udobniji auto.

  • Vozi: Skoda Fabia 1.2 HTP, VW pasat B8 2.0TDI