Anketa

Kada i da li menjate kočiono ulje/tečnost?

nikad, tj. to ne radim uopšte dok auto dobro koči
16 (20.3%)
onda kada se radi nešto oko kočnica
15 (19%)
na vreme, kada treba za moj auto
14 (17.7%)
svakih 3-5 god
21 (26.6%)
jako retko, samo kotrolišem i dosipam po potrebi
10 (12.7%)
kočionu tečnost ne treba menjati nikad
3 (3.8%)

Ukupno glasova: 79

Autor Tema: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?  (Pročitano 30443 puta)

0 članova i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Nesas

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #30 poslato: 09. Jun, 2013. 12:29 »
Ovo sa zamenom ulja ima logike, moje je misljenje da to treba uraditi. Kada sam menjao plocice video sam da mi ulje u posudi izgleda cudno kao da ima vode i to cu uraditi prvom prilikom. Ako je proizvodjac predvideo zamenu na 2 god i pretpostavku da si za 2 godine presao 2 resursa zamene ulja( 2 x 10-15 000km zavisno do auta). Mislim da treba prilagoditi  zamenu ulja i predjenoj km. Mije isto preci za 2 god 10-15000 km i 30000km.
Meni licno smeta bezobrazno visoka cena zamene od 10000 din koju je naveo clan.


Van mreže Karlheinz

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #31 poslato: 09. Jun, 2013. 13:56 »
Ja sam zamenio kočiono ulje prošle godine. Da ni bi razmišljao da li treba ili ne treba, ako piše u uputstvu da treba - onda ga i menjam.
U servisu su mi uzeli uzorak iz posude, izmerili karakteristike i rekli da bi bilo bolje da se zameni.
Mogao sam sigurno i da ga ne menjam, i da vozim auto verovatno još par godina sa tim uljem ali jednostavno nisam hteo da (za sitne pare) uopšte razmišljam o tome.
Ulje je koštalo vrlo povoljno, ne sećam se baš tačno ali definitnvno je jeftino.
  • Vozi: Yeti

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #32 poslato: 09. Jun, 2013. 14:06 »
Mislim da u Fabiju ne ide ni pun litar kocione tecnosti, a to kosta ispod 1000 dinara za kvalitetnu tecnost.

Nije mi jasno kako moze da kosta 10000 dinara, koliko znam servisi naplacuju radni sat, sta god radili, u ovlascenom gde ja idem za Fabiju je radni sat 2500 dinara ako se ne varam(mozda 200 dinara gore-dole, nije ni bitno). Ako je ceo redovni servis specifikovan na 1.4 radna sata, kociono ulje pretpostavljam da moze da se zameni za pola sata najvise, sto bi izaslo max 1500dinara u Ovlascenom servisu, a u neovlascenom verovatno i jeftinije(ne znam, nisam bio, pretpostavljam da je u neovl.radni sat malo jeftiniji). Sve u svemu, trosak od manje od oko 0.03 dinara po kilometru u mom slucaju.

Van mreže dulefontana

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #33 poslato: 09. Jun, 2013. 21:23 »
Ima zezanja oko ispustanja kocione tecnosti, i izbacivanja vazduha. Vidi kad odes sledeci put bas pitaj koja je cena.

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #34 poslato: 09. Jun, 2013. 21:33 »
Ne kažem da je prosto, ali nema ni 5 radnih sati.

Van mreže pedja1693

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #35 poslato: 09. Jun, 2013. 23:06 »
Pa nije bas toliko problematican posao koliko ga predstavljaju i naravno uvek postoji jednostavnija varijanta zamene,kojoj ili pribegavaju pa lazu za radne sate ili ne znaju sto je veci problem ako se smatraju majstorima.

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #36 poslato: 11. Jun, 2013. 09:56 »
10.000 zamena kocione tecnosti u Cacku u auto garantu ovlascenom servisu za bmw,fiat.....Toliko su trazili mom prijatelju za bmw pre 4 meseca,i neka mi neko objasni da to nije pljacka,a vidim da pojedini nagadjaju da kosta ovoliko ili onoliko pa 10000 je mnogo,ko ume sam samo mu treba ulje koje nije vise od 1000 din ja mislim,e a onda dolazi ono sto pre pomenuh razni lizinzi,krediti pa nema garancije ako nema servisa i samo ostavis auto a za radne sate nemoj da se sekiras.

Samo da dopunim da su danasnji majstori odlicni .Pa ljudi oni cak umeju da udzekuju racunar i da vam ocitaju kvar ali sada nastaje problem ko ce to da popravi e a oni koji znaju posao takvi retko rade po ovlascenim servisima.Molio bih da li neko ima podatak kada se zvanicno kod nas trazi zamena ulja po servisima,neverujem da ima vise od 5 god a i to je mnogo.Kako li su ljudi vozili kola svih tih prednodnih 50-60 god bez zamene ulja.Zbog pojedinih treba uvesti obavezno lakiranje auta svake dve godine je se lak ispostio pa se musice lepe a kada je nov onda samo skliznu,jel tako?Pa nije
« Poslednja izmena: 11. Jun, 2013. 11:35 dulefontana »
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god

Van mreže Karlheinz

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #37 poslato: 11. Jun, 2013. 14:25 »
Molim vas držite se teme, dovoljno vam je u 1-2 posta da iznesete svoje mišljenje da li menjati ulje ili ne.
Napišite i 10 postova ali ako ponavljate isto, držite predavanje, ne popuštate, pokušavate da dokažete da ste samo vi u pravi - nema smisla.
Čitaoci ove teme imaju oči i mozak, sami će zaključiti da li će menjati ulje ili ne, ne možete ih vi ubediti.
Svako širenje rasprave obezvređuje poentu teme.
Ne prozivajte učesnike rasprave, oni ako žele sami će se javiti i replicirati.
Hvala, sve primedbe mogu na PP.
  • Vozi: Yeti

Van mreže bugarin

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #38 poslato: 11. Jun, 2013. 21:39 »
AS Cirinac je ovlasceni skoda servis.
a vi menjajte, ne menjajte, volja vam :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #39 poslato: 11. Jun, 2013. 22:15 »
turbo

Covece okrenes broj auto garanta u Cacku i pitaj koliko je zamena ulja,molio bih za odgovor od kada se praktikuje vrsenje zamene ulja.Samo kazem gde su strucnjaci za bezbednost bili ovih proslih 50-ak godina pa nije postojala zamena ulja ni na jednom autu,ta ti je cena odlicna ali jedno je ovlasceni servis a drugo majstorska radionica.I malo citaj pazljivije jer ja nisam nikoga nazvao lazovom,i normalno je da zelim da ako mogu bilo kome da pomognem savetom,

Evo servisno uputstvo Golf 2/Jetta. Za modele pre i posle 1985. posebno. (interval zamene kočione tečnosti je isti, dve godine)
Na strani 5 i 6 kaže KT menjati na 2 godine. A u stavu 36 objašnjava proceduru zamene.
http://www.vaglinks.com/Docs/VW/MKII/GolfJetta_MKII_ServiceManual.pdf

Van mreže tasa

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #40 poslato: 09. Jul, 2013. 11:11 »
Moje iskustvo sa uljem,
odem kod majstora, u posudu je stavio neko malo cudo koje mu je ocitalo stanje ulja, od tri boje (zelena,zuta,crvena) na tom uredjaju, upalila se crvena.
Kupio sam Textar ulje, bocica je oko 300-400kinti, 2 bocice trebaju za fabiju.
I rekoh aj da vidim kako menjate, koji je nacin,vazduh i sl.
Medjutim, zamena je isla veoma jednostavno. Ispusta iz jednog dela staro ulje, a dosipa novo,uvek pazi na nivo ulja u bocici, i dok sam gledao kako staro ulje lagano ide niz providno crevo, i onda se vidi kako pocinje novo ulje da izlazi, staro ulje je bilo gusto kao maslinovo ulje, a i boja nesto slicna. Za preostala 3 tocka isti postupak, sve u svemu posao za 45 minuta gotov.
E sad, da li je bilo razlike prilikom kocenja, ooooo daaaa, i to veoma osetno, odziv na papuci kocnice mnogo bolji.
A ako vam se desava da sve stavite novo, a auto i dalje slabo koci, menjajte ulje. Sitnica koja mnogo znaci, a malo para.
Pozz.
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže dulefontana

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #41 poslato: 09. Jul, 2013. 12:40 »
Razlika je bila samo zato sto ti je izbacen vazduh iz sistema.

Van mreže Turbo

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #42 poslato: 10. Jul, 2013. 00:12 »
Textar važi za dobru firmu. Njihovi diskovi i pločice idu u prvu ugradnju u BMW i Mercedes, verujem da im je i ulje dobro.

Van mreže tasa

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #43 poslato: 11. Jul, 2013. 16:02 »
Ja sam kod mene ugradio sve textar, pisao sam svojevremeno na proslom forumu, ono sto sam primetio kod njih, da mnogo bolje koci kada se malo ugreju kocnice. :)
  • Vozi: fabia sedan 1.9sdi, 2002, passat b6 2.0tdi 2008 Sportline

Van mreže djordje cacakZapočeo temu

Odg: Zamena kocionog ulja – Da ili ne?
« Odgovor #44 poslato: 08. Avg, 2013. 22:51 »
Dule fontana je u pravu samo su isterali vazduh iz sistema.
  • Vozi: Fabia 1.4 MPI 8v 200 god