Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)  (Pročitano 23025 puta)

1 Član i 9 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #390 poslato: Decembar 13, 2020, 19:08:17 posle podne »
Odlicno.   :bravo:  bravo2
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #391 poslato: Decembar 13, 2020, 20:59:23 posle podne »
Evo i video nakon sve ovo sto sam uradio. Kako ona lepo sve ide, vuce. Samo ovaj ler vise da ne pravi probleme i da me zivcira:

http://www.youtube.com/watch?v=MJwSk8OVSLw
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži mar_cog

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #392 poslato: Decembar 13, 2020, 21:15:15 posle podne »
Evo i ja sam nesto uradio.. posto sam izgubio vec sve zivce, doterao sam ler na karburatoru. Posto na benzin ne vozim, jer nisam dugo, bitno mi je za sad da na plin da radi kako treba.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 lx TNG 43kw

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #393 poslato: Decembar 13, 2020, 21:20:09 posle podne »
Pa tako i treba da radi, bas na te obrtaje i ja ceo vreme se trudim i gubim zivce da bi radila.

Inace kod mene ler gas na karburator se ne steluje tako, bar nisam primetio neke strafove na sajla, ali zato ima eden mali straf i samo na taj stelujem,

Ali posledna stelka na tog strafa je bila na benzin kada sam je doterao bas ovako kako i kod tebe, pa evo tako je vozim zasad i na plin.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži mar_cog

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #394 poslato: Decembar 13, 2020, 21:45:13 posle podne »
Filo, nema sajla nikakvo dotezanje. I ja sam nastelovao preko tog malog srafa. Na benzinu su verovatno obrtaji sad oko 1100 ali ne vozim trenutno na benzin pa je ovako dobro za sad.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 lx TNG 43kw

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #395 poslato: Decembar 13, 2020, 22:11:28 posle podne »
Pa zato i ja sam se cudio na taj nacin sa stezanje dva mutera na sajle kako sto je pricao pajapop, a realno ima samo jedni mali straf.

Inace kada je bilo leto ler gas na karburator sam podesio za skoro 1/2 vise nego od sadasna pozicija i u sred leto mi trosila skoro 12 litra plin.
Kada sam zavio taj straf, namalio ler, ondak potrosnja se stabilizirala.
Tako da nemoj preterivati i sa taj ler na karburator.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Na mreži pajapop

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #396 poslato: Decembar 13, 2020, 22:27:57 posle podne »
Pa zato i ja sam se cudio na taj nacin sa stezanje dva mutera na sajle kako sto je pricao pajapop, a realno ima samo jedni mali straf.



  Ja sam to i predlagao..da se podesi, otvori malo leptir. Uredu..kod Felicije, bar kod mene je tako, taj mali srafic je imbus sraf koji se nalazi iza karburatora i jako ga je tesko napipati...da ga vidis, ma nema sanse..samo pipanje...ili ogledalce..pa ko kod zubara kad ti popravlja zube... =))...Zatezanje sajle je prakticno isto to,,malo grublje...ali moze da posluzi. E sad..izgubio sam iz vida da se kod Felicije sajla fiksira na nosac na drukciji nacin...kroz neki cep...plastiku...Sve jedno...bitno je da ste se snasli... bravo2
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.


Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #397 poslato: Decembar 14, 2020, 07:48:03 pre podne »
  Ja sam to i predlagao..da se podesi, otvori malo leptir. Uredu..kod Felicije, bar kod mene je tako, taj mali srafic je imbus sraf koji se nalazi iza karburatora i jako ga je tesko napipati...da ga vidis, ma nema sanse..samo pipanje...ili ogledalce..pa ko kod zubara kad ti popravlja zube... =))...Zatezanje sajle je prakticno isto to,,malo grublje...ali moze da posluzi. E sad..izgubio sam iz vida da se kod Felicije sajla fiksira na nosac na drukciji nacin...kroz neki cep...plastiku...Sve jedno...bitno je da ste se snasli... bravo2

Kod tvog auta i auta nasih clanova taj mali sraf - zavrtanj je obican zavrtanj a ne zavrtanj sa imbus glavom ( zavtranj sa imbus glavom M3 nalazi se na vakum aparatu sauha) i molio bih te da nepises napamat i nesto ako nisi siguran ( nije fer da clanovi foruma dobiju netacne informacije i da ih obmanjujemo).
Pa zato nemoze kod tebe da bude kako navodis, odnosno da zavrtanj za podesavanje ugla leptira gasa ima imbus glavu ili ti da sajla gasa ima matice za kljuc trinaet i da zatezanjem stelujes broj obrtaja motora u leru ( sta reci za takvu izjavu ).

Drugari, nemoj mo da se bespotrebo natezemo oko nekih stvari koje smo poodavno naucili a to je motor auta mora pod brojem jedan da " savrseno " ( koliko je to moguce ) raditi na leru kad koristi gorivnu smesu benzina (svezeg ) i vazduha. Kad smo ispostovali tu situaciju prelazimo na sledecu a to je podesavanje gorivne smese plina i vazduha. Kad je gorivna smesa benzina - vazduha pravilno podesena i gorivna smesa plina i benzina, radmotora je 95% - 100% identican.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži pajapop

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #398 poslato: Decembar 14, 2020, 09:19:00 pre podne »
Dobro..ja se duboko izvinjavam...verovatno sam pobrkao neke stvari...ipak ja ne visim svakodnevno ispod haube...i nemam bas uvek dobru predstavu kako to izgleda "na terenu"...ali, sustina je pogodjena. Dovodjenjem leptira u odgovarajucu poziciju, ocigledno je problemcic resen. NIje mi bila namera da bilo koga zbunjujem niti da delim pogresne informacije. Ipak smo mi ovde samo obicni forumasi i amateri...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #399 poslato: Januar 16, 2021, 19:30:30 posle podne »
Zvanicno potrosen ceo rezervoar benzin. 46 litra benzin, pominati km 562. Prosek 8.18 litri na 100 km.

Generalno, na benzin je radila ok na ler.
E sada, ono sto sam primetio je da kada se automatski sauh gasio, ondak obrtaje na ler su bile malo nize.
Ali ako sam izvozio vise kilometara, recimo od 7 km pa nagore, ondak obrtaje su bile generalno stabilne.
Ponekat se desavalo da malo variraju obrtaje, malo gore, pa dole, pa na sledeci semafor stoje mirno na 900 obrtaje sa svetla i na oko 850 sa svetla i parno na 1, a 800 sa svetla i parno na 2.

Na drukanje sa kocnica na benzin, obrtaje su se znatno povecale.


E sada, primetio sam i neki drugi da kazem fenomen.
Motor na benzin mi radi i ako zatnem dotok za vazduh.
I ne samo sto radi na ler, nego i prima turaza iako usisna rupa blokirao sam je sa ruka da zatvorim (vuce mi vazduh samo iz ona manja rupa od rebrasto crevo).

Ovo nemogu da objasnim jer sve oko kukiste za vazduh e zapecaceno, nema od gde da povlaci falsh vazduh.


To je to sta se tice na benzin, sada vracam se na plin.
Inace na plin evo probao sam dali ce biti isto ovo sa vazduh, i na plin ne radi, cim zatvorim usisna rupa, motor se odma ugasi.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #400 poslato: Januar 16, 2021, 20:03:54 posle podne »
Nisam ceo post najbolje shvatio Filo ali trebas i svi nasi clanovi da sisteme za sagorevanje gorivne smese neposmatrate sablonski i da je svaki auto pa makar i isti tip, prica za sebe. Odnosno, da svaki auto trazi podesavanje gorivne smese prema svojoj pohabanosti i pri tome dobiti izduvne gasove sa sto manjim procentom ugljen monoksida. Najbolju ekonomicnost i navecu snagu.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #401 poslato: Januar 16, 2021, 20:08:45 posle podne »
Obrtaje su bile generalno stabilni na ler.
Malo nizi kada se sauh izgasi, (gasi se na oko 4-5 km voznja), a ako vozim malo duza relacija, recimo 7-8 ili 10 km, ondak generalno stabilne obrtaje, so malo variranje, recimo padne na 850, pa odma se vrate na 900, ali retko ova.


Inace primetio sam ako zatvorim rupa gde uvlaci vozduh, motor i dalje radi na benzin.
Neli treba da se ugasi jer motor sagoreva mesavina od vozduh i benzin.
Ali motor mi radi i dalje na benzin iako zatvoram usisna rupa, prima turaza i uopste se ne gasi.

A na plin to nema, cim zatvorim usisna rupa, odma se gasi motor, ne radi dalje.


A prosecna potrosnja na benzin mi iskocila 8.18 litra na 100 km (sa 46 litri izvozeni 562 km).
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #402 poslato: Januar 17, 2021, 08:27:16 pre podne »
Problem kod tvog auta Filo lezi u pravilnoj uz pomoc ispitne - merne adekvatne opreme prvo izvrsi sagorevanje gorivne smese sveze sipanog benzina i vazduha. Podrazumeeva se  da se pre ovog zahvata strucno prekontrolise u kakvom je trenutnom stanju karburator, razvodnik, kapa, kablovi, razvodna ruka,svecice, filter goriva i filter vazduha.
 
          Kad su pomenuti elementi ispravni pristupa se fabrickom podesavanju rada motora ( pod uslovom da je karburator ispravan u svakom pogledu, sto je velika retkost ) na benzin. Vreme rada sauha je kod ovog karburatora preterenao dugo, udubljivanjem u taj problem uspeo sam da dovedem skracivanje vremena rada motora pod sauhom izmedju 40% do 50% odnosno, da se automatski sauh iskljucuje vec na 47 - 50C.

         Posto smo sredili sagorevanje gorivne smese benzina-vazduha pristupamo kontroli plinskog sistema i njegovog pravilnog podesavanja gorivne smese ( plina-vazdugha ).
         Kad se sve temeljno prekontrolisalo i pravilno podesilo rezultati moraju biti pozitivni i nadasve prihvaljivi u svakom pogledu.
  • Vozi: skoda 1000 MB

Na mreži Filo

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #403 poslato: Januar 17, 2021, 09:47:48 pre podne »
Da si bio blizu do mene (do max 100 km), svakako jos davno bi dosao kod tebe da bi prekontrolisali sve, od karburator do komplet plinska instalacija.

A ovde kod mene u Skopje nema bas toliko strucni majstora, narocito majstori koj ce posvetiti vreme da proveri od glave do pete sta se kaze.


Tako da to je to, benzin vise ne pipam i nema da stelujem benzin jer znam da cu napravit jos belja ako pocnem da pipam to.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže DobrivojeTopic starter

Odg: Karburator i problemi u radu motora (Odgovara: Dobrivoje)
« Odgovor #404 poslato: Januar 17, 2021, 18:39:21 posle podne »
Ok i pozdrav.
  • Vozi: skoda 1000 MB