Autor Tema: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?  (Pročitano 39331 puta)

0 članova i 4 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #315 poslato: 18. Avg, 2017. 09:15 »
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD


Na mreži bugarin

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #316 poslato: 18. Avg, 2017. 09:25 »
Pejo, sta predstavlja ova torta gore?
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #317 poslato: 18. Avg, 2017. 09:44 »
Ovi moji austrijanci, po zvanicnim podacima o broju i EURO tipu dizel vozila, napravili statisiku/procenu koliko ko zagadjuje.

- automobili sa EURO0+1+2+3 standardom, ima ih ukupno 925 000, a zagadjuju sa stetnim materijama oko 49%
- automobili sa EURO4 standardom, nemaju predstavu koliko zagadjuju, 782 000 vozila.
- automoibili sa EURO5 standardom, ukupno 873 000, i na njima se moze redukovati NOx ugradnjom SCR.
- automobili sa EURO6 standardom, ukupno 163 000, gde je moguce odraditi dodatak SCR i/ili promena SW (Skoda npr.), za znatno smanjenje NOx.

Zakljucak, nemoguce je znacajno smanjiti NOx ukupno posmatrano, jer ce preostati 62% vozila sa Euro4+3+2+1+0 normom.

Ko bi rekao da ovde ima 33% vozila starijih od 12 godina :)
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže nidza

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #318 poslato: 18. Avg, 2017. 09:47 »
Pejo, sta predstavlja ova torta gore?

Kako šta znači, pa verhgrjehgregkjfs 49% fur schadjklshjdfklhr830hfuahsf.
  • Vozi: Škoda Octavia RS230 2017, Škoda Octavia 1.5 TSI Style 2021

Na mreži bugarin

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #319 poslato: 18. Avg, 2017. 09:54 »
E tako lepo, da svi razumemo :)
  • Vozi: Octavia mk2 1.9tdi PD

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #320 poslato: 04. Feb, 2019. 20:36 »
Evo kako se odrazilo
https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/

1.5 tsi je prerano ubacen na trziste, da odobrovolji investirore VWa da ne pokrecu tuzbe zbog dizelgejta.
Motor ima sada vec potvrdjenje nedostatke i od strane VWa, a pri tome mu je potrosnja veca od 1.4 tsi. Da potsetim, najavili (slagali) da ce imati potrosnju 10-15% manje od 1.4 tsi, tj skoro kao dizel motor. Ali... laž.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Na mreži observer

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #321 poslato: 05. Feb, 2019. 12:35 »
Pa ovo nije nikakav defekt na motoru. Stvar neuparenosti motora i menjaca. Nesto slicno imam i ja na svom 1.6 TDI (razlika je sto moj ne krece skokovito ali recimo ne moze nikako da krstari parkingom polako u prvoj - za stvarno sporu voznju moram sasvim da izbacim iz brzine). Posle su navodno to ispeglali.
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Van mreže Peja

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #322 poslato: 05. Feb, 2019. 14:29 »
Sta god da je u pitanju, ne bi se smelo dogadjati. Da li je do mape, da li do uparenosti, da li do ko zna cega, motor je jos poptuno neispitan uguran na trziste.
Zato su VAG kupci najbolji "beta" testeri, ali o sopstvenom trosku  =))  Bilo koji VAG novi proizvod izbegavati pvih 1-2 god. Posle toga ga ispeglaju, kao sto kazes.
  • Vozi: Kodiaq 2.0 TDI DSG FWD

Van mreže fobia24

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #323 poslato: 05. Feb, 2019. 15:07 »
A to važi za maltane sve brendove što se tiče izgegavanja prvih 2g. E sad, neko ima sreću da nema nikakav problem, neko ima.

Van mreže Karlheinz

  • Vozi: Yeti

Van mreže Karlheinz

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #325 poslato: 29. Feb, 2020. 22:10 »
Udruženje potrošača Nemačke i Volkswagen su došli do dogovora i ovaj proizvođač će morati zbog "prljavih dizel automobila" morati da kupcima isplati štetu u vrednosti od 830 miliona evra.
https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2020&mm=02&nav_id=1660724
  • Vozi: Yeti

Van mreže sale.kriminale

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #326 poslato: 01. Mar, 2020. 12:30 »
Koliko sam shvatio Škoda jeste bila obuhvaćena tužbom tog udruženja potrošača Safe Diesel ali sud o tome još nije odlučio (prema prethodnom članku). Okružni sud u Pragu je obavezao VW da plati odštetu vlasnicima pogođenih vozila, ali bez odluke o odgovornosti Škode. VW je rekao da će uložiti žalbu. Škoda je negirala svoju odgovornost i tvrdila da vlasnici vozila nisu pretrpeli štetu.

Iz ovog zadnjeg posta (linka) proizlazi da se udruženje potrošača nagodilo sa VW i da će im biti isplaćena nadoknada. Nigde se ne spominje Škoda.

Verovatno Škoda kao firma neće biti odgovorna jer ne proizvodi dizel motore. Samo ih ugrađuje i nije imala informacije o tom lažljivom softveru odn. netačnom prikazivanju štetnih emisija izduvnih gasova dizel motora što je skandal još iz 2015.god. u Americi.

Nema preciznih i iscrpnih informacija u vezi Škode. Vidim da su odluku o Škodi najpre odložili a sada je VW pristao na nagodbu. Mislim da Škoda ne bi trebalo da odgovara za ovo ali se ne isključuje ni takva mogućnost sve dok sud zvanično ne odluči da se zahtev prema škodi odbija. Videćemo.
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže sale.kriminale

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #327 poslato: 01. Mar, 2020. 18:07 »
Članak iz B92 se odnosi na "oštećene" vlasnike vozila iz Nemačke gde je VW ponudio poravnanje u  određenim iznosima prema dogovoru sa njihovim udruženjem potrošača. Koliko sam shvatio sudski spor je pokrenut ranije ali se u toku postupka došlo do poravnanja. (Čitao sam originalni članak Reuters https://uk.reuters.com/article/uk-volkswagen-emissions/volkswagen-reaches-900-million-deal-with-consumers-over-diesel-scandal-idUKKCN20M1CA)

Za Škodaše je interesantiji prethodni članak (Reuters) na engleskom koji se odnosi na vlasnike vozila iz Češke Republike jer je tužbom bila obuhvaćena i Škoda. VW je najavio žalbu i nema informacija kako se završilo. Verovatno se ide na neku nagodbu bez obaveza za Škodu.

Malo sam istražio na internetu i vidim da su tužbe protiv VW-a bile u raznim državama USA, UK , Evropa i ko zna. Mogli su da tuže svi vlasnici (i bivši) vozila različitih brendova (VW, Audi, Seat, Škoda) koji su imali ugrađene određene dizel motore proizvedene u određenem periodu. Svuda se išlo na nagodbu. Škoda do sada ništa nije plaćala.

Koliko vidim VW posluje odlično bez obzira na ovaj Dizelgejt.

https://uk.reuters.com/article/us-volkswagen-audi-buyout/vw-offers-to-buy-out-minority-shareholders-in-audi-idUKKCN20M2XJ
  • Vozi: Dacia Logan

Van mreže fobia24

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #328 poslato: 01. Mar, 2020. 18:46 »
VW je nazalost zrtvovan za nesto sto je vecina velikih brendova radilo da bi prosli nerealne regulative. Americke vlasti imaju otvoreno netrpeljiv stav prema nemackoj autoindustriji. Sada Tesla profitira kao najmladji brend sa najvecim rastom u istoriji autoindustrije. Medjutim, nije Tesla uzrok americkih poteza. Problem je dublje prirode. Varali su i drugi veliki brendovi ali oni nisu usli u proces jer su bili autsajderi u americkom scenariju. Za reno je dokazano, ali drzava ga stiti, suprotno Nemackoj koja se ponasa kao da nije rec o njihovom brendu.

Na mreži hakkler

Odg: VW EA189 skandal, kako ce se odraziti na koncern i Skodu?
« Odgovor #329 poslato: 01. Mar, 2020. 19:03 »
Imao sam priliku sudjelovat u tužbi preko uglednog odvjetničkog društva uz početnu "ulaznicu" od 60 eura da me zastupaju kao klijenta u svezi ovog gore više napisanog.

Na savjet mog odvjetnika sam odustao od istoga.