Autor Tema: Radna temperatura  (Pročitano 8666 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mikan89Započeo temu

Radna temperatura
« poslato: 01. Dec, 2015. 17:18 »
Auto dostigao radnu temperaturu (90C), parkiram se, ostavim upaljen sa upaljenim grejanjem...napolju temperatura -2C...autu opada radna temperatura...da li je to normalno?


Van mreže ИгоР

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #1 poslato: 01. Dec, 2015. 18:28 »
Не, није нормално.
Највјероватније ти је остао отворен термостат (заглављен), што је болља опција од опције заглављен а затворен.

Van mreže mikan89Započeo temu

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #2 poslato: 01. Dec, 2015. 18:30 »
Može li to da se vidu na dujagnostici?

Послато са SM-A300FU  


Van mreže ИгоР

Radna temperatura
« Odgovor #3 poslato: 01. Dec, 2015. 19:36 »
Колико ја знам, мислим да не.
Сутра ујутру стартај мотор, дигнеш лијепо хаубу, сачекаш 10 мин и пипнеш руком горње цријево изнад термостата и доње, испод, које иде кроз блок. Ако је доње топло, имало, прије већ се укључи вентилација, то значи да термостат пропушта и да се мора замијенити.

Ако је увијек хладно, и након што се упали вентилатор, то значи да је термостат заглављен у затвореном положају и опет иде замјена.
Ово друго није твој случај...
« Poslednja izmena: 01. Dec, 2015. 19:40 IgoR »

Van mreže skodilakprvi

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #4 poslato: 01. Dec, 2015. 19:47 »
Vidiš po kazaljci, ne treba ti dijagnostika.
Zameni termostat i rešen problem.
  • Vozi: Octavia 1.9 TDI PD 105ks.

Van mreže mikan89Započeo temu

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #5 poslato: 01. Dec, 2015. 19:52 »
Koliko kosta zamena termostata?

Послато са SM-A300FU  


Van mreže hakkler

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #6 poslato: 01. Dec, 2015. 20:28 »
Auto dostigao radnu temperaturu (90C), parkiram se, ostavim upaljen sa upaljenim grejanjem...napolju temperatura -2C...autu opada radna temperatura...da li je to normalno?

da je -15c... kod starijeg  dizela bi bilo normalno ako duže vrijeme stoji.



ugl. termostat zna stvarat probleme...i mene to tako muči.



 Novi je u ladici ali nikako ulovit vrijeme za promijenit.

Van mreže mlax

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #7 poslato: 02. Dec, 2015. 00:39 »
Meni kad je ispod nule, za 12 km koliko imam do posla a to je oko pola sata gradske voznje i ne dostigne 90 stepeni. Cak i kada je par stepeni iznad nule. Motor 1.9 tdi 131ks. Pricao sam sa jos nekim koji imaju te motore i njima je ista stvar.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže Beli82

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #8 poslato: 02. Dec, 2015. 01:14 »
Zato ja nisam uzeo dizela jer bi ga satro do posla i nazad, pošto mi je firma na 3,3km od kuće. Meni auto dostigne punu radnu temperaturu leti na prvom semaforu, a zimi na trećem, što je odlično. Em zimi imam grejanje da se malo otkravim, em ne akam motor vozikanjem na pola radne temperature...
Što se tiče termostata, ja sam promenio čim sam uzeo auto jer je na otvorenom obarao temperaturu.
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže mikan89Započeo temu

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #9 poslato: 02. Dec, 2015. 07:28 »
Da li je veliki posao menjati termostat, da li ga treba menjati? Ima li jos kakvih posledica ili samo slabije grejanje?

Van mreže Beli82

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #10 poslato: 02. Dec, 2015. 10:57 »
U principu, ako ostane otvoren ili poluotvoren, može samo da ti troši malo više ako previše podhlađuje motor, ali se ja ne bih igrao. Zamena termostata uopšte nije neka nauka(barem kod moje 1.2 12v, jedino je bitno da dobro ozračiš sistem, što je kod mog auta prosto. Pošto ima zatvoren sistem koji se sam ozračuje. Kada sipaš antifriz posle ispuštanja istog iz sistema, potrebno je da upališ auto da radi sa otvorenom posudom za antifriz i uključenim grejanjem sve dok ne otvori termostat. Kada dostigne određenu temperaturu, videćeš kako antifriz "nestaje" iz posude. Tada treba da imaš spreman antifriz  za dolivanje, i doliješ ga do max crte na boci.
 Ukoliko auto ima uložak termostata koji se ne menja sa kućištem, valjalo bi imati i diht masu koja podnosi velike temperature, i obavezno prekontrolisati stanje svih creva hladnjaka, da nisu ispucala, trula i slično...
  • Vozi: Fabia MK1 Combi 1.2 HTP-TNG 2006.

Van mreže hakkler

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #11 poslato: 02. Dec, 2015. 16:50 »
Meni kad je ispod nule, za 12 km koliko imam do posla a to je oko pola sata gradske voznje i ne dostigne 90 stepeni. Cak i kada je par stepeni iznad nule. Motor 1.9 tdi 131ks. Pricao sam sa jos nekim koji imaju te motore i njima je ista stvar.

to nije normalno..meni radnu digne nakon 6km na velikim minusima (1.9tdi 66kw). Imam i video zapis.

Da se ne voziš u leru na toj dionici?  :B=)  ili je svakih 500m semafor?

nema manje potrošnje na leru..a niti grijanja kako spada.

evo danas na +14c  >:(
https://www.youtube.com/watch?v=VUOSQtIQsbs

Očito je da nije kako treba..temperatura motora pada.
Prijašnjih zima..ali baš oštrih kada je vani -10 -15 onda mi je to pod normalno kada staneš na semaforu koji malo duže drži (cca 1 minutu) pa temperatura motora padne jer mu svu toplinu šalješ na grijanje kabine.: Nastavkom vožnje opet se zabije na 90 i sve funkcionira kako treba.

Ovo več NIJE kako treba !!!..kao što se i na videu vidi. Primjetio sam sad neki dan kad sam išao malo "propuhati motor" na AC. Poslije stiskanja je bila "tropicana" ali vračajući se natrag u gradski režim..temperatura bi varirala ovisno o načinu vožnje. Znači termostat je neispravan i ne odrađuje kako treba.
Drugi dan čisti grad...prva druga non stop. 15km...onda sam poludio i sturiro (nepotrebo) ali je zabio na 90 i nije poslije pustio.

Novi  termostat (sa dihtungom) je več u ladici..ovih dana ide zamjena. Pa ću vidjet.

Inače u ovlaštenom mi je lik spomenuo neke motoriće koji valjda preusmjeuju klapnu i služe za grijanje kabine i da može biti i do njih..da nije termostat u pitanju. Cijena je PAPRENA (200 eura+ )

Vrlo mali postotak je takvih kvarova..ugl je termostat koji pušta i zatvara.

vidjeću kad zamijenim..ako je isti problem..onda ne bude dobro  :B=)

Imam i garanciju na termostat..pa kako je to nažalost danas i novi dijelovi nisu neki put potpuno ispravni..makar su i oem.

Da li je veliki posao menjati termostat, da li ga treba menjati? Ima li jos kakvih posledica ili samo slabije grejanje?

Kako na kojem autu i kako koji majstor. Dugoročno normalno da nije se zdravo voziti konstatno kad u sistemu imaš takav "hod" temperature.
Kao kad ti kažu da nije zdravo stiskati motor " na hladno"...tako i ova dijagnoza nije dobra.

još opasnije je kada ide u +...

kod mene kad dođe na 90..zna padat do 75. Uglavno nisu neke oscilacije. Ali da bi se usudio ići na neki duži put sa takvim stanjem..ne bih.
Vozim se več 5 dana s takvim stanjem..ali dosta je bilo odgađanja.

Van mreže mikan89Započeo temu

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #12 poslato: 02. Dec, 2015. 17:07 »
Citat
Očito je da nije kako treba..temperatura motora pada.
Prijašnjih zima..ali baš oštrih kada je vani -10 -15 onda mi je to pod normalno kada staneš na semaforu koji malo duže drži (cca 1 minutu) pa temperatura motora padne jer mu svu toplinu šalješ na grijanje kabine.: Nastavkom vožnje opet se zabije na 90 i sve funkcionira kako treba.

Ovo več NIJE kako treba !!!..kao što se i na videu vidi. Primjetio sam sad neki dan kad sam išao malo "propuhati motor" na AC. Poslije stiskanja je bila "tropicana" ali vračajući se natrag u gradski režim..temperatura bi varirala ovisno o načinu vožnje. Znači termostat je neispravan i ne odrađuje kako treba.
Drugi dan čisti grad...prva druga non stop. 15km...onda sam poludio i sturiro (nepotrebo) ali je zabio na 90 i nije poslije pustio.

Novi  termostat (sa dihtungom) je več u ladici..ovih dana ide zamjena. Pa ću vidjet.

Inače u ovlaštenom mi je lik spomenuo neke motoriće koji valjda preusmjeuju klapnu i služe za grijanje kabine i da može biti i do njih..da nije termostat u pitanju. Cijena je PAPRENA (200 eura+ )

Vrlo mali postotak je takvih kvarova..ugl je termostat koji pušta i zatvara.

vidjeću kad zamijenim..ako je isti problem..onda ne bude dobro  :B=)

Imam i garanciju na termostat..pa kako je to nažalost danas i novi dijelovi nisu neki put potpuno ispravni..makar su i oem.

Kako na kojem autu i kako koji majstor. Dugoročno normalno da nije se zdravo voziti konstatno kad u sistemu imaš takav "hod" temperature.
Kao kad ti kažu da nije zdravo stiskati motor " na hladno"...tako i ova dijagnoza nije dobra.

još opasnije je kada ide u +...

kod mene kad dođe na 90..zna padat do 75. Uglavno nisu neke oscilacije. Ali da bi se usudio ići na neki duži put sa takvim stanjem..ne bih.
Vozim se več 5 dana s takvim stanjem..ali dosta je bilo odgađanja.



Ako tebi na semaforu spusti temperatutu zbog grejanja kabine onda je isto kao i meni... Ja sam napisao da je auto ostavljen na parkingu u leru sa upaljenim grejanjem...i temperatura opada - to mu dodje na isto?

Citat
Kao kad ti kažu da nije zdravo stiskati motor " na hladno"...tako i ova dijagnoza nije dobra.
Ajde sad o ovome da čujem nešto...bukvaljno imam škodu 10 dana...prvi dizel u vlasništvu...kako ga voziti po ovom hladnom vremenu..?  :)

Van mreže mlax

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #13 poslato: 02. Dec, 2015. 17:20 »
to nije normalno..meni radnu digne nakon 6km na velikim minusima (1.9tdi 66kw). Imam i video zapis.

Da se ne voziš u leru na toj dionici?    ili je svakih 500m semafor?

nema manje potrošnje na leru..a niti grijanja kako spada.

Pa semafori su jako cesti i kreni stani voznja ali meni ne pada temperatura vec samo ne uspe da dostigne 90. Ja drzim climatronoic na 25 stepeni na auto. Nema mi grejanja 5-10 minuta.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže hakkler

Odg: Radna temperatura
« Odgovor #14 poslato: 02. Dec, 2015. 17:44 »


Ako tebi na semaforu spusti temperatutu zbog grejanja kabine onda je isto kao i meni... Ja sam napisao da je auto ostavljen na parkingu u leru sa upaljenim grejanjem...i temperatura opada - to mu dodje na isto?
Ajde sad o ovome da čujem nešto...bukvaljno imam škodu 10 dana...prvi dizel u vlasništvu...kako ga voziti po ovom hladnom vremenu..?  :)
To znači da imaš sličan problem ko i ja :D

Kod starijih dizela je problem taj mali kiler za grijanje vezan za termostat i temperaturu motora.
Riješenje je uz ispravan termostat voziti na malo višim okretajima i ne našarafiti odmah grijanje na najjače..prvih par km.
Noviji cr dizeli imaju to bolje rijeseno.
Ugl.voziti se..ne stajati na mjestu.

Dizel po zimi? Stvar navike..potrošnja i moment su mi ipak ipak bitniji od tog malog prvobitnog smrzavanja gdje svaki benzinac prije zagrije kabinu.