Autor Tema: Saveti o vožnji na TNG(LPG)  (Pročitano 5215 puta)

0 članova i 19 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #30 poslato: 03. Avg, 2016. 09:17 »
Хвала за инфо.  bravo2
Молим те, да ли је исправан положај редукора као код колеге Фило, да тражим "прекоманду" на право мјесто (мислим на угао под којим стоји у односу на правац кретања)?
За проблематику гријања коју си навео знам одавно и надам се да неће бити проблема, односно да ће моћи да "освоји" за све, а тренутно ме највише занима како да откријем евентуалне ваздушне џепове...
« Poslednja izmena: 03. Avg, 2016. 09:20 ИгоР »

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #31 poslato: 03. Avg, 2016. 09:17 »
Zar nije nepisano pravilo da isparivač mora biti ispod nivoa ekspanzione posude? Ovako se lako može desiti da imaš vazdušni čep u isparivaču...

Druže nije nepisano nego je Zakonom taj položaj tačno regulisan al hajde .. i majstori moraju da žive!
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #32 poslato: 03. Avg, 2016. 09:24 »
Хвала за инфо.  bravo2
Молим те, да ли је исправан положај редукора као код колеге Фило, да тражим "прекоманду" на право мјесто (мислим на угао под којим стоји у односу на правац кретања)?
За проблематику гријања коју си навео знам одавно и надам се да неће бити проблема, односно да ће моћи да "освоји" за све, а тренутно ме највише занима како да откријем евентуалне ваздушне џепове...

Iz ovih fotografija Filo bi na atestu pao samo zbog onog pancirnog crijeva, dobro isparivač jeste malkice ukoso ali to je zbog toga što su "bježali" prema dole kućišem zbog exp. posude umjesto da probuše novu rupu na L profilu. Mislim auto jeste starije ali pogledaj u sekundi možeš izvuči osigurač za ventil tečne faze .. po meni 1:0 za majstora u odnosu na probleme koje će isplivati u ovoj temi.
« Poslednja izmena: 03. Avg, 2016. 09:29 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže ИгоР

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #33 poslato: 03. Avg, 2016. 09:38 »
...видим ја да ми мотор не кочи низбрдо као прије и све контам да сам пуко ко тена. :bravo: bravo2

Van mreže Filo

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #34 poslato: 03. Avg, 2016. 15:20 »
Druže to je tu sve OK, iz ovih slika ti nemaš šta da brineš čak i grijanje isparivača je urađeno OK tako da po ovome kako izgleda na fotkama tebi ostaje samo da jednom godišnje sapunicom provjeriš SVE spojeve te jednom na 10000 km zamjeniš filter tečne faze na ovom elektroventilu. Vodi računa o atestu boce!
Malo, istina, smeta ono pancirno crijevo, ali šta je tu je, pazi kada radiš oko karburatora ili šteluješ na račvi da ne bi bilo boc-boc.

Prvi put cujem da u taj ventil ima filter. Prije ovu skodu, imao sam kadet so Lovato plinski ured, oko 60 000 km presao sam na plin, nikada nisam promenio takvo nesto.
Inace znam da to pancirno crevo smeta, cak na neki mesta ima malo ostecenje i kako ti kazes, boc-boc :)

A sto se tice atest, prosle godine sam kupio ovu skodu, plin nije bio atestovan, a montiran je 2007 godine. Prosao na atest, samo samo morao da ugradim kod boca elektroventil.
Uglavnom tehnicke stanice za registraciju kod Makedonija ne prave za nisto problem, cak i da imas neispravne kocnice oni ne bi pravili problem i pustili bi te da registriras vozilo, a da ne pricamo o atest,
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995


Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #35 poslato: 03. Avg, 2016. 18:53 »
Ja bih ipak rekao da u stanicama za TP ipak rade savjesni i odgovorni ljudi samo što u svom poslu nekada malo pogledaju u stranu cjeneći objektivnu sliku i situaciju..

E sad ću još malo da se vratim na tvoju instalaciju i da ti pokažem neke detalje koje bih ja promjenio;



debelom strelicom sam ti označio ventil tečne faze taj plavi dio je sam ventil a mesingani dio ima jednu šoljicu sa maticom. Kada odvrneš maticu šoljica ide dole i onda možeš promjeniti filter. Ovaj posao ipak prepusti nekom majstoru koji se bavi instalacijama ukoliko sam nisi radio takve stvari. Ima dosta toga da se uradi prije no kreneš odvrtati maticu na ventilu.

tankim strelicama sam obilježio visokonaponski kabl bombine, on ovako kako stoji nije neki problem ali može da bude jer ga usisna grana kučišta filtera zraka drži preblizo haubi i ako na njoj nema izolacije onda će kad tad doći do proboja u radu dok voziš a kada digneš haubu sve će biti OK pa ćeš lovit Gremline.

debelim krugom sam označio majstorsku domišljatost kojom su ti blokirali klapnu zraka i njome prigušili dotok odnosno povečali podpritisak na grlu karburatora. "Majstori" to rade u slučajevima kada su mikser ili isparivač jači nego bi trebalo za taj motor. U glavnom na plinu radi ali na benzinu se guši i previše troši.

e sad ako tebi to (sve skupa) u dosadašnjem korišćenju auta nije pravilo probleme zanemari ovaj post u potpunosti, ali ako imaš bilo kakvih problema onda je to ta klapna, odnosno "razlog" zbog kojeg su je zakovali.

pozz
« Poslednja izmena: 03. Avg, 2016. 19:07 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže joleone

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #36 poslato: 03. Avg, 2016. 21:05 »
Da li je ovo srecnije resenje za ugradnju isparivaca?
  • Vozi: skoda felicia 1.3 glx 2000 god

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #37 poslato: 03. Avg, 2016. 22:08 »
Bombona bravo2, samo na ovoj fotki ventil tečne faze je skriven ili je na boci ili .. i čini mi se da i kod tebe ima "ožiljak" od zakivanja klapne? Ali bi ovo trebao pogledati kolega Filo da upravo ovako provede svoj kabl bombine!

OFF: je si li ti dodavao ovu elektroniku za platine ili ..
« Poslednja izmena: 03. Avg, 2016. 22:13 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže joleone

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #38 poslato: 03. Avg, 2016. 22:39 »
Ventil tecne faze je zavrnut na plasticnom usisu vazduha za kabinu pored akumulatora ( ne vidi se od poklopca karburatora)          OFF: je si li ti dodavao ovu elektroniku za platine ili .. Kako mislis elektroniku za platine Ne razumem? Na koji oziljak mislis?
  • Vozi: skoda felicia 1.3 glx 2000 god

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #39 poslato: 03. Avg, 2016. 23:24 »
E vidi,

svi dijelovi plinske instalacije moraju biti fiksirani za karoseriju - školjku automobila tako da taj ventil moraš maknuti odatle na pozicije koje sam ti obilježio strelicama. Što je bliže isparivaču to je bolje samo sad je pitanje imaš li dovoljnu dužinu glavne dovodne cijevi - ona nikako ne smije biti nastavljana pa sam ti crvenom strelicom obilježio rezervnu poziciju.
Žuti okvir sam postavio na elektroniku koja me interesuje a crvenim krugom "ožiljak" moguće da je to ostatak od livenja cijevi..

  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG


Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #40 poslato: 03. Avg, 2016. 23:34 »
Evo još jednog detalja za koji vjerujem mnogi znaju ali ga ignorišu, radi se o Tehničkom uputstvu za rukovanje koje trebate imati pa ga isprintajte na foliju i zaljepite na bocu, ja imam toroidnu bocu pa sam to (uputstvo) ubacio u pvc gaće i držim ga sa prvom pomoći a doslovno glasi ovako:

Uputstvo za rukovanje:

punjenje rezervoara autogasom dozvoljeno samo:

- na mestima predviđenim za snabdevanje vozila autogasom;
- zaposlenima koji su osposobljeni za bezbedan rad sa autogasom;
- posle kontrole poklopca sigurnosnog ventila;
- kada je motor vozila isključen;
- pri stalnom osmatranju pokazivača nivoa tečnosti;
- ako se u vozilu ne nalaze lica;
- ako nije istekla važnost odobrenja za upotrebu rezervoara za autogas;

UPOZORENJE:- da rezervoar ne sme da bude napunjen više od 80% njegove zapremine;
                       - da posle punjenja rezervoara priključak za punjenje mora da bude
                     nepropusno zatvoren;
                       - da proveru ispravnosti sigurnosnog ventila smeju da vrše samo određena
                          i stručno osposobljena lica, i to u zaštićenoj zoni uz primenu odgovarajućihmera zaštite;
                       - da vozilo koje nije u pogonu, a napunjeno je autogasom, ne sme da bude ostavljeno u
                          prostoriji bez efikasne ventilacije, kao i da u toj prostoriji ne sme da budeotvoreni plamen
                          i drugi izvori varničenja.

UPOZORENJE: pri održavanju motornog vozila na autogas moraju izbegavati izvori varničenja
                        i paljenja, odnosno da je zabranjenaupotreba otvorene vatre, otvorenog svetla
                        i alata koji varniči, posebno pri radovima na rezervoaru.

UPOZORENJE: neophodna je ventilacija u zatvorenim prostorijama u koje sesmeštaju vozila
                        koja koriste za pogon autogas.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nećete vjerovati kakvih će vas z....ancija spsiti
« Poslednja izmena: 03. Avg, 2016. 23:42 Amir »
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG

Van mreže Filo

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #41 poslato: 03. Avg, 2016. 23:35 »
tankim strelicama sam obilježio visokonaponski kabl bombine, on ovako kako stoji nije neki problem ali može da bude jer ga usisna grana kučišta filtera zraka drži preblizo haubi i ako na njoj nema izolacije onda će kad tad doći do proboja u radu dok voziš a kada digneš haubu sve će biti OK pa ćeš lovit Gremline.

Toj kabel je malo probien i to zaradi jedna stega na ovu plasticnu usisnu granu. Nalepio sam mnogo izolir, radi dobro, nepravi problem zasada.

debelim krugom sam označio majstorsku domišljatost kojom su ti blokirali klapnu zraka i njome prigušili dotok odnosno povečali podpritisak na grlu karburatora. "Majstori" to rade u slučajevima kada su mikser ili isparivač jači nego bi trebalo za taj motor. U glavnom na plinu radi ali na benzinu se guši i previše troši.

e sad ako tebi to (sve skupa) u dosadašnjem korišćenju auta nije pravilo probleme zanemari ovaj post u potpunosti, ali ako imaš bilo kakvih problema onda je to ta klapna, odnosno "razlog" zbog kojeg su je zakovali.

pozz

Ta klapna je blokirana, tako sam kupio auto, celo vreme da vuce hladan vazduh zime/lete.
Tacno, pravi mi problem na benzin kada vozim, kad dodam gas, malo se ugusi pa vuce. Kada stojim vo mesto, na ler gas kada pritisnem gas do kraj na benzin, vidi se malku crn cad niz auspuh.
Uglavnom to ne mi smeta so benzinot kako radi zasto auto vozim ceo vreme na plin, isto i na plin ceo vreme go palam motorot i to zime/lete.

Evo da vidis i tip mesaca:
Evo mesac


A evo da vidis max brzinu na plin (filter za vazduh ima predjeno oko 7000 km, malo je zaprljan):
https://www.youtube.com/watch?v=kHfJwqbfFYg

A kada sam je uzeo, filter za vazduh nemogu da ti opisem koliko je bio prljav, na autoput nije mogla vise od 120 km/h, a po gradu je trosila 14-15 litra. Plin je bio toliko uskracen, da kada sam promenio filter, nije mogla vise od 50 km/h da ide, pa sam 2 kruga odvio slavinu kako bi mogla normalno da vuce.
Zasada ceo vreme trosi mi od 10.5 do 11.5 litra, zavisi od guzve, a i kvaliteta plina, nekat je dobar, nekat nije dobar.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže Filo

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #42 poslato: 03. Avg, 2016. 23:49 »
UPOZORENJE:- da rezervoar ne sme da bude napunjen više od 80% njegove zapremine;

Kod mene boca uvek se puni do kraja, 32 litra je njoj kapacitet, 32 litra mi punat na benzinska. Vise od jedna godina evo to se desava, bas i plinadzija koj mi montirao taj elektroventil kod boce, cudio se kako to uspeva, jer i na sama boca pise 80% ili 25 litra, ali eto puni se do kraja.
Meni ne smeta, tih 7 litra plin mi se 60 km plus voznja.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže joleone

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #43 poslato: 04. Avg, 2016. 00:10 »
E vidi,

svi dijelovi plinske instalacije moraju biti fiksirani za karoseriju - školjku automobila tako da taj ventil moraš maknuti odatle na pozicije koje sam ti obilježio strelicama. Što je bliže isparivaču to je bolje samo sad je pitanje imaš li dovoljnu dužinu glavne dovodne cijevi - ona nikako ne smije biti nastavljana pa sam ti crvenom strelicom obilježio rezervnu poziciju.
Žuti okvir sam postavio na elektroniku koja me interesuje a crvenim krugom "ožiljak" moguće da je to ostatak od livenja cijevi..


To premestanje ce biti izvodljivo jedino da odem da mi naprave novi dovod plina. Oziljak je od livenja cevi a klapna je blokirana na topao vazduh stim sto je leti okrenuta na prednju stranu (skinuto je crevo za topao vazduh). Elektronika u  zutom okviru komutator koji je bio na njoj kad sam je kupio ali sam ga zamenio drugim posto je znala skala od obrtaja da poigra posle 3000 obrtaja. Slikacu ti sutra u ubaciti sliku u http://forum.skodaforum.rs/moja-skoda/skoda-felicia-1-3-lx-2000-god-tng/ ako te interesuje
  • Vozi: skoda felicia 1.3 glx 2000 god

Van mreže AmirZapočeo temu

Odg: Saveti o vožnji na TNG(LPG)
« Odgovor #44 poslato: 04. Avg, 2016. 00:44 »
Filo, sada odmah hitno i urgentno prvo što ćeš da uradiš je da isčupaš taj filer za benzin skupa sa crijevom i na to mjesto da ugradiš fabričko iz JEDNOG komada i sa KLIK šelnama a ne tim sa šrafima.
ZA SVE VAS poruka nikakv filer ne smije biti između pumpe za gorivo i karburatora ili drugog sistema za ubacivanje goriva!!posudi pare ako trenutno nemaš i odmah sutra (danas) u 08.00 da si u servisu da ti to zamjene.

Boca ti se puni do vrha zato što je multiventil na boci djelimično u kvaru, ali da se remontovati i nakon toga 80% je zagarantovano.

Potrošnja koju navodiš je skoro pa normalna za godište auta i sistem (a i način) koji ti je ugrađen, zapamti da svi koji kažu da u gradu prođu sa manje od 9-10 litara lažu.
  • Vozi: Škoda Fabia 1.2 2003 + TNG