Autor Tema: Skoda ''trza''  (Pročitano 4597 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Filo

Odg: Skoda ''trza''
« Odgovor #15 poslato: 17. Nov, 2017. 03:40 »
Primetio sam i da kad je hladan motor, nivo tecnosti je nesto manji, a kad se zagreje visi, kao na slikama, da li je to normalno? Auto stoji malo nakrivo :)

Isto i kod mene, za 1 cm nivo je veci kad se motor ugreje.
Ja kod mene primetio sam da ako nivo antifriza je na max nivo, pomalo izbije preko cep, a kada je malo nad minimum, e ondak nema gajle, pa zato ja kod mene nivo antifriza drzim ga na 1 cm nad min crte. Kad padne 2 cm ispod min crte, dosipam opet da bude 1-2 cm nad min crte. Evo 2 godine tako radim, nema problema. ;)

Rekao sam ti, evo jos jedan put. I ja dosipam po 200-300 ml na 2500 km.
Nemas prostor za brige, nemoj da mislis ako imas izgoren dihtung ili drugi problem sa motor, pa da motor sagorava i antifriza, pa ces proci sa 200 ml na 2000 km. Ili da ces voziti postojano sa izgoren dihtung.

Ako imas izgoren dihtung, na prvo uzbrdo, skazalka za temperatura otici ce preko 110 stepena ;) I svakako za 2000 km dosipi ces sigurno 2 do 3 litra antifriz a ne 200 ml.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže mladen84Započeo temu

Odg: Skoda ''trza''
« Odgovor #16 poslato: 17. Nov, 2017. 03:58 »
Hvala na odgovoru Filo. :-)
Mene te male stvari izvedu iz takta, a kakav sam panicar, odmah pomislim na najgore. Cep na posudi je star, mozda odatle isparava. Za dihtung imas pravo, jer kad mi je progoreo dihtung, i to veoma malo (slikacu) popio mi je ceo antifriz za manje od jednog minuta. Nego sam se zamislio jer je bilo pola posude letos... Ja ne znam koliko je u sustini omda otislo antifriza...
A tako i ja radim, dolijem malo iznad crte, pa pratim.
  • Vozi: Skoda Favorit 135 L 1991.

Van mreže pajapop

Odg: Skoda ''trza''
« Odgovor #17 poslato: 18. Nov, 2017. 07:57 »
Plivajuce hilzne nikako nemogu ga potonu ili promene svoju spoljnu dimenziju a svakako imaju odgovarajuce bakarne prstenove (kojih ima u tri debljine)i bez njih bi rashladna tecnost iscurela u karter motora. Jedino tu popusti dihtung glave koji vremenom sagori na nekim mestima ili izgubi svoju debljinu ( kvalitet materijala od kog je izradjen...).
U par slucajeva sam do sada imao priliku da vidim kako majstor sklopi motor a ne postavi odgovarajuci bakarni prsten ispod hilzne i novi dihtung izgura nekih godinu dana eksploatacije i popusti na mestima gde su hilzne nize od bloka motora i tu voda ulazi u cilindre...

 Ja sam majstora tako razumeo...U svakom slucaju, problem je do tog lufta i resava se umetanjem tih prstenova sa novim dihtungom naravno....Sto se tice kontrole gubitka tecnosti, bar ja tako radim, najbolje je drzati nivo do oznake maximum, da bi se imalo vremena da se intervenise...ako ga drzis tek iznad minimuma, ako se pojavi vece curenje ili sagorevanje, doci ce do brzog manjka tecnosti pa ce nastati pregrevanje sa svim mogucim posledicama...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Filo

Odg: Skoda ''trza''
« Odgovor #18 poslato: 18. Nov, 2017. 14:57 »
Sto se tice kontrole gubitka tecnosti, bar ja tako radim, najbolje je drzati nivo do oznake maximum, da bi se imalo vremena da se intervenise...ako ga drzis tek iznad minimuma, ako se pojavi vece curenje ili sagorevanje, doci ce do brzog manjka tecnosti pa ce nastati pregrevanje sa svim mogucim posledicama...

Ako sipam antifriz do max nivo, ondak za 100 km ili nedelu dana izbice mi preko cepa, padne negde na 2 cm iznad min crte i tako ce drzati u naredni 2000 km.
A creva u nijednu trenutku nisu tvrde, meki su.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995

Van mreže pajapop

Odg: Skoda ''trza''
« Odgovor #19 poslato: 18. Nov, 2017. 17:21 »

 Filo, kod tebe su uvek aktivni neki "gremlini"... wac1. Kad je sve u redu, ako sipas do maximuma (kad je hladan), kad dostignes radnu temperaturu, nivo ce se malo podici iznad maximuma, ali jos uvek ima dovoljno mesta za normalnu cirkulaciju iz onog tankog prelivnog creva sto ide sa kucista termostata. Kag ugasis motor, kako se tecnost hladi (jer kad je vruca povecava se njena zapremina), nivo tecnosti se vraca na pocetni nivo, do oznake maximuma ili nesto ispod nje ako ima curenja ili nekog sagorevanja...Ovo sto se kod tebe desava je potpuno atipicno i zahteva potpunu reviziju celokupnog sistema za hadjenje...ukljucujuci i dihtung glave...
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Van mreže Filo

Odg: Skoda ''trza''
« Odgovor #20 poslato: 18. Nov, 2017. 18:01 »
Ako je dihtung glave, prije par meseci dok je bio leto i spolna temperatura od 42 stepena, na uzbrdo kad sam vozio, ne bi uspeo da iskacim brdo a da motor ne pregreje. Suprotno, antifriz je miran kad otvorim cep nakon voznja po uzbrdo, i creva su meki kao i uvek.

Ako mi je u pitanje nekakav problem sa motor ili dihtung glave, ondak creva bi bile nadujene, tvrde i nakon voznja po uzbrdo, narocito na toliko visoka spolna temperatura preko leta, motor bi pregreao nakon 500 metra voznju po uzbrdo.

Hvala, ali zasad da ne urocujem, to nisu nikakve simptome da otvaram motor.

EDIT: Prije nesto od vise 1 mesec dosipao sam antifriz, nivo doterao sam na 1 cm nad min crte, jedan mesec i 500 km nakon toga, jos je na to nivo na hladan motor. (a tako se ponasa unazad 2 godine otkako je imam) Zato ne brinem se jer neces moci da vozis ako imas problema sa izgoren dihtung, pogotovo 2 godine da izvozim i po brda i cesto sam forsirao, i sada prije 2 nedele vozio sam 50 km sa gas do podu.
Takvu voznju sa izgoren dihtung glave, malo sutra cu izvoziti.
  • Vozi: Skoda Felicia 1.3 LX 1995