Dobrodošao/la na škodaforumllRS.
Učestvuj u diskusijama - registruj se!

Pretraži sadržaj Škoda foruma [by Google]

 
 
Dobrodošli, Gost. Molim vas prijavite se ili se registrujte. Da niste izgubili svoj aktivacioni mejl?

Autor Tema: Regeneracija DPF filtera  (Pročitano 6597 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže observer

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #75 poslato: Oktobar 16, 2020, 16:05:38 posle podne »
Ostalo je nejasno da li ti lampica i dalje svetli?
Sama regeneracija ne traje duze od 15-tak min, ako je sve ispravno.
Moj Polo je imao oko 28g pepela (od maksimalnih 70) dana kada sam ga prodao (provera izvrsena u ovlascenom servisu), posle skoro 10 i po godina i 125.000 km.
Iskljucenje EGR naravno da ima veze sa DPF i nikako se ne sme raditi "izolovano", odnosno, ako EGR ide napolje, onda mora i DPF (u suprotnom se DPF daleko brze puni). Ne znam ni kako je uradjeno iskljucenje EGR na ovom motoru a da nije izvadjen DPF (to se nikako ne sme raditi i podstice na pitanja o strucnosti tog servisa).
  • Vozi: VW Golf 7 1.2 TSI Trendline 2017

Na mreži dixon

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #76 poslato: Oktobar 16, 2020, 16:47:29 posle podne »
Је л може неко да каже где проверити стање дпф? У овлашћеном су ми рекли док не пали лампицу само терај, али кад видим по нету да је људима истопио платику мотора и чак у екстремним случајевима усија аусхпух док не буде црвен, ипак бих превентивно проверио шта и како јер је суперб мк2 2008 прегазила 320ккм
  • Vozi: Škoda Superb mk2 (3t) 2.0 TDI CR 170ks DSG

Van mreže Zzzz321

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #77 poslato: Oktobar 16, 2020, 21:09:56 posle podne »
Svetli lampica citav dan, nije se gasila nikako. A motor radi na 1000 obrt. Egr je samo softverski iskljucen, nije izvadjen, serviser mi je rrkao da je tako bolje jer sad " ne vraca prljave gasove nazad u motor " dpf mi se do sad nje palio tj lampica, ali jeste hladnjak cesto i povremeno je radio na 1000 obrt.
  • Vozi: skoda octavia

Na mreži pajapop

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #78 poslato: Oktobar 16, 2020, 21:56:14 posle podne »


Proces regeneracije ti jos uvek traje. MOra da prodje izvesno vreme i da motor radi pod tim rezimom. Povecan broj obrtaja motora i upaljen ventilator hladnjaka su "simptomi" regeneracije u toku voznje jer kompjuter ubrizgava vecu kolicinu goriva...povecava temperaturu izduvnih gasova da bi se cadj sagorela. Kad se zavrsi proces regeneracije sve ce se vratiti na normalu samo da se proces ne prekida. E sad kad ce to biti...???? To cu "cari" voznje dizelasa... :) :) :)
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.

Na mreži AcoSk

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #79 poslato: Oktobar 16, 2020, 22:42:05 posle podne »
Ja bih voleo da mi neko (ko zna kada je u voznji otvoren, kada zatvoren egr) objasni zasto zatvaranje (gasenje) egr-a utice lose na dpf?
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Na mreži DonKihot

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #80 poslato: Oktobar 17, 2020, 10:04:11 pre podne »
Po meni to je relativna stvar, zavisi od tačke gledišta. Ako imaš servis u kom izmedju ostalog čistiš dpf filtere, možeš reći da zatvaranje egr-a loše utiče na dpf, jer to onda znači lošiju posećenost servisa, pa sa ličnog ekonomskog aspekta loše utiče..?
  • Vozi: Škoda Octavia II SCOUT 2.0 PD TDI

Na mreži pajapop

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #81 poslato: Oktobar 17, 2020, 14:33:48 posle podne »
Ja bih voleo da mi neko (ko zna kada je u voznji otvoren, kada zatvoren egr) objasni zasto zatvaranje (gasenje) egr-a utice lose na dpf?
Ne postoji jednostavan odgovor ali uvek treba poci od toga sta u stvari radi EGR ventil, a sta DPF filter. EGR ima ulogu u recirkulaciji izduvnih gasova, pre svega redukcija azotnih oksida,  tako sto deo gasova provodi nazad u usisnu granu. Ti izduvni gasovi sad razblazuju mesavinu goriva I svezeg vazduha cime se snizava temperatura sagorevanja u cilindrima do tacke u kojoj je stvaranje azotnih oksida ograniceno na dozvoljene vrednosti. A DPF filter je uredjaj koji sluzi za eliminisanje cestica cadji koji se stvaraju usled nepotpunog sagorevanja dizel goriva u motoru I kao takve ih jos I zadrzava, ali jedan dozvoljeni deo ipak izadje…Taj zadrzan deo se procesom regeneracije spaljuje I time se pravi mesto za nove cestice koje ce pristizati.   Ispravnim EGR-om kod idzelasa nivo cestica se smanjuje do 10% koje bi pristigle u DPF kao I nivo buke u motoru.  Bez EGR-a nivo cestica dospelih u PDF se vremenom samo povecava, talozi I vremenom dodje do njegovog potpunog zapusavanja, jer on sad radi kao obican deo auspuha, sa svim posledicama njegovog zapusavanja…Mada…kad tad ce se zapusiti jer ima svoj rok trajanja. Do duse, traje najmanje 150000km (ako je sve drugo ispravno)….Ta regeneraciija ne moze vecito da cisti filter, narocito ako je nepotpuna I I cesto se prekida…Zato ga  nejvise ga “kolje” gradska voznja I kratke relacije…
Ceo problem ( po nas, obicne vozace) je nastao onda kad je “neko“ odlucio a „ostali“ na to pristali, da se kontrolise sastav iziduvnih gasova jer je utvrdjeno da oni uticu na zagadjenost vazduha i zivotne sredine kao i da su mnogi elementi izduvnih gasova kancerogeni. I to je sad postao „zivotni standard“ i kao takav moze se samo unapredjivati a ne moze se vracati na staro...Da bi se to postiglo, osmisljen je citav sistem razlicitih elemenata i pratecih elemenata njihove kontrole koji u zajednickoj sprezi imaju za cilj sto cistiji sastav iziduvnih gasova. Ceo taj sistem, nije osmisljen da bi se poboljsale radne karakteristike motora. I bez toga automobili su isli dobro...brzih automobila je uvek bilo. Vec je sve smisljeno da bi se vazduh manje zagadjivao... I kad je sve u redu i dok je sve novo...sve je OK, a problemi nastaju kad se nesto otrgne kontroli, pokvari ili jednostavno od starosti pocne da posustaje...Katalizatori, DPF filteri (za dizel motore), EGR ventili,  su samo jedan od tih elemenata. A oni se povezani u jednu „zatvorenu petlju“ u kojoj sve zavisi jedno od drugog.  Fizicko stanje motora (kllipovi, karike...), kvalitet ulja, kvalitet goriva, ispravnost senzora koji uticu na sastav radne smese, sistem paljenja,  sistemi aktivacije (kontrole) EGR-a, stanje katallizatora, DPF-a (starost, fizicka ostecenja)...krajnji rezultat su dobra ili losa sagorevanja goriva i to sto se izbacuje u atmosferu.  Motor...koliko god da je dobar i kvallitetan..kad tad ce popustiti (karike, cilindri...)...Katalizator i DPF..ima svoj vek trajanja, bez obzira koliko je sve ispravno....Vremenom, oni se ipak pune i godinama, njihov vek se skracuje, I regeneracije ga ne mogu vecno cistiti. Senzori, elektronika upravljacke jedinice...samo po sebi, vremenom..kvari se...propada...razlike u temperaturama, cesta zagrevanja, hladjenja..prljanje...i plastika truli...Ne traje vecno.  Sta je sad problem?...Problem je u tome, sto smo mi sad zakonski obavezni da budemo ispravni u tom smislu,  a ispravnost celog ovog sistema zavisi pre svega od nase platezne moci....Sta je problem zameniti EGR ili katalizator. Pa problem je sto moras ili da radis generalku (???), ili da ih menjas a oni su „papreno skupi“...I da uradis generalku, ako je potrebno, a vratiti motor na stari katalizatzor ili EGR...nema smisla...Maltene, dupli trosak...Pa brate, jednostavnije je ostaviti auto na reciklazi i voziti se taksijem ili rant a karom...I videcete na kraju…samo dok zakon stupi na punu snagu…koje ce mo probleme imati pri kupovini I prodaji polovnih vozila. Niti cete prodati, jer ih niko nece kupovati, niti ce te I sami hteti da kupite polovan auto (pogotovo dizel)…Jer niko ne zeli problem sa DPF-om ili EGR-om…Kosta brate, mnogo…”a mac ti uvek stoji pod grlom”…
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.


Van mreže Zzzz321

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #82 poslato: Oktobar 17, 2020, 14:48:17 posle podne »
Jel ima neki aditiv koji moze da se sipa u rezervoar sa gorivom ili gde vec, a pomaze ciscenju DPFa? Gde se moze nabaviti, kako se koristi?
  • Vozi: skoda octavia

Na mreži milosgranice

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #83 poslato: Oktobar 17, 2020, 14:54:03 posle podne »
To dal je skinut dpf ili ne ne mogu da provale na zapadu na tehničkom a ne ovde, jedino ako je vađenje saća i krpljenje lonca odrađeno fušerski pa se vidi golim okom, za sve ostalo dal šteti ili ne ne tvrdim ništa.
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #84 poslato: Oktobar 17, 2020, 16:04:20 posle podne »
Niko neće gledati kućište DPF-a nego će meriti izduvne gasove. Ako je izvađeno saće vrlo je verovatno da će instrumenti to i pokazati što znači da ne prolaziš tehnički pregled. Biće tu problema i nedoumica kada pravilnik počne da se primenjuje isto kao i kada su uveli obaveznu registraciju mopeda. Emisaja SAT se tu dosta mešala u korist vozača. Biće tumbanja opet. Jedva čekam da vidim Alvirovića kada to krene.

Inače evo nešto sa YT kako se čisti DPF u servisima i kod kuće neke fore.
https://www.youtube.com/watch?v=LGwkBE11374
https://www.youtube.com/watch?v=2uUGWJQgImQ
https://www.youtube.com/watch?v=Kv01BlfqXoY



  • Vozi: Dacia Logan

Na mreži milosgranice

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #85 poslato: Oktobar 18, 2020, 10:57:48 pre podne »
Ko se time bavi profi on sredi i mapu a ovaj naš šusteraj sa programima na klik varijanta i sređeno to može svako da uradi i nema garancije da će proći test.
  • Vozi: fabia 1.9sdi

Van mreže Zzzz321

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #86 poslato: Oktobar 19, 2020, 13:10:32 posle podne »
Resio sam problem u servisu, privremeno... Preko dijagnostike je ukljucio regeneraciju izaslo je dima kao iz parne lokomotive... DPF je solidan, oko 40g pepela. Ali posto je softverski ugasen EGR ventil moracu kad tad gasiti i DPF. Objasnio mi je da se to radi na nacin sto se softverski ugasi DPF zatim mehanicki skine, izbusi se i zatim ponovo namontira. Cena tog ppstupka je do 150e, u Srbiji nije preporucljivo to raditi zbog mogucih problema na tehnickom, ali posto sam u Republici Srpskoj tesko da ce zakon o ekologiji stupiti na snagu. Tako da posle Nove godine smece leti napolje...
  • Vozi: skoda octavia

Na mreži mita4d

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #87 poslato: Oktobar 21, 2020, 15:50:58 posle podne »
Pozdrav drugari, naime ne vozim Skodu vec Seat Leona 1.6 tdi sa CAYC motorom. Obzirom da na forumu ima Octavia sa ovim motorom verujem da se razumete u problematiku. Naime auto sam uzeo pre 3 meseca, auto lepo radi, lepo ide ali za ovo vreme koliko je kod mene nisam primetio da radi regeneraciju DPF-a. To mi nije dalo mira pa sam ga povezao na Vcds da vidim parametre Dpf filtera. U slici su vam ocitani parametri.
Interesuje me da li je kod mene izvadjen Dpf obzirom da je zaprljanost 0, a zadnja regeneracija pre 2600 km taman koliko je i auto kod mene.
  • Vozi: Seat Leon 1.6tdi 2011

Na mreži AcoSk

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #88 poslato: Oktobar 21, 2020, 23:57:45 posle podne »
Ako je dijagnostika lepo ocitala, jeste izvadjen
  • Vozi: Skoda Octavia A5 Combi (1Z5) 1.6mpi 2008. god.

Na mreži pajapop

Odg: Regeneracija DPF filtera
« Odgovor #89 poslato: Oktobar 22, 2020, 12:01:46 posle podne »
Ako je dijagnostika lepo ocitala, jeste izvadjen

Pa sobzirom na velicine koje se odnose na pritisak u filteru...kolicine cadji...Kako mogu biti 0.00???. Gde je tu logika? Zapremina uljnog pepela 40 g. A kolika je granicna i maksimalna vrednost u procentima?...I vidim, koliko ja/mi uopste ne znamo referentne vrednosti za bilo sta...tako da nam dijagnostika vrlo malo pomaze. Moze jos samo i da nas zbunjuje. A monogi sada (pa i ja razmisljam da nabavim ) imaju dijagnostiku, koju zapravo i ne znamo da tumacimo...Ja do sada nikad nisam imao niti vozio automobil sa kompjuterskom regulacijom. Nisam nikad prisustvovao izvodjenju dijagnostike niti sam imao uvid sem nekih postavljenih slika na forumu...I kad u to gledam...”ko tele”...Dzaba sto ja i znam kako nesto radi kako radi, kad ne znam sta gledam u to sto vidim...Bilo bi lepo, logicno, normalno da kad prikljucis dijagnostiku na vozilo, da se ukucaju podaci o vozilu i motoru i da na osnovu toga, kad ispitujes bilo sta, da ti pored nadjenih vrednosti imas i referentne vrednosti, na osnovu kojih ces ti da zakljucis kolika su odstupanja od normalnih fabrickih vrednosti i da na osnovu toga donosis neke relevantne zakljucke. Isto tako, i kad stelujes rad motora...ono, vreme ubrizgavanja i sl, da imas neke pocetne vrednosti, kako bi to trebalo da bude. Pa sad...neki “klik” gore dole..vec kako odgovara automobilu i tvojim potrebama, ali otprilike...to je to...Ja sam juce, celo popodne, vrteo gugl pokusavajuci da nadjem podatak koliki bi taj pritisak u DPF-u normalno trebao da bude. Dobro, jasno je da ni taj pritisak sigurno nije isti za svaki tip motora,,,ali neka priblizna vrednost...I nisam nasao, ili ne umem da nadjem...Zato imam predlog, da neko...ko zna...i ima vremena...i zeli time da se bavi...da otvori temu ili tutorijal, vec sta...i makar za ovu nasu vagen grupu ispise sve relevantne podatke (fabricke vrednosti) koji su potrebni...Sve frekvencije, napone, pritiske za sve i svasa...pocev od Felicije mpi, pa do najsavremenijih vozila. I da to normalno dopunjuje, azurira...sve vec kako to ide...Ja sam siguran da ovde ima clanova koji to znaju ili imaju mogucnosti da do takvih podataka dodju i da ih kao takve nama prezentuju. Tada i mi necemo biti “slepi kod ociju” a bicemo i sigurno makar malo pametniji.... ;)
  • Vozi: Škoda Felicia 1.3 lx 43kw 2001, Škoda Fabia 1.2 htp 47kw (6Y3) sedan 2003.