Autor Tema: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?  (Pročitano 28037 puta)

0 članova i 23 gostiju pregledaju ovu temu.

Na mreži zare

Zare,
pošto vidim da deliš epitete i pošto se komentar odnosi na moj post o zameni kablova, da odgovorim:
Nakon paljenja chek engine lampice i neravnomernog rada motora oterao sam auto u pomenuti servis, rekao o čemu se radi i otišao na posao. Auto je stavljen na dijagnostiku, konstatovan je kvar na kablovima, majstor me pozvao, rekao o čemu se radi, kupio nove kablove, zamenio ih i to naplatio koliko je naplatio.
Da li je to po tebi mnogo, zavisi od više parametara. Možda sam ja za to vreme zaradio toliko, da mi 2000din. nije velika cifra.U svakom slučaju ne vidim zašto tebe toliko boli moj novčanik, da bi bilo koga nazivao budalom. ;)

PS
Taj isti majstor mi pre toga nekoliko sitnih intervencija pa i čišćenje klapne gasa nije naplatio ništa.

Nista ja tebi licno ne kazem, to si pogresno shvatio. Prica nema veze sa tobom nego sa servisima.

Ako ti nije jasno ili ne znaš kako - nemoj da pišeš.
Sto se tice pravila foruma, nemoj da ih pises kao domace zakone, moze ovako a moze i onako. Kako si ih napisao, toliko su jasni.
Obrisi pola postova iz ove teme jer nisu po pravilu pa da pricamo o pravilima.

Van mreže Karlheinz

Mogu ja da pišem pravila "do sutra" uvek će se naći neka "rupa" i pametnjaković koga boli ona stvar za njih.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže Karlheinz

Da u garanciji su trazili 25.000 dinara a ako nije oko 13.000 (nesto ispod). Naravno da ima O3 1.6 van garancije zbog kilometraze.
PS. Poslato je pitanje (email) u AČ u vezi ovoga što mlax kaže pa ćemo videti šta će da napišu, ako odgovore.
Ostao sam dužan ovde da napišem da odgovor na pitanje (email) koji sam poslao u Auto Čačak u vezi ove teme - nisam dobio.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže -nebojsa-

Nekako je uvrezeno misljenje "u narodu" da ovlasceni servis sluzi za otimanje para. Meni kao nekome ko 'leba jede od servisa to vrlo smeta.
Normalno je da ovlasceni servis ima najsvezije informacije o vozilima i odrzavanju , i o najispravnijim nacinima popravke.
To je cesto u sukobu sa ocekivanjem stranke da popravka ne kosta puno.To svi ocekujemo, pa i serviseri kada su u nekoj drugoj situaciji stranka.
To nazalost cesto nije moguce.
Takodje se zaboravlja cinjenica da ovlasceni servis mora da radi po standardima brenda koji zastupa, i da daje garanciju na ugradjene delove i rad. To kod Mileta pod jabukom nema, al' je jeftinije, a mozda i popravi.
Ovlasceni servis vodi racuna i o tome da nacin popravke; osim sto je prema Repair manual-u proizvodjaca mora da bude i bez stetnih posledica po vozilo.

Sad druga strana price:
Cesto je tacno da postoje jeftinija resenja problema nego zamena kompletnog dela. Ovlasceni servis (uglavnom) koristi originalne delove i glavni izvor informacija sta je dobavljivo je katalog delova.Ako u katalogu nema delova za turbinu, nego samo cela turbina-tako se i menja.
U mnogim slucajevima postoje jeftinija resenja, u 99% slucajeva ovlasceni za to zna; ALI takva popravka nije po Repair manual-u i ne moze se na nju dati garancija.

Kompromisno resenje je ukoliko postoji dobra volja obe strane, uraditi popravku na zahtev stranke, iako nije po proceduri, ALI nema garancije.
Naravno se podrazumeva da pomenuta popravka koja delimicno odstupa od procedure mora biti tehnicki ispravna i bez stetnih posledica po vozilo.

Ovo je nesto sto servisere u BGu verovatno ne zanima; imaju previse posla. Po manjim mestima se to radi, boris se za svaku stranku.
Naravno uz obaveznu strucnu procenu servisa da li je alternativna popravka izvodljiva.

Bonus-primer:
Toyotin 1CD 2.0D4D motor (negde od 2000 do poc.2007) ima naviku da sa vecim brojem km gubi snagu u voznji na oko 3000 o/min. Nema gresaka , samo ne vuce.
Resenje proizvodjaca je zamena SCV ventila na pumpi goriva, cirka 45000 RSD :(  E sad, u jedno 85% posto slucajeva problem se resava ultrazvucnim ciscenjen navedenin SCV ventila, jedno 10x jeftinije.
Sigurno je da vlasnik 10-15 godina starog automobila nece ili ne moze platiti 400€ za popravku.
Win-win resenje - ultrazvucno ciscenje SCVa; stranci problem resen, a servis ipak nesto zaradio. Nema negativnih posledica po vozilo, nista nije modifikovano, izmenjeno u suprostnosti sa proizvodjacem...
Malo dobre volje cesto resava problem.
Nazalost u Srbiji cesto nema dobre volje...
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže slobodanalex

Nekako je uvrezeno misljenje "u narodu" da ovlasceni servis sluzi za otimanje para. Meni kao nekome ko 'leba jede od servisa to vrlo smeta.
Normalno je da ovlasceni servis ima najsvezije informacije o vozilima i odrzavanju , i o najispravnijim nacinima popravke.
To je cesto u sukobu sa ocekivanjem stranke da popravka ne kosta puno.To svi ocekujemo, pa i serviseri kada su u nekoj drugoj situaciji stranka.
To nazalost cesto nije moguce.
Takodje se zaboravlja cinjenica da ovlasceni servis mora da radi po standardima brenda koji zastupa, i da daje garanciju na ugradjene delove i rad. To kod Mileta pod jabukom nema, al' je jeftinije, a mozda i popravi.
Ovlasceni servis vodi racuna i o tome da nacin popravke; osim sto je prema Repair manual-u proizvodjaca mora da bude i bez stetnih posledica po vozilo.

Sad druga strana price:
Cesto je tacno da postoje jeftinija resenja problema nego zamena kompletnog dela. Ovlasceni servis (uglavnom) koristi originalne delove i glavni izvor informacija sta je dobavljivo je katalog delova.Ako u katalogu nema delova za turbinu, nego samo cela turbina-tako se i menja.
U mnogim slucajevima postoje jeftinija resenja, u 99% slucajeva ovlasceni za to zna; ALI takva popravka nije po Repair manual-u i ne moze se na nju dati garancija.

Kompromisno resenje je ukoliko postoji dobra volja obe strane, uraditi popravku na zahtev stranke, iako nije po proceduri, ALI nema garancije.
Naravno se podrazumeva da pomenuta popravka koja delimicno odstupa od procedure mora biti tehnicki ispravna i bez stetnih posledica po vozilo.

Ovo je nesto sto servisere u BGu verovatno ne zanima; imaju previse posla. Po manjim mestima se to radi, boris se za svaku stranku.
Naravno uz obaveznu strucnu procenu servisa da li je alternativna popravka izvodljiva.

Bonus-primer:
Toyotin 1CD 2.0D4D motor (negde od 2000 do poc.2007) ima naviku da sa vecim brojem km gubi snagu u voznji na oko 3000 o/min. Nema gresaka , samo ne vuce.
Resenje proizvodjaca je zamena SCV ventila na pumpi goriva, cirka 45000 RSD :(  E sad, u jedno 85% posto slucajeva problem se resava ultrazvucnim ciscenjen navedenin SCV ventila, jedno 10x jeftinije.
Sigurno je da vlasnik 10-15 godina starog automobila nece ili ne moze platiti 400€ za popravku.
Win-win resenje - ultrazvucno ciscenje SCVa; stranci problem resen, a servis ipak nesto zaradio. Nema negativnih posledica po vozilo, nista nije modifikovano, izmenjeno u suprostnosti sa proizvodjacem...
Malo dobre volje cesto resava problem.
Nazalost u Srbiji cesto nema dobre volje...

Svaka ti je ka’ Njegoševa
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže -nebojsa-

Hvala, hvala  :) iskoristio sam priliku napisem sta mene muci, a mozda i nekome pomogne.
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže munja23

Fakat jeste da su cene u ovlascenim servisima vise, ali ja nekako imam poverenja u rad ovlascenih servisera. U trenutku kad pocnem da gubim poverenje, to nije dobro, menjam servis, a oni gube vernu musteriju. Em se  pridrzavaju fabrickih uputstva, koriste originalne delove, daju garanciju, i manje vise uvek imas podrsku i gen uvoznika ako nesto podje po zlu.
To je moje misljenje, shodno tome i kupujem auto u cenovnom rangu koji za koji mogu da priustim kvalitetnu negu.
  • Vozi: 2024 Audi A4, 2023 Karoq, 2023 Fabia IV, 2022 Kamiq, 2021 Audi A3

Van mreže mlax

Slazem se da ovlasceni servisi treba da budu skuplji i to nije sporno. Ono sto jeste sporno je sto neki ovlasceni servisi ne pruzaju uslugu koji bi trebalo da pruze. Drugim recima skuplji su bez razloga. Osim toga, naplacuju potrosni materijal po mnogo vecim cenama i na tome debelo zaradjuju. Npr. litar ulja neretko kosta duplo vise nego to isto ulje u legalnoj prodavnici kod legalnog uvoznika sa sve fiskalnim racunom. Gde je tu logika?
Najbolji primer za to je slucaj redovnog servisa koji sam prosle godine naveo gde za poptuno istu uslugu i rad na autu u garanciji uzimaju duplo vise para nego na identicnom autu koji nije u garanciji.
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže Karlheinz

Npr. litar ulja neretko kosta duplo vise nego to isto ulje u legalnoj prodavnici kod legalnog uvoznika sa sve fiskalnim racunom. Gde je tu logika?
Zašto je flaša Amstela skuplja u kafiću nego u marketu? :-)

Već sam pisao, slažem se da je litar ulja (pre)skup u ovlaštenom, ali ne isplati im se (ne mogu da opstanu) da ga prodaju jeftino jer imaju OGROMNE troškove npr. za procedure i alate koje ŠKODA zahteva a oni moraju da ispoštuju.
  • Vozi: OctaviA5 1.9TDI 2008 Elegance+

Van mreže mlax

Opet kazem, ja se slazem da oni treba da budu skuplji zbog objektivnih troskova koje imaju.
Sa druge strane treba da dobijemo toliko bolju uslugu i kvalitet koliko je veca cena. A to ne dobijamo. To je problem s ovlascenim servisima. Javna je tajna da uvoznici sve manje zaradjuju na prodaji automobila pa to pokusavaju da nadoknade kod servisa sto mislim da nije fer.
A poredjenje za pivo u kafani i u prodavnici ti nije bas na mestu u ovom slucaju. U kafanu ides zbog ugodjaja, druzenja, i blejanja a ne zbog piva i to je ono sto placas. Slozices se da to nije slucaj sa ovlascenim ili neovlascenim servisom.
Poenta servisiranja auta u ovlascenom servisu je da ti strucni majstori koristeci pravi alat i potrosni materijal odrzavaju auto a ne da placas reket da bi ti vazila garancija. To je pogresno i ne mogu da verujem da neko drugi misli drugacije
  • Vozi: Superb 2.0tdi 2020

Van mreže -nebojsa-

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #100 poslato: 21. Mar, 2017. 19:30 »
Samo da dodam da je moj post od juce pomeren iz teme o Yetiju 1.2TSI sa Check-om; ovde je delimicno van teme/konteksta; te ga tako i tretirajte... bravo2
  • Vozi: Škoda Octavia 3 Combi 1,2 TSI 6B 2013. Toyota Corolla Sol 1,5 2024.

Van mreže MAKS

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #101 poslato: 21. Mar, 2017. 22:46 »
Tema je ono haos . Mislim i tu i tamo ste upravu. Ovih dana treba da radim mali servis. Ustvari zamena ulja i filte ulja. Druge filtere menjam sam. Fabia 2.  hearcut

Ovlasceni cena zamene ulja i filtera ulja od  8.900-9.200. Cena u servisu koji izgleda vise nije ovlaceni  / nekad bio / oko 5.500- din.

Pitano za ulje CASTROL SXL 5W-40 i filter ulja koji ide po propisu.

Pa ko je ovde lud ?

Gde ici ? wac1
  • Vozi: OCTAVIA 1.6 2012 ELEGANCE

Van mreže slobodanalex

Ja sam u Porsche NS placao za Pola 1.2 dok je bio u garanciji 21.000 za redovan servis. Kad je auto izasao iz garancije cena redovnog servisa je 11.000, a postoji i mogucnost uljnog servisa gde promene samo ulje i filter ulja za 5.500. I svi VW dileri imaju tu akciju za vozila starija od 4 god.
  • Vozi: ŠKODA SUPERB COMBI 2.0 TDI STYLE 2017 Lava Blue

Van mreže klisko

I onda traže da se plati produžena garancija, a svakako je naplaćuju...
Inače, kod ovlašćenih je meni gore to što nema direktnog kontakta sa majstorima. Ne možeš da budeš siguran da su zapisani svi simptomi problema, majstor nije tu da postavi pitanja itd. Ostaviš auto i dođi krajem dana, a oni urade šta su uradili. Ovo je iskustvo iz AČ na Nbgd.
  • Vozi: Octavia A5FL 1.9TDI 2010 i Octavia A7FL 1.6TDI 2019

Van mreže Timmydjame

Odg: Diskusija oko CENA servisa - Ovlašćeni i/ili Neovlašćeni servis?
« Odgovor #104 poslato: 23. Mar, 2017. 22:24 »
Da se ukljucim u diskusiju...
Posto je ovo prvi servis od uvoza i kupovine automobila, resio sam da to bude u ovlascenom servisu i nisam se pokajao iskreno... Cena je takva kakva je, ali su ljudi ispali maksimalno korektni, isproveravali sve sto sam rekao i sto nisam rekao, saslusali sva pitanja, dali odgovore...

Racun je u prilogu...
  • Vozi: Skoda Octavia 2.0 TDI 2006. Elegance